بمب‌های آمریکایی؛ سوخت ماشین تروریسم سازمان‌یافته رژیم صهیونیستی در لبنان

9:00 - 09 مهر 1403
کد خبر: ۴۷۹۵۷۹۹
دسته بندی: حقوق بشر ، عمومی
بمب‌های آمریکایی؛ سوخت ماشین تروریسم سازمان‌یافته رژیم صهیونیستی در لبنان
تسلیحات و بمب‌های آمریکایی به عامل اصلی تداوم جنایت‌های بی‌حدومرز رژیم صهیونیستی در منطقه و اجرای استراتژی‌های کشتار و قتل‌عام این رژیم تبدیل شده‌اند.

خبرگزاری میزان – رژیم صهیونیستی در آستانه یک ساله شدن جنگ غزه زیر فشار‌ها و انتقادهای سنگین ناشی از شکست در محقق کردن اهداف ادعایی با وجود دست زدن به همه انواع جنایت‌های ضدبشری و جنگی، حمله‌های جنون‌آمیزی را علیه کشور‌های منطقه آغاز کرده است؛ این رژیم طی روز‌های اخیر در چارچوب اعتیاد خود به جنایت، لبنان و یمن را نیز آتش گسترده خود قرار داده است.

رژیم صهیونیستی در آستانه فرا رسیدن سالگرد جنگ غزه، برای نخستین بار از سال ۲۰۰۶ به بیروت، پایتخت لبنان حمله کرد؛ در عین حال، موجی از حمله‌‎ها را علیه یمن انجام داد.

این حمله‌ها نشان می‌دهند که جنایت‌های رژیم صهیونیستی حدومرزی ندارند و مادامی که حمایت‌های کشور‌های غربی از این رژیم وجود داشته باشد، منطقه از شرّ جنایت‌های هدفمند رژیم صهیونیستی در امان نخواهد بود؛ جنایت‌هایی که موجی از بحران‌های درهم تنیده انسانی را رقم می‌زنند و کشور‌های هدف جنایت‌های رژیم صهیونیستی را در لبه پرتگاه قرار می‌دهند.

غزه اکنون در نتیجه اعتیاد رژیم صهیونیستی به جنایت، قحطی‌زده‌ترین نقطه در کره زمین است که از بدترین بحران بشردوستانه جهان رنج می‌برد.

گزارش‌های مختلف نشان می‌دهند که عمده حمله‌های رژیم صهیونیستی که کارشناسان حقوق بین‌الملل از آن با عنوان تروریسم سازمان‌یافته یاد می‌کنند، با تسلیحات آمریکایی انجام شده‌اند.

براساس گزارش روز یکشنبه، هشتم مهر رسانه آمریکایی واشنگتن‌پست، ارتش رژیم صهیونیستی از بمب‌های آمریکایی در حمله به بیروت به‌ویژه حمله منجر به شهادت سیدحسن نصرالله، دبیرکل حزب‌الله لبنان استفاده کرده است.

 

بمب‌های آمریکایی؛ سوخت ماشین تروریسم سازمان‌یافته رژیم صهیونیستی در لبنان

گزارش یادشده نشان داد که رژیم صهیونیستی در حمله جمعه گذشته به بیروت، از بمب‌های ۲ هزار پوندی (۹۰۰ کیلوگرمی) ساخت آمریکا برای به هدف قرار دادن ساختمان محل حضور سیدحسن نصرالله استفاده کرده است؛ سه کارشناس تسلیحات در گفت‌وگو با واشنگتن‌پست گفتند که با تجزیه‌وتحلیل ویدیو‌های منتشر شده از این جنایت، دریافتند که دست‌کم برخی از بمب‌ها BLU-۱۰۹ و کیت‌های هدایت JDAM ساخت آمریکا هستند.

BLU-۱۰۹ بمب‌های سنگین پناه‌گیر هستند و کیت‌های JDAM سیستم‌های هدایتی هستند که برای کمک به حمله به یک هدف خاص به مهمات متصل می‌شوند.

این در حالی است که مقام‌های آمریکایی با طرح ادعای بی‌اطلاعی از تصمیم رژیم صهیونیستی برای ارتکاب این جنایت، تلاش کردند همدستی و شراکت خود را در جنایت یادشده پنهان کنند؛ این در حالی است که تداوم فروش تسلیحات آمریکایی به رژیم صهیونیستی و اقدام‌های مکرر آمریکا برای جلوگیری از حرکت نهاد‌های حقوق بین‌الملل برای متوقف کردن جنایت‌های این رژیم جای تردیدی در این شراکت جنایت‌کارانه باقی نگذاشته است.

دولت جو بایدن، رئیس‌جمهور آمریکا به دلیل تسلیح بی‌قیدوشرط رژیم صهیونیستی که بیش از ۴۲ هزار نفر را در غزه و صد‌ها نفر را در لبنان قتل‌عام کرده است، با انتقاد‌های فزاینده ازسوی سازمان‌ها و نهاد‌های حقوق بشری مواجه شده است.

دولت آمریکا در ماه مه (اردیبهشت) در واکنش به اعتراض‌های جدی به استفاده رژیم صهیونیستی از تسلیحات مرگ‌بار آمریکایی علیه مناطق پرجمعیت غزه، مدعی شد که ارسال هزاران سلاح از جمله بمب‌های بحث‌برانگیز ۲ هزار پوندی را متوقف کرده است، اما این ادعا اندکی بعد لغو شد.

 

بمب‌های آمریکایی؛ سوخت ماشین تروریسم سازمان‌یافته رژیم صهیونیستی در لبنان

به نظر می‌رسد آمریکا گذشته از مدنظر داشتن سود فروش تسلیحات به رژیم صهیونیستی تلاش دارد تا از مهم‌ترین شریک و همکار خود در تروریسم‌ سازمان‌یافته برای تداوم جنایت‌ها حمایت کند؛ این دو، از مهم‌ترین بازیگران تروریسم سازمان‌یافته (دولتی) در جهان هستند که مناطق مختلفی از کره زمین را قربانی کرده‌اند.

براساس اعلام وزارت بهداشت، رژیم صهیونیستی که در حمله‌های خود اصل تمایز را رعایت نمی‌کند، از اواسط ماه سپتامبر تاکنون هزار و ۳۰ شهروند لبنانی را به شهادت رسانده و بیش از ۶ هزار نفر را مجروح کرده است؛ شمار قابل توجهی از شهدا و مجروحان زنان و کودکان هستند.

این بدان معنا است که لبنان اکنون زیر آتش تسلیحات آمریکایی قرار دارد که رژیم صهیونیستی از آن‌ها استفاده می‌کند.

آنچه کاملا آشکار و غیرقابل انکار است، حرکت ماشین تروریسم سازمان‌یافته رژیم صهیونیستی با سوخت تسلیحات آمریکایی در لبنان است؛ چه واشنگتن به این واقعیت اعتراف کند، چه نکند.

انتهای پیام/



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *