نتایج جدیدترین نظرسنجی‌های انتخاباتی آمریکا؛ ترامپ از هریس پیشی گرفت

11:03 - 29 مهر 1403
کد خبر: ۴۷۹۹۴۲۷
نتایج جدیدترین نظرسنجی‌های انتخاباتی آمریکا؛ ترامپ از هریس پیشی گرفت
نتایج نظرسنجی‌های جدید نشان می‌دهد که دونالد ترامپ با اختلاف اندک از رقیب دموکرات خود پیشی گرفته است.

خبرگزاری میزان - نامزد‌های انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا در حالی که رقابت برای کاخ سفید وارد مرحله نهایی خود می‌شود، به رای‌دهندگان در ایالت‌های کلیدی و حساس می‌پردازند.

کامالا هریس، نامزد انتخاباتی دموکرات و معاون رئیس‎جمهور آمریکا، در ایالت میزوری کارزار انتخاباتی برگزار می‌کند و تیم والز، معاون وی در میشیگان و کنتیکت سخنرانی می‌کند.

در همین حال، دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور سابق آمریکا و نامزد انتخاباتی جمهوری‌خواه، در پنسیلوانیا کارزار انتخاباتی برگزار کرد و جی‌دی ونس، معاون ترامپ، در تگزاس و ویسکانسین در جمع حامیان ترامپ حضور خواهد داشت.

معاون هریس وضعیت سلامتی ترامپ را زیر سوال برد

تیم والز تلاش کمپین هریس را برای برجسته کردن سن دونالد ترامپ و طرح پرسش‌هایی در مورد آمادگی او برای ریاست جمهوری دوچندان کرد.

معاون هریس گفت که ترامپ برای ریاست‎جمهوری آمریکا آمادگی لازم را ندارد.

والز، در یک گردهمایی در پاپیلیون، نبراسکا، استدلال کرد که ترامپ اکنون نسبت به زمانی که برای اولین بار برای انتخابات ریاست‌جمهوری در سال ۲۰۱۶ نامزد شد، «ناشایست‌تر» و «بی‌تحرک‌تر» است.

نتایج نظرسنجی‌های جدید انتخاباتی آمریکا

طی هفته‌های اخیر نظرسنجی‌های انتخاباتی تقویت جایگاه ترامپ را نشان می‌دهند.

مدل پیش‌بینی که ازسوی موسسه The Hill and Decision Desk HQ (DDHQ) انجام می‌شود، اکنون به هر نامزد ۵۰ درصد شانس برتری می‌دهد.

این نتیجه، تغییری نسبت به بالاترین رقم اخیر ۵۶ درصدی برای هریس کمتر از یک ماه پیش را نشان می‌دهد.

حرکت خفیف به سمت ترامپ، دموکرات‌ها را ناامید می‌کند، زیرا او اغلب از نظرسنجی‌های خود در گذشته بهتر عمل کرده است.

درهمین حال براساس نظرسنجی آژانس تحقیقاتی Bullfinch Group که به‌تازگی منتشر شد، کامالا هریس در ۳ ایالت از هفت ایالت کلیدی، کمی جلوتر از رقیب جمهوری‌خواه خود قرار دارد.

در میشیگان، ۵۳ درصد از پاسخ‌دهندگان گفتند که به هریس رای خواهند داد، در ویسکانسین هریس ۳ درصد از ترامپ جلوتر است.

در پنسیلوانیا، تساوی وجود دارد، اما اگر نامزد سومی به فهرست اضافه شود، هریس در حاشیه خطا پیشتاز ترامپ است.

براساس میانگین‌های نظرسنجی جدید ری‌کلیر پالیتیکس، دونالد ترامپ در تمام ایالت‌های کلیدی، با نزدیک شدن به پایان رقابت‌های ریاست‌جمهوری از کامالا هریس جلوتر است.

براساس میانگین نظرسنجی‌ها، ترامپ با ۰.۸ امتیاز پیشی گرفته است و ۴۸.۳ درصد از آرا را در ۷ ایالت اصلی میدان نبرد به خود اختصاص داده است، در حالی که هریس با ۴۷.۵ درصد بعد از ترامپ قرار دارد.

نامزد انتخاباتی جمهوری‌خواهان از هریس در ایالت‌های ویسکانسین، جورجیا، میشیگان، آریزونا، پنسیلوانیا، کارولینای شمالی و نوادا جلوتر است.

براساس نظرسنجی اخیر نیویورک تایمز/کالج سینا، ترامپ با ۱۱ امتیاز از هریس در میان رای‌دهندگان مرد جلوتر است، در حالی که هریس با ۱۵ امتیاز در میان رای‌دهندگان زن از رقیب جمهوری‌خواه خود جلوتر است.

انتهای پیام/



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *