نخستین جشنواره ملی موسیقی خلاق در ایران برگزار می‌شود

10:04 - 10 مهر 1403
کد خبر: ۴۷۹۶۰۲۷
نخستین جشنواره ملی موسیقی خلاق در ایران برگزار می‌شود
فراخوان نخستین جشنواره ملی موسیقی خلاق در دو بخش رقابتی و غیررقابتی منتشر شد.

خبرگزاری میزان - طبق اعلام مرکز ارتباطات و امور بین‌الملل شهرداری شاهین شهر، ۳۰ مهرماه آخرین مهلت ارسال آثار به این جشنواره است که از تاریخ ۲۱ تا ۲۴ دی ماه ۱۴۰۳ برگزار خواهد شد.

این جشنواره با هدف کشف استعداد‌های ویژه و شاخص در شاخه‌های موسیقی فاخر در کشور، تقدیر از هنرمندان خلاق کشور در حوزه موسیقی، ترغیب سایر هنرمندان به نوآوری در این هنر فاخر، آشنایی جوانان با موسیقی ریشه‌ای و آیینی کشور، کشف و ثبت شاخصه‌های مختلف موسقی، ترغیب و آشنایی هنرمندان با مسئولیت اجتماعی خود در حوزه هنر، معرفی هنر فاخر موسیقی به عموم جامعه و تلاش در جایگزینی آن با تهاجم فرهنگی، صیانت از موسیقی ناب تعزیه و آیینی و حذف الحان وارداتی در این حوزه، تلاش در نهادینه سازی تفکر موسیقی پژوهش و نوآوری و خلاقیت در هنرمندان، کمک به ارتقای صنعت موسیقی و ... برپا می‌شود.

جشنواره در بخش رقابتی دارای محور‌های آفرینش، پژوهش، آموزش، صنعت با موضوعات موسیقی ردیف دستگاهی، موسیقی نواحی، موسیقی آیینی و مذهبی، کلاسیک، تلفیقی، پاپ و موسیقی کودک و نوجوان و در بخش جنبی و غیر رقابتی شامل اجرای صحنه‌ای ویژه پیشکسوتان معتبر کشور در شاخه‌های موسیقی، شب‌های شعر و موسیقی با شهر‌های خواهرخاندگی شاهین شهر خواهد بود.

علاقه‌مندان برای دریافت اطلاعات بیشتر و ارسال اثر به وب‌سایت جشنواره به نشانی: music.shahinshahr.ir مراجعه کرده و یا با دبیرخانه جشنواره به شماره ۰۹۱۳۴۱۹۵۴۶۳ تماس بگیرند.

انتهای پیام/


برچسب ها: جشنواره موسیقی

ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *