بررسی مهمترین مسائل منطقه و راهکار‌های توقف جنگ در غزه و لبنان در دیدار روسای جمهور ایران و مصر

19:10 - 02 آبان 1403
کد خبر: ۴۸۰۰۲۲۸
دسته بندی: سیاست ، مجلس و دولت
بررسی مهمترین مسائل منطقه و راهکار‌های توقف جنگ در غزه و لبنان در دیدار روسای جمهور ایران و مصر
روسای جمهور ایران و مصر در دیدار یکدیگر مهمترین مسائل منطقه و راهکار‌های توقف جنگ در غزه و لبنان و جلوگیری از سرایت درگیری‌ها به دیگر نقاط منطقه را مورد بررسی قرار دادند.

 خبرگزاری میزان - مسعود پزشکیان در ادامه برنامه‌های سفر به کازان روسیه، بعد از ظهر امروز چهارشنبه در دیدار عبدالفتاح السیسی، رئیس جمهور مصر با اشاره به اینکه بنده با شعار و رویکرد ایجاد وفاق و همدلی در داخل کشور و تقویت روابط دوستانه با دیگر کشور‌ها موفق به جلب اعتماد مردم کشورم شدم، تصریح کرد: جمهوری اسلامی ایران به هیچ‌وجه به دنبال جنگ و درگیری نیست.

رئیس جمهور همچنین با انتقاد از اعمال استاندارد‌های دوگانه و حمایت کشور‌های غربی از جنایات رژیم صهیونیستی اظهار داشت: اگر رژیم صهیونیستی مرتکب خطایی، یقین بدانید که جمهوری اسلامی ایران پاسخ دردناکی به او خواهد داد. به طور طبیعی رژیم ممکن است به ایران آسیبی وارد کند، اما آسیبی که در پاسخ دریافت خواهد کرد، فراتر از تصور است.

رئیس جمهور مصر نیز در این دیدار با بیان اینکه عامل اصلی قدرت ما مسلمانان، اتحاد با یکدیگر است، افزود: مولفه‌های قدرت متعدد و متنوع هستند، اما مهمترین آن‌ها اتحاد و انسجام ما با یکدیگر است. ما باید با همکاری یکدیگر کمک کنیم تا جنگ در غزه و لبنان پایان یابد و همچنین درگیری‌ها به دیگر نقاط منطقه سرایت نکند.

عبدالفتاح السیسی گفت: نه به عنوان یک عالم سیاسی، بلکه در وهله اول به عنوان یک مسلمان باور دارم که باید با تفاهم و گسترش دوستی امور خود را به پیش ببریم و از همین رو در تمام سال‌هایی که روابط ما دچار مشکل است، حتی یکبار علیه جمهوری اسلامی ایران موضعی اتخاذ نکرده‌ام.

انتهای پیام/


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *