واکنش‌ها به شهادت یحیی سنوار

17:24 - 27 مهر 1403
کد خبر: ۴۷۹۹۱۰۶
واکنش‌ها به شهادت یحیی سنوار
خلیل الحیه، از سران جنبش مقاومت فلسطینی حماس، خبر شهادت یحیی سنوار، رئیس دفتر سیاسی این جنبش را تایید کرد.

خبرگزاری میزان - خلیل الحیه، از سران جنبش مقاومت فلسطینی حماس، خبر شهادت یحیی سنوار، رئیس دفتر سیاسی این جنبش را در جریان نبرد با رژیم صهیونیستی در غزه تایید کرد.

خبر شهادت سنوار واکنش‌هایی را در پی داشت که در ادامه به آن‌ها اشاره شده است.

 

مخبر: یحیی سنوار به نماد دیگری برای مبارزه با استکبار تبدیل شد/ هزاران مبارز دیگر، چون او از سرزمین مقدس بر می‌خیزد
۱۴۰۳/۰۷/۲۷ - ۱۹:۵۹

محمد مخبر، مشاور و دستیار مقام معظم رهبری در پیامی شهادت یحیی سنوار فرمانده مقاومت فلسطین و رئیس دفتر سیاسی حماس را تسلیت گفت.

در پیام عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام آمده است:

بسم الله الرحمن الرحیم

فرمانده بزرگ مقاومت فلسطین در میدان مبارزه تا آخرین نفس جنگید و به نماد و الگوی دیگری برای مبارزه با ظلم و استکبار در طول تاریخ بدل شد.

شهادت یحیی سنوار مردی از مبارزان ملت مقاوم و مظلوم فلسطین به دست شقی‌ترین انسان‌های روی زمین، عمر این رژیم نژادپرست را بیش از پیش کوتاه می‌کند. به لطف قادر متعال از آن سرزمین مقدس هزاران مبارز و مجاهد دیگری، چون او بر می‌خیزد و قدس شریف را از چنگ این رژیم کودک کش آزاد خواهد کرد.

شهادت این مجاهد فی سبیل الله را به ملت فلسطین و همه ملت‌های آزادیخواه جهان تبریک و تسلیت می‌گویم و برای او از درگاه حق علو درجات را طلب می‌کنم. روحش شاد و راهش پر رهرو باد.

قالیباف: تا اشغال و ظلم هست، مقاومت زنده و پویاست
۱۴۰۳/۰۷/۲۷ - ۱۹:۲۱

محمدباقر قالیباف، رئیس مجلس شورای اسلامی در پیامی شهادت الگوی آزادی‌خواهان جهان و جوانان مقاومت، شهید یحیی سنوار، را تسلیت گفت.

در متن پیام رئیس مجلس شورای اسلامی آمده است:

بسم‌الله‌الرحمن‌الرحیم

مِنَ المُؤمِنینَ رِجالٌ صَدَقوا ما عاهَدُوا اللَّهَ عَلَیهِ فَمِنهُم مَن قَضىٰ نَحبَهُ وَمِنهُم مَن یَنتَظِرُ  وَما بَدَّلوا تَبدیلًا

فرمانده شجاع و رشید مبارزه با ظلم و جنایت و اشغال و الگوی آزادی‌خواهان و جوانان اهل مقاومت در سراسر جهان، رئیس دفتر سیاسی حماس، جناب آقای یحیی سنوار، به دست بزدلان صهیونیست به شهادت رسید. طوفانی که سنوار، با شناخت عمیق و هوشمندانه از نقشهٔ شوم آمریکا و رژیم صهیونیستی برای منطقه، به راه انداخت، اجازه نداد رژیم صهیونیستی، در سکوت و بدون آشکارشدن چهرۀ خبیتش برای تک‌تک جهانیان، طرح خود را برای اشغال غزه عملی کند. او تا آخرین قطرهٔ خون خود و تا آخرین گلوله با اشغالگران مبارزه کرد. حالا تصاویر ایستادگی او، در سراسر جهان، الهام‌بخش جوانان شده است. او نه فقط نماد شرافت فلسطینی و رشادت یک مسلمان، بلکه باعث فخر و غرور انسانیت بود و اسطوره‌ها را زنده کرد. حق یک عمر مجاهدت او کمتر از شهادت در راه آرمانی بزرگ و مقدس همچون آزادی قدس شریف نبود. سنوار فقط از مردم فلسطین و غزه دفاع نکرد، او مدافع شریف‌ترین خصائل انسانی در دنیایی بود که سوداگران جنگ، به دنبال تربیت نسل‌هایی واداده و مطیع و گوش‌بفرمان بلندگو‌های غربی هستند.

سنوار در تمام عمر بابرکت خود حامی مظلومان و مردم ستم‌دیدۀ فلسطین بود و با عزت و کرامت به آنچه همواره آرزو داشت رسید. سنوار دیگر نه فقط یک مبارز، بلکه نماد مبارزه است. تصویر او تابلوی باشکوه مقاومت خواهد شد و بذر این شرافت بی‌نظیر در دل‌های جوانان سراسر جهان ریشه خواهد دواند. در جهانی که سیاستمداران عافیت‌طلب، بزدل و ذلیل در برابر جنایت‌های رژیم صهیونیستی و نسل‌کشی مردم فلسطین و لبنان و بمباران عامدانۀ زنان و کودکان و اهداف غیرنظامی و زیرساخت‌ها سکوت کرده‌اند و جنایتکاران جنگی را تشویق می‌کنند، سنوار نشان داد که هنوز غرور و شرافت زنده است؛ خون سنوار تمامی دستگاه پروپاگاندای صهیونیستی را در هم کوبید و شیرینی کرامت و شرافت انسانی را به جهانیان چشاند. زمانی که عزالدین قسام توسط استعمارگران اشغالگر به شهادت رسید، سنوار و دیگر فرماندهان مقاومت فلسطین حتی به دنیا نیامده بودند؛ شاید بتوانند اهل و افراد مقاومت را به شهادت برسانند، ولی اندیشهٔ مقاومت را هرگز. تا جنایتکاران هستند، مبارزه ادامه دارد  و تا اشغال و ظلم هست، مقاومت زنده و پویاست. نبرد شهید سنوار و برادرانش در جبههٔ مقاومت ادامه دارد و جز با پیروزی متوقف نخواهد شد. 

اینجانب شهادت فرمانده دلیر، شهید یحیی سنوار، را به مقام معظم رهبری (حفظه الله)، مردم مظلوم و مبارز غزه، برادران عزیز و مجاهد در حماس، عموم مسلمین و آزادی‌خواهان سراسر جهان تبریک و تسلیت می‌گویم و به روح آن شهید شجاع و تمامی شهدای مقاومت فلسطینی در حماس و تمامی گروه‌های مقاومت درود می‌فرستم.

سرلشکر باقری: دشمن صهیونیستی بداند به پایان عمر خود نزدیک شده است
۱۴۰۳/۰۷/۲۷ - ۱۸:۵۵

پیام سرلشکر باقری، رئیس ستاد کل نیروهای مسلح درپی شهادت یحیی سنوار: 

کوردلان صهیونیست بدانند مشعل فروزان مقاومت با شهادت آن عزیز خاموش نخواهد شد.

رزمندگان قهرمان فلسطینی با عزمی راسخ‌تر همچنان شمشیر تیز و برّان ضد اشغالگران پلید بوده و مصمّم به آزادی قدس شریف خواهند بود.

دشمن صهیونیستی بداند به پایان عمر نکبت‌بار خود نزدیک شده است.

حماس شهادت «محمود حمدان» را تأیید کرد
۱۴۰۳/۰۷/۲۷ - ۱۸:۳۳

حماس: ما عزادار شهید محمود حمدان، فرمانده گردان تل السلطان در رفح هستیم که در کنار یحیی سنوار به شهادت رسید

سخنگوی دولت: سنوار شجاع بود و شجاعانه به شهادت رسید
۱۴۰۳/۰۷/۲۷ - ۱۸:۱۳

فاطمه مهاجرانی سخنگوی دولت ضمن محکوم کردن رفتار جنایتکارانه رژیم صهیونیستی شهادت شجاعانه یحیی سنوار را تسلیت گفت.

تصویرزیبا و جاودانی که از شهید سنوار در لحظات پایانی حیاتش منتشر شد نشان داد که جریان مقاومت و حمایت از مردم مظلوم فلسطین و غزه متوقف نخواهندماند.

او جان خود را وقف فلسطین کرد وهمچون همراهان شهیدش در راه رهایی وطن ازخود گذشت؛ اما سنوار هم، چون اسمش زنده خواهد ماند.

قالیباف: شاید اهل مقاومت را بکشند، ولی فکر مقاومت زنده است
۱۴۰۳/۰۷/۲۷ - ۱۸:۱۲

قالیباف، رئیس مجلس شورای اسلامی با انتشار پیامی در صفحه ایکس خود نوشت:

شهید سنوار به پیمانش با خدا با خون پاک خود عمل کرد. تصاویر مبارزهٔ او تا پای جان، هزاران سنوار و نصرالله تربیت خواهد کرد؛ اینبار در سراسر جهان.

زمانی که عزالدین قسام به شهادت رسید سنوار به دنیا نیامده بود. شاید اهل مقاومت را بکشند، ولی فکر مقاومت زنده است.

عاش سعیداً و مات شهیدا

پیام تسلیت معاون اول رئیس‌جمهور در پی شهادت یحیی السنوار: با حذف جسمانی مجاهدان راه عزت و کرامت انسانی، خللی به مکتب و مسیر مقاومت وارد نخواهد شد
۱۴۰۳/۰۷/۲۷ - ۱۸:۱۲

خون بناحق ریخته شده مظلومان مسیر آزادی قدس شریف  به ویژه این بزرگ مرد نستوه و مقاوم، باعث نابودی رژیم اشغالگر خواهد شد.

شهید سنوار در این مسیر مقدس، اسارت کشید، شکنجه شد و در نهایت در حالی که گرد پیری برچهره اش نشسته بود، مردانه ایستاد و به شهادت رسید.

نام سنوار به دفتر سترگ قهرمانان و شهیدان والامقام و  اسطوره‌ای امت اسلامی همچون شیخ احمد یاسین، عبدالعزیز رنتیسی، قاسم سلیمانی، اسماعیل هنیه و سیدحسن نصرالله که همه هستی خود را برای زنده نگاه داشتن مسیر مقاومت و مجاهدت جهت پایان دادن به اشغالگری و تحقق حق قانونی و مشروع تعیین سرنوشت و حق بنیادین حیات با کرامت فدا کردند، اضافه شد.

بدون تردید با حذف جسمانی مجاهدان راه عزت و کرامت انسانی، نه تنها خللی به مکتب و مسیر مقاومت وارد نخواهد شد، بلکه شهادت شرافتمندانه آن‌ها تأکید موکدی بر حقانیت راه آن‌ها و الهام بخش رهروان و مجاهدان راه عزت و آزادی خواهد بود.

پیام تسلیت سرلشکر سلامی در پی شهادت یحیی السنوار
۱۴۰۳/۰۷/۲۷ - ۱۷:۴۵

سرلشکر سلامی، فرمانده کل سپاه طی پیامی شهادت پرافتخار مجاهد و نخبه مقاومت اسلامی فلسطین «یحیی ابراهیم حسن السنوار» رئیس دفتر سیاسی حماس و اسطوره مبارزه با رژیم جنایتکار صهیونیستی را به ملت قهرمان فلسطین به ویژه رزمندگان حماس و جبهه مقاومت تبریک و تسلیت گفت.

متن پیام فرمانده کل سپاه به شرح زیر است:

شهادت پرافتخار مجاهد نستوه و نخبه مقاومت اسلامی فلسطین " یحیی سنوار" رئیس دفتر سیاسی حماس را تسلیت می‌گویم.

نام "شهید سنوار" از امروز در جوار نام‌های بلند آوازه مبارزان فلسطینی مانند احمد یاسین و اسماعیل هنیه که در راه آزادی قدس شریف به شهادت رسیده‌اند می‌درخشد و آتش خشم مقاومت ضد صهیونیستی را شعله ورتر می‌سازد و به فضل الهی در آینده نه چندان دور غاصبان سرزمین مقدس را به خاکستر تبدیل خواهد کرد.

او در جایگاه سمبل و نماد تمام عیار مبارزه و مقاومت ضد صهیونیستی در امت اسلامی و جهان عرب نورافشانی می‌کرد و با روحیه انقلابی و فرماندهی موفق در سطوح راهبردی و عملیاتی به ویژه در معماری عملیات‌های تاریخی "سیف القدس " و "طوفان الاقصی"، جامعه صهیونی را دچار آشفتگی فاجعه‌بار راهبردی ساخت.

شهید سنوار، نه در اعماق تونل‌های مخفی غزه که در قلب میدان و روی زمین و در خطوط مقدم نبرد با نظامیان صهیونیست و با لباس رزم و در حال فرماندهی و هدایت رزمندگان مقاومت به شهادت رسید تا تصویرسازی‌های موهوم و دروغین رژیم صهیونیستی از او را رسوا کند.

پزشکیان در پیام تسلیت شهادت یحیی سنوار: شهادت خللی در مقاومت امت اسلامی در برابر زور و اشغال ایجاد نخواهد کرد
۱۴۰۳/۰۷/۲۷ - ۱۷:۱۲

رئیس جمهور با صدور پیامی شهادت فرمانده دلاور جهادی شهید یحیی سنوار را به مقام معظم رهبری (مد ظله العالی)، مردم مظلوم و مقتدر غزه و همه‌ی آزادی‌خواهان جهان تبریک و تسلیت گفت. 

مسعود پزشکیان در پیامی به مناسبت شهادت جناب یحیی سنوار تصریح کرد: جهاد در تقابل با تجاوز و هدیه بخشیدن آزادی و رهایی به صاحبان حقیقی سرزمین‌های اشغالی، حرکت عظیم و هدف والایی است که با ترور و حذف قهرمانان این عرصه متوقف نخواهد شد.

متن پیام رئیس جمهور به شرح زیر است. 
بسم الله الرحمن الرحیم 

خبر ترور و شهادت مبارز نستوه، رئیس دفتر سیاسی جنبش حماس، جناب یحیی سنوار، گر چه برای همه آزادی‌خواهان عالم به خصوص مردم قهرمان فلسطین دردناک و تأثر برانگیز بود، در عین حال نشانه آشکاری از توقف‌ناپذیری جنایات رژیم اشغالگر و کودک‌کش صهیونیستی است. 

شهید سنوار در طول حیات ارزشمند خود سال‌ها در اسارت رژیم سفاک صهیونیستی بود و پس از آن هم تا آخرین لحظه عمر پر افتخارش قهرمانانه جنگید و از پای ننشست. 

جهاد در تقابل با تجاوز و هدیه بخشیدن آزادی و رهایی به صاحبان حقیقی سرزمین‌های اشغالی، حرکت عظیم و هدف والایی است که با ترور و حذف قهرمانان این عرصه متوقف نخواهد شد. 
همان‌گونه که شهید عزیز، اسماعیل هنیه گفت: «اذا غاب سید، قام سید» دشمن آگاه باشد که با شهادت سرداران، قهرمانان و فرماندهان، خللی در مقاومت امت اسلامی در برابر زور و اشغال ایجاد نخواهد شد. 

اینجانب شهادت این فرمانده دلاور جهادی شهید یحیی سنوار را به مقام معظم رهبری (مد ظله العالی)، مردم مظلوم و مقتدر غزه و همه‌ی آزادی‌خواهان جهان تبریک و تسلیت عرض می‌کنم. 

مسعود پزشکیان 
رئیس جمهوری اسلامی ایران

حزب‌الله: بر ایستادگی خود در کنار مردم فلسطین تاکید می‌کنیم
۱۴۰۳/۰۷/۲۷ - ۱۶:۵۵

بیانیه حزب‌الله درپی شهادت یحیی السنوار:

رهبر شهید یحیى السنوار در مقابل پروژه آمریکا و اشغالگری صهیونیست‌ها ایستاد و برای آن خون خود را نثار کرد تا به شهادت رسید.

ما بر ایستادگی خود در کنار مردم فلسطین تاکید می‌کنیم و به وعده الهی و پیروزی بندگان باوفایش اطمینان کامل داریم.

جنبش انصارالله: حمایت خود را از مقاومت فلسطین اعلام می‌کنیم
۱۴۰۳/۰۷/۲۷ - ۱۶:۵۴

جنبش انصارالله: ما در سوگ مجاهد و رهبر بزرگ یحیی سنوار هستیم و حمایت خود را از مقاومت فلسطین اعلام می‌کنیم.

بیانیه وزارت امور خارجه ایران در پی شهادت مجاهد شهید یحیی السنوار
۱۴۰۳/۰۷/۲۷ - ۱۶:۳۴

وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران درپی شهادت مجاهد شهید یحیی السنوار رئیس دفتر سیاسی جنبش مقاومت اسلامی فلسطین (حماس) بیانیه‌ای را منتشر کرد که به شرح زیر است:

بسم الله الرحمن الرحیم 

اغزوا تورثوا ابنائکم مجدا

وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ابران شهادت یحیی السنوار قهرمان بزرگ راه آزادی فلسطین و آزاده سرافراز و نویسنده‌ای که ۲۲ سال از زندگی‌اش را در زندان اشغالگران گذراند و در آن مدت چند اثر از جمله رمان "خار و میخک" را نوشت، و سرانجام سلاح در دست در میدان نبرد با ارتش اشغالگر به شهادت رسید، را به ملت بزرگ و صبور فلسطین، امت اسلامی و همه انسان‌های آزاده و عزت طلب دنیا تبریک و تسلیت عرض می‌کند.

یحیی السنوار، شاخه‌ای از درخت طیبه مقاومت شرافتمندانه علیه اشغالگری و ظلم صهیونیسم بود که همه عمر پیربرکت خود را صرف مبارزه عزتمندانه برای احقاق حقوق قانونی و انسانی مردم فلسطین و رهانیدن آن‌ها از یوغ اشغال و آپارتاید کرد.

نام السنوار به دفتر قطور قهرمانان اسطوره‌ای امت اسلامی همچون شیخ احمد یاسین، عبدالعزیز رنتیسی، قاسم سلیمانی، اسماعیل هنیه و سیدحسن نصرالله که همه هستی خود را برای زنده نگاه داشتن مسیر مقاومت و مجاهدت جهت پایان دادن به اشغالگری و تحقق حق قانونی و مشروع تعیین سرنوشت و حق بنیادین حیات با کرامت فدا کردند، اضافه شد. 

جمهوری اسلامی ایران جنایت رژیم صهیونیستی در ترور و کشتار رهبران و نخبگان فلسطینی که به عنوان بخشی از طرح نسل کشی ۱۳ ماهه اخیر در فلسطین اشغالی در حال اجرا است، را به شدت محکوم می‌کند و مسئولیت تامین کنندگان تسلیحات و حامیان مالی و سیاسی این رژیم به خصوص آمریکا به عنوان 'همدست' و 'شریک' در ارتکاب این جنایات را یادآور می‌شود. 

فیلم منتشر شده از لحظه شهادت قهرمانانه السنوار در خرابه‌های غزه - در عین اینکه فریاد رسا و انباشته مظلومیت و بی پناهی ملتی ستمدیده در طول هشتاد سال سلطه بیرحمانه اشغالگران است - تبلور شکوهمندی از ایمان، ابهت، شجاعت، فداکاری و ترجیح آگاهانه مرگ عزتمندانه بر حیات ذلیلانه است.

بدون تردید با حذف جسمانی مجاهدان راه عزت و کرامت انسانی، نه تنها خللی به مکتب و مسیر مقاومت وارد نخواهد شد، بلکه مرگ شرافتمندانه آن‌ها تاکید موکدی بر حقانیت راه آن‌ها و الهام بخش رهروان و مجاهدان راه عزت و آزادی خواهد بود.

زیاد النخاله: ملت فلسطین و مقاومت به خط مقاومت وفادار است
۱۴۰۳/۰۷/۲۷ - ۱۶:۳۳
زیاد النخاله، دبیرکل جنبش جهاد اسلامی:

شهادت سنوار نقطه عطفی در تاریخ مبارزات فلسطین است.

نام شهید سنوار با بزرگترین نبردی که مردم فلسطین در طول مبارزات طولانی خود انجام دادند، یعنی طوفان الاقصی، گره خورده است.

ما با ابوابراهیم، پیشوا و شهید، وداع می‌کنیم و شهدا در جهاد ما به سوی آزادی قدس، نزد پروردگارشان، روزی داده شده و زنده اند.

پرچم‌های ما برافراشته است و سر به زیر نمی‌کشد و ملت فلسطین و مقاومت به خط مقاومت وفادار است.

گردان‌های القسام: جهاد ما تا آزادی فلسطین و اخراج آخرین صهیونیست از آن متوقف نخواهد شد
۱۴۰۳/۰۷/۲۷ - ۱۶:۳۳

گردان‌های القسام در واکنش به شهادت یحیی السنوار:

ما وارد این نبرد بزرگ و سرنوشت‌ساز با جناح‌های مقاومت شدیم و متوجه شدیم که بهای آزادی بسیار بالاست.

جهاد ما تا آزادی فلسطین و اخراج آخرین صهیونیست از آن و اعاده همه حقوق مشروع ما متوقف نخواهد شد.

دشمن اگر فکر کند با ترور سران، مقاومت خاموش می‌شود یا عقبنشینی می‌کند دچار توهم است.

عراقچی: آرمان آزادسازی فلسطین از هر زمانی زنده‌تر است
۱۴۰۳/۰۷/۲۷ - ۱۶:۳۳

عراقچی، وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران با انتشار پیامی در شبکه ایکس نوشت:

یحیی سنوار ترسی از مرگ نداشت بلکه در غزه در جستجوی شهادت بود. او شجاعانه تا آخرین نفس در صحنه نبرد جنگید. 

سرنوشت او - که به زیبایی در آخرین تصویر به نمایش درآمده است- کسی را از ادامه نبرد منصرف نمی‌کند، بلکه منبعی الهام‌بخش خواهد شد برای تمامی رزمندگان مقاومت در منطقه، اعم از فلسطینی و غیرفلسطینی. 

ما و بی‌شماری از دیگر انسان‌ها در اطراف جهان، به نبرد بی‌ادعای او برای آزادی مردم فلسطین سلام می‌کنیم. 

شهدا تا ابد زنده‌اند و امروز آرمان آزادسازی سرزمین‌های اشغالی فلسطین از هر زمانی زنده‌تر است.

 


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *