عراقچی: سیاست ما کاهش تنش‌ و جلوگیری از جنگ فراگیر در منطقه است/ دعوت از امیر کویت برای سفر به تهران

7:53 - 02 آبان 1403
کد خبر: ۴۷۹۹۹۷۲
عراقچی: سیاست ما کاهش تنش‌ و جلوگیری از جنگ فراگیر در منطقه است/ دعوت از امیر کویت برای سفر به تهران
وزیر امور خارجه با اشاره به مواضع جمهوری اسلامی ایران درباره تحولات اخیر در منطقه، تصریح کرد که سیاست ما کاهش تنش‌ها و جلوگیری از جنگ فراگیر در منطقه است.

خبرگزاری میزان – سیدعباس عراقچی، وزیر امور خارجه در جمع‌بندی سفر به کویت و دیدار و گفت‌وگو با مقام‌های این کشور، از توافق و تاکید طرفین بر ضرورت کاهش تنش‌ها در منطقه خبر داد.

وی با بیان اینکه در سفر به کویت، ۲ دیدار فشرده با ولیعهد و وزیر خارجه این کشور داشتم، گفت: در ادامه رایزنی‌هایی که درباره وضعیت منطقه داشتم، رایزنی خوبی در کویت انجام دادم؛ مواضع مشترکی در محکومیت جنایت‌های رژیم صهیونیستی، توقف درگیری‌ها و توقف حمله‌های رژیم صهیونیستی به لبنان و غزه مورد تایید قرار گرفت.

به گفته عراقچی، موضوع‌هایی ازجمله هماهنگی برای انجام اقدام‌های بین‌المللی در سطوح منطقه‌ای و فرامنطقه‌ای جهت جلوگیری از حمله‌های رژیم صهیونیستی، ضرورت رسیدگی به وضعیت آوارگان، ضرورت کاهش تنش‌ها در منطقه و جلوگیری از افزایش تنش که در حال حاضر به شکل خطرناکی در جریان است، نیز مورد بحث قرار گرفتند.

وزیر امور خارجه در ادامه تصریح کرد: من با تکرار مواضع جمهوری اسلامی ایران تاکید کردم که ایران خواهان جنگ در منطقه نیست، البته از جنگ هراسی نداشته و برای آن آمادگی کامل دارد؛ با وجود این، به‌طور مشخص سیاست ما کاهش تنش‌ها و جلوگیری از جنگ فراگیر در منطقه است و در این راستا به مشورت‌های خود ادامه خواهیم داد؛ دوستان ما در کویت هم دیدگاه‌های خوبی در این باره داشتند.

رئیس دستگاه دیپلماسی با اشاره به اینکه ضرورت کاهش تنش‌ها خواسته همه کشور‌های منطقه است، گفت: در عین حال من برخی از مسائل دوجانبه را مورد بحث قرار دادم و دعوت‌نامه رئیس‌جمهور برای امیر کویت جهت سفر به تهران را ارائه کردم؛ موافقت‌نامه اصولی در این باره وجود دارد و درباره زمان و چگونگی آن مشورت‌های دیپلماتیک انجام می‌شود تا سفر در زمان مقتضی صورت بگیرد.

انتهای پیام/



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *