وزیر کشور: وفاق بسیار خوبی در انتخاب استاندار خراسان رضوی وجود داشت

13:08 - 21 مهر 1403
کد خبر: ۴۷۹۸۰۳۲
دسته بندی: سیاست ، عمومی
وزیر کشور: وفاق بسیار خوبی در انتخاب استاندار خراسان رضوی وجود داشت
وزیر کشور گفت: تاکنون هشت استاندار منصوب شدند که همگی از دل کارگروه انتخاب استانداران متشکل از خبرگان و افراد خوشنام و دارای سوابق مسئولیتی بیرون آمده و از سوی وزارت کشور به دولت پیشنهاد و تایید شده اند.

خبرگزاری میزان - به گزارش وزارت کشور، اسکندر مومنی در مراسم معارفه غلامحسین مظفری استاندار جدید و تکریم یعقوبعلی نظری استاندار سابق خراسان رضوی گفت: برای تعیین استانداران شاخص‌هایی تعیین و به تایید رئیس جمهور رسید و کارگروهی وظیفه بررسی استانداران پیشنهادی و انطباق آنان با این شاخص را برعهده دارد.

مومنی افزود: تاکنون هشت استاندار منصوب شدند که همگی از دل کارگروه انتخاب استانداران متشکل از خبرگان و افراد خوشنام و دارای سوابق مسئولیتی بیرون آمده و از سوی وزارت کشور به دولت پیشنهاد و تایید شده‌اند.

وزیر کشور گفت: پیشنهاد‌هایی از طرف تشکل‌ها، معتمدین و ستاد‌ها به کارگروه انتخاب استانداران رسیده، اما تاکنون هیچ دخالتی در انتخاب استانداران صورت نگرفته است و حتی برای استان خود رئیس‌جمهور محترم نیز با تاکید ایشان سازوکار تعیین شده، طی شد.

مومنی اضافه کرد: آقای مظفری اولویت اول این کارگروه برای استانداری خراسان رضوی بود و هیئت دولت هم به اتفاق آرا ایشان را برگزید.

وزیر کشورگفت: ۲۳ سال پیش که توفیق خدمتگزاری به مردم این دیار را داشتم، آقای مظفری معاون استاندار بود و من تمایل داشتم ایشان انتخاب شود با این حال این وظیفه را به کمیته انتخابی سپردم و خوشبختانه نظر کمیته و خبرگان و بزرگان استان نیز ایشان بود و الحمدلله وفاق خوب و جمعی درباره آقای مظفری در استان وجود دارد.

وی افزود: مظفری عزیز، ایثارگر و از خانواده معظم شهدا و دارای تحصیلات متناسب و تجربیات ارزشمند در چند دهه گذشته است.

مومنی تاکید کرد: شاخص‌های ده‌گانه‌ای در نظر گرفته شده است که همه استانداران پس از یک‌سال ارزیابی می‌شوند و از بین این شاخص‌ها، حاشیه‌نشینی و ساماندهی اتباع در استان خراسان رضوی جزو اولویت‌های ویژه است.

وی با بیان اینکه خراسان رضوی و مشهد مقدس به دلیل وجود بارگاه ملکوتی امام رضا (ع) دارای جایگاه خاص و رفیعی در ایران و جهان اسلام است، گفت: تلاش‌های زیادی انجام گرفته، اما معتقدیم شرایط موجود شایسته مردم خراسان رضوی نیست، این استان ظرفیت‌های بزرگ فرهنگی، مذهبی و اقتصادی دارد.

وزیر کشور، کم آبی، توسعه و گسترش حاشیه نشینی، ضعف زیرساخت‌ها به ویژه حمل و نقل و حضور اتباع غیرمجاز بیگانه را از چالش‌های این استان دانست.

مومنی با تاکید براینکه وفاق ملی و همدلی باید در همه بخش‌های کشور دیده شود، گفت: مردم باید در اداره کشور فرصت مشارکت داشته باشند.
وی ادامه داد: مردم‌داری و در نظر گرفتن کرامت مردم مهمترین مطالبه دولت از کارگزاران است.

وزیر کشور با بیان اینکه اصلی‌ترین اولویت ما موضوع اقتصادی و معیشتی است، گفت: مردم باید تغییر را در معیشت و سفره‌شان ببینند؛ برای پیشرفت اقتصادی گریزی نداریم که به بخش خصوصی، کارآفرینان و تولیدکنندگان توجه ویژه داشته باشیم.

مومنی افزود: تولیدکننده نباید در پیچ و خم‌های اداری دنبال حل مشکلش باشد، بلکه ما باید تسهیل‌کننده روند کار و حل مشکلات آنان باشیم.

انتهای پیام/


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *