سرپرست معاونت پیشگیری از وقوع جرم دادگستری خراسان جنوبی: صیانت از حوزه اراضی با پایش تصویری مدنظر خواهد بود

13:25 - 06 آبان 1403
کد خبر: ۴۸۰۰۷۹۳
دسته بندی: قضایی ، حقوقی
سرپرست معاونت پیشگیری از وقوع جرم دادگستری خراسان جنوبی: صیانت از حوزه اراضی با پایش تصویری مدنظر خواهد بود
سرپرست معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری خراسان جنوبی، گفت: عملکرد دستگاه‌های مسئول در سامانه الکترونیکی پنجره واحد مدیریت زمین با هدف کاهش جرایم مرتبط با حوزه زمین مورد رصد و پایش قرار گرفت.

خبرگزاری میزان- جلسه بررسی وضعیت سامانه الکترونیکی پنجره واحد مدیریت زمین، در سالن جلسات طبقه سوم دادگستری استان خراسان جنوبی برگزار شد.

حجت‌الاسلام والمسلمین زارع حسینی سرپرست معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری خراسان جنوبی گفت: با توجه به اهمیت جرایم حوزه زمین و تدبیری که در دولت سیزدهم اندیشیده شد، سامانه پنجره واحد مدیریت زمین به عنوان یکی از سامانه‌های اولویت دار دولت مورد بهره برداری قرار گرفت که مجموع دستگاه‌های حاکمیتی درگیر شده اند و اهداف کلانی برای مدیریت زمین لحاظ شده است. 

وی گفت: به دنبال آن هستیم در صورت وجود نواقص و مشکلات تصمیماتی اتخاذ شود تا بتوانیم در نهایت هم شاهد کاهش جرایم حوزه زمین باشیم و هم اینکه افرادی که متقاضی است به سرعت کار آنها انجام شود و رضایت کاملی از اجرای سامانه محقق شود.

سرپرست معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری خراسان جنوبی بیان کرد: در جلسه آخرین وضعیت سامانه پنجره واحد مدیریت زمین مورد بررسی قرار گرفت و با اشاره به اینکه ۵۴ عنوان کیفری در حوزه زمین در قوانین ما وجود دارد به تعدادی از آنها اشاره شد.

وی ادامه داد: اگر وظایف دستگاه‌ها مطابق سامانه و به موقع و به نحو احسن انجام شود می‌تواند هم در پیشگیری اثربخش باشد و هم تسهیل صدور مجوز‌ها را در پی داشته باشد.

زارع حسینی افزود: قبلاً مدت زمان اخذ مجوز طولانی بود که با این سیسم قرار بر این است تا زمان اخذ مجوز کاهش پیدا کند.

وی ادامه داد: از طریق پایش تصویری و مانیتورینگ صیانت از حوزه اراضی مدنظر خواهد بود و هر نوع اقدامی رصد خواهد شد تا کاهش جرایم حوزه زمین را شاهد باشیم. 

در ادامه نمایندگان اداره کل منابع طبیعی استان گزارش کاملی از وضعیت سامانه، نحوه پاسخگویی دستگاه‌ها به استعلامات و بارگذاری نقشه‌ها در بخش پایش سامانه و مشکلات و نواقص سامانه ارائه کرد.

انتهای پیام/


برچسب ها: پنجره واحد زمین

ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *