گفت‌وگو|

«هاملن» اثری برای مخاطب عام و خاص

11:44 - 06 آبان 1403
کد خبر: ۴۸۰۰۷۶۴
«هاملن» اثری برای مخاطب عام و خاص
بازیگران نمایش «هاملن» این اثر را نمایشی متناسب با سلیقه مخاطب خاص و عام می‌دانند که در سبک اکسپرسیون روی صحنه می‌رود. 

خبرگزاری میزان - رضا طاهری و گندم ابراهیمی بازیگران نمایش «هاملن» به کارگردانی مژگان معقولی که این شب‌ها در عمارت نوفل‌لوشاتو روی صحنه است، درباره نقش خود در این اثر گفتند.

طاهری بیان کرد: نقش من در این نمایش نقش یک دزد است. نقش دزد به ظاهر نقش ساده و راحتی می‌آید اما در طول تمرین و بارها اتود زدن نقش به آن رسیدم و تازه متوجه دشوار بودن آن شدم. چالش اصلی من همین موضوع بود که این نقش را جوری بازی کنم که خیلی متفاوت باشد. نوع ایستادن، نوع نگاه کردن، نوع جیب زدن و ...

او ادامه داد: نمایش «هاملن» هم نمایش خاص پسند و هم نمایش عام پسند است. این نمایش کاملا تاثیرش را خواهد گذاشت و قابلیت این را دارد که نسل جوان را کاملا آگاه سازد و وادار به فکر کردن بکند. «هاملن» حرف‌های ناگفته‌ای دارد که نیاز به شنیده شدن دارد.

این بازیگر در پایان گفت: نمایش «هاملن» بیان مشکلات تمامی انسان‌های هر جامعه ست که با حرص قدرت و طمع خود و دیگران را نابود می‌کنند. ما سعی کردیم که از زبان تمامی آدم‌ها سخن بگوییم. 

«هاملن» اثری برای مخاطب عام و خاص

گندم ابراهیمی بازیگر نقش منشی شهردار نیز درباره نقش خود در نمایش «هاملن» بیان کرد: منشی یک رباط مطیع و فرمان‌بردار است که فقط طبق آن چیزی که برنامه‌ریزی شده عمل می‌کند. چیزی یا کسی که شاید یک حکومت به آن نیاز دارد چون نه مخالفتی می‌کند نه نظری میدهد و کاملا امن طبق چیزی که برنامه‌ریزی شده عمل می‌کند.  

او درباره چالش‌های ایفای نقش گفت: ما روی فرم کل بدن با جزئیات کار کردیم اما در بخش جزئی اول از نوع صحبت کردن شروع کردیم تا دو هفته بعد حرکت دست و نوع راه رفتن و حرکت کمر و در آخر چشم. شاید فکر کنید سخت‌ترین قسمت حرکات چشم بوده اما نه نوع راه رفتن برام خیلی سخت‌تر بود و چندین بار تغییر کرد تا به این فرم رسید. گاهی از خودم نا امید و کلافه می‌شدم اما خوشبختانه به شکل نهایی درآمد. 

بازیگر نمایش «هاملن» ادامه داد: ما تماشاگرانی داشتیم که به نقل از خودشان برای بار اول  تئاتر می‌دیدند و با تماشای این اثر به تئاتر علاقه‌مند شدند.

ابراهیمی بیان کرد: نمایش «هاملن » به سبک اکسپرسیونیستی اجرا شده و انگار این سبک شاهرگ تئاتر است و بر موضوعاتی همچون قدرت، خشونت و آسیب به مردم از طریق شخصیت‌هایی مانند شهردار و دانشمندان تمرکز دارد، شباهت‌هایی بین آن و «استار وارز» می‌توان یافت، هرچند این دو اثر در ژانرهای متفاوتی هستند (تئاتر اکسپرسیونیستی و علمی_تخیلی).

انتهای پیام/


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *