سفر عراقچی به قاهره؛ وزیر امور خارجه با رئیس‌جمهور مصر دیدار و رایزنی کرد

8:04 - 26 مهر 1403
کد خبر: ۴۷۹۸۹۰۹
سفر عراقچی به قاهره؛ وزیر امور خارجه با رئیس‌جمهور مصر دیدار و رایزنی کرد
وزیر امور خارجه در ادامه سفر‌های منطقه‌ای خود وارد قاهره، پایتخت مصر شد.

خبرگزاری میزان - سید عباس عراقچی وزیر امور خارجه، چهارشنبه شب، در ادامه سفر‌های منطقه‌ای خود و به‌منظور دیدار و گفت‌وگو با مقام‌های ارشد مصر، با استقبال رسمی مقام‌های این کشور وارد قاهره شد.

وزیر امور خارجه در چارچوب رایزنی‌های منطقه‌ای روز چهارشنبه، ۲۵ مهر به اردن سفر کرد.

وی پیشتر در چارچوب رایزنی‌های دیپلماتیک منطقه‌ای برای دیدار با مقام‌های عمانی دوشنبه، ۲۳ مهر وارد مسقط، پایتخت این کشور شد.

عراقچی یکشنبه، ۲۲ مهر هم در راس هیئتی به بغداد، پایتخت عراق سفر کرد و در این سفر با وزیر امور خارجه و دیگر مقام‌های ارشد عراق دیدار و در مورد روابط دوجانبه و نیز آخرین تحولات منطقه رایزنی کرد.

رئیس دستگاه دیپلماسی پیش از این در سفر‌های منطقه‌ای به بیروت، دمشق، ریاض و دوحه سفر کرده بود.

این خبر در حال به‌روزرسانی است ...

 

بقایی: در رایزنی عراقچی و السیسی بر ضرورت و فوریت توقف تجاوزات و جنایت‌ها در غزه و لبنان تاکید شد
۱۴۰۳/۰۷/۲۶ - ۱۴:۲۱

اسماعیل بقایی، سخنگوی وزارت امور خارجه در پیامی در شبکه اجتماعی ایکس نوشت: عراقچی گفت‌وگوی بسیار مفیدی با رئیس‌جمهور عبدالفتاح السیسی راجع به تحولات منطقه داشت؛ ضرورت و فوریت توقف تجاوزات و جنایت‌ها در غزه و لبنان، جلوگیری از تصعید خطرناک ناامنی که می‌تواند کل منطقه را درگیر جنگ کند و تبعات مخربی برای همه کشور‌های منطقه داشته باشد و نیز ضرورت ارسال فوری کمک‌های بشردوستانه به آوارگان مورد تایید قرار گرفت.

دیدار عراقچی با رئیس‌جمهور مصر
۱۴۰۳/۰۷/۲۶ - ۱۳:۲۶

سیدعباس عراقچی، وزیر امور خارجه که در ادامه رایزنی‌ها در مورد تحولات منطقه و با هدف بسیج ظرفیت‌های دیپلماتیک کشورهای منطقه جهت جلوگیری از تشدید ناامنی‌های ناشی از ادامه نسل‌کشی و جنگ‌افروزی رژیم صهیونیستی‌ به مصر سفر کرده است، صبح امروز با عبدالفتاح السیسی، رئیس‌جمهور مصر دیدار و گفت‌وگو کرد.

در این دیدار، ضمن مرور آخرین وضعیت منطقه و ابراز نگرانی و تاسف شدید نسبت به استمرار تجاوزات و جنایت‌های رژبم اشغالگر در فلسطین اشغالی و لبنان، اهمیت استفاده از همه ظرفیت‌های دیپلماتیک برای جلوگیری از تشدید اوضاع امنیتی منطقه و کاهش درد و رنج مردم در فلسطین و لبنان مورد تاکید قرار گرفت.

عراقچی در این دیدار ضمن ابلاغ سلام رئیس‌جمهور کشورمان، دیدگاه‌های ایران درباره وضعیت خطرناک امنیتی در منطقه و رایزنی‌های جمهوری اسلامی ایران با کشورهای منطقه و برخی بازیگران فرامنطقه‌ای در دو هفته گذشته را تشریح و ضرورت بسیج کلیه ظرفیت‌های دیپلماتیک کشورهای منطقه برای افزایش فشارها جهت توقف جنایت‌ها و همچنین امدادرسانی فوری به آوارگان فلسطینی و لبنانی را یادآوری کرد.

رئیس‌جمهور مصر با ابلاغ متقابل سلام به رئیس‌جمهور کشورمان، دیدگاه مصر و نگرانی‌های این کشور در مورد تحولات منطقه را بیان کرد.

عبدالفتح السیسی، وضعیت امنیتی موجود در منطقه را هشدارآمیز توصیف و بر ضرورت جلوگیری از تشدید بیشتر اوضاع، استفاده از همه ظرفیت‌ها برای توقف تجاوزات و جنایت‌ها در غزه و لبنان، جلوگیری از افتادن منطقه در دام یک جنگ مصیبت‌بار، حفظ تمامیت سرزمینی و حاکمیت ملی همه کشورهای منطقه و حراست از ثبات و امنیت در منطقه تاکید کرد.

طرفین همچنین با توجه به تحرکات مثبت در روابط دوجانبه، بر تداوم رایزنی ها و ادامه روند مشورت‌ها برای توسعه متقابل روابط دوجانبه توافق کردند.

رایزنی عراقچی با همتای مصری
۱۴۰۳/۰۷/۲۶ - ۱۱:۲۲

سیدعباس عراقچی و بدر عبدالعاطی، وزرای امور خارجه جمهوری اسلامی ایران و مصر با یگکدیگر دیدار و رایزنی کردند.

 

سفر عراقچی به قاهره؛ دیدار وزیر امور خارجه با همتای مصری

ورود وزیر امور خارجه به قاهره
۱۴۰۳/۰۷/۲۶ - ۰۸:۴۶

 

 
 
عراقچی وارد قاهره شد
سخنگوی وزارت خارجه: گفت‌وگوهای مهمی با مقام‌های عالی‌رتبه مصر خواهیم داشت
۱۴۰۳/۰۷/۲۶ - ۰۸:۳۹

اسماعیل بقایی، سخنگوی وزارت امور خارجه پس از حضور در قاهره، پایتخت مصر در شبکه ایکس، از انجام رایزنی‌های مهم با مقام‌های این کشور خبر داد.

وی نوشت: ما اکنون در قاهره، مصر، هستیم؛ ایران و مصر ۲ کشور مهم تاریخی - تمدنی و ۲ بازیگر موثر منطقه‌ای هستند؛ فردا گفت‌وگو‌های مهمی با مقام‌های عالی‌رتبه مصر خواهیم داشت.

 


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *