آیین تکریم و معارفه دادستان‌های عمومی و انقلاب شهرستان سرایان برگزار شد

17:57 - 29 مهر 1403
کد خبر: ۴۷۹۹۵۳۱
دسته بندی: قضایی ، حقوقی
آیین تکریم و معارفه دادستان‌های عمومی و انقلاب شهرستان سرایان برگزار شد
رئیس حفاظت و اطلاعات دادگستری کل استان خراسان جنوبی در مراسم تکریم و معارفه دادستان شهرستان سرایان گفت: مسئولین قضایی می‌بایست در هر ساعت از شبانه روز از پاسگا‌ها و کلانتری‌ها و بازداشتگاه سرکشی کنند و از روند امور مطلع شوند.

خبرگزاری میزان -  مراسم تکریم و معارفه دادستان شهرستان سرایان باحضور حجت‌الاسلام والمسلمین مختاری رئیس حفاظت اطلاعات دادگستری استان، فرماندار سرایان، امام جمعه شهرستان، رئیس دادگستری شهرستان، مسئولین شهرستانی و برخی از روحانیون و مردم برگزار شد.

رئیس حفاظت و اطلاعات دادگستری کل استان خراسان جنوبی گفت: مسئولیت‌ها و جایگاه‌ها خیلی سریع تغییر می‌کنند، مهم این است در این حیات کاری چگونه رفتار کرده باشیم آیا نفع آن برای مردم بوده است یا خیر، سنگر‌ها متفاوت است، اما هدف همه ما ارائه خدمتی شایسته در خور شأن مردم است.

حجت‌الاسلام والمسلمین مختاری ضمن تشکر از همراهی دستگاه‌های اجرایی، نظامی و انتظامی با دستگاه قضایی گفت: مسئولین قضایی می‌بایست در هر ساعت از شبانه روز از پاسگا‌ها و کلانتری‌ها و بازداشتگاه سرکشی کنند و از روند امور مطلع شوند.

وی افزود: پیرامون رسیدگی به پرونده‌ها نیز با رعایت عدالت و انصاف و مسائل شرعی و قانونی رسیدگی به پرونده‌های مردم با سرعت و دقت انجام شود.

مختاری با تقدیر از زحمات عرب دادستان سابق سرایان گفت: مسئولیت‌ها امانتی است در دست ما و در هر سنگری باشیم باید از تمام توانایی خود جهت انجام شایسته وظایف بهره ببریم.

مختاری با تبریک انتصاب کاووسی به سمت دادستان شهرستان سرایان گفت: امیدوارم در سمت جدید در جهت اعتلای دستگاه قضایی و خدمت به مردم موفق باشید.

امام جمعه سرایان ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهدا انقلاب و مقاومت گفت: هادی عرب در مدت حضور خود در شهرستان سرایان به عنوان چهره‌ای محبوب و مردمی شناخت شده است.

وی ادامه داد: انقلابی بودن، مردمی بودن و گشاده رویی از ویژگی‌های بارز عرب است.

فرماندار سرایان در این مراسم با اشاره به دو نعمت بزرگ سلامت و امنیت گفت: یکی از پایه‌های اصلی التزام بخشی به امنیت، دستگاه قضایی به ویژه دادستانی است و هادی عرب بحق چهره‌ای موفق در این زمینه است.

هادی عرب ضمن تشکر از حضور مسئولین در این جلسه گفت: از ابتدای حضور من به سمت دادستان شهرستان سرایان ۱۲ هزار پرونده وارد دادسرا شد و ۱۲ هزار ۳۷ پرونده مختومه شد که نشان از عملکرد مثبت دادسرا است.

وی با ارائه گزارشی از اقدامات دادسرا در زمان حضور خود ادامه داد: پنج جرم پرتکرار شهرستان سرایان شامل توهین، سرقت، ضرب و جرح عمدی، موادمخدر و تهدید است.

وی در پایان از تمامی کسانی که همکاری‌های لازم با دستگاه قضایی را داشتند تشکر کرد.

در این مراسم از زحمات هادی عرب، دادستان سابق سرایان تقدیر و حسین کاووسی به سمت دادستان جدید شهرستان سرایان منصوب شد.

انتهای پیام/


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *