رفتار خشونت آمیز پلیس آمریکا؛ از مرگ مایکل براون تا قتل جورج فلوید

0:15 - 08 شهريور 1399
کد خبر: ۶۵۰۲۷۵
مردم آمریکا در پی کشته شدن جورج فلوید خواستار اصلاح فوری ساختار پلیس این کشور شده و می‎گویند آنها به پلیس بدبین تر شده‎اند.

آمریکایی‌ها خواستار پلیسی متفاوت از آنچه امروزه می‌بینند، هستند.

به گزارش «مرکوری نیوز»، یکی از اساتید دانشگاه «جورج ماسن»، می‎گوید «طی چند ماه گذشته جهان تغییر کرده است؛ از زمان کشته شدن جورج فلوید، مردم خواستار اصلاح نظام عدالت کیفری در آمریکا هستند.»

«جورج فلوید»، روز ۲۵ ماه می (۵ خرداد) توسط پلیس مینیاپولیس کشته شد.

تظاهرات‌ اعتراضی در پی این قتل در آمریکا شکل گرفت و طی مدتی کوتاه در سرتاسر این کشور گسترش یافت؛ در این اعتراضات درگیری‌های خشنی میان معترضان و پلیس در گرفت.

این موج خشونت باعث تغییر افکار عمومی درمورد اجرای قانون در آمریکا شده است.

یک نظرسنجی نشان می‌دهد که تعداد زیادی از مردم آمریکا فکر می‌کنند که رفتار پلیس این کشور مناسب نبوده و همراه با نژاد پرستی است.

مردم آمریکا باور دارند که تنها راه حل مشکل پلیس آمریکا، اصلاح قوانین مربوط به افسران پلیس است؛ پلیس آمریکا نباید به زور متوسل شود و باید با همه نژاد به طور برابر رفتار کند؛ ضمنا همه چیز باید شفاف باشد.

تیراندازی‌های پلیس آمریکا به مردم این کشور طی سال‌های گذشته باعث شده است که نظر مردم آمریکا نسبت به پلیس تغییر کند و به پلیس بدبین شوند.

یک استاد دانشگاه، می‎گوید «تا قبل از کشته شدن مایکل براون به دست پلیس فرگوسن، اکثر شاگردانم طرفدار و حامی پلیس بودند، اما از آن به بعد نظرشان درمورد حمایت از پلیس تغییر کرده است.»

پلیس آمریکا اجازه دارد تا در صورت نیاز و به ضرورت از زور و خشونت استفاده کند و همین موضوع باعث شده است تا دست پلیس برای اعمال زور و خشونت باز باشد.

«مرکوری نیوز»، در پایان می‎نویسد که بیشتر کسانی که در آمریکا توسط پلیس این کشور بازداشت می‌شوند از اقلیت‌های نژادی و قشر کم درآمد هستند.



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *