گاریدو: وقتی آمدم، می‌دانستم پرسپولیس باید همیشه ببرد/ همه کارهایمان در دربی درست از آب درآمد/ مدیریت تیم پرستاره سخت است

21:42 - 04 مهر 1403
کد خبر: ۴۷۹۵۰۷۶
دسته بندی: ورزشی ، فوتبال
گاریدو: وقتی آمدم، می‌دانستم پرسپولیس باید همیشه ببرد/ همه کارهایمان در دربی درست از آب درآمد/ مدیریت تیم پرستاره سخت است
سرمربی تیم فوتبال پرسپولیس گفت: یک صحنه می‌تواند نظر همه افراد را تغییر بدهد و شرایط را عوض کند.

خبرگزاری میزان - خوان کارلوس گاریدو در نشست خبری بعد از پیروزی تیم فوتبال پرسپولیس مقابل استقلال در دربی 104، اظهار داشت: نکته اول این است در تمام دنیا، نتیجه را تحلیل می‌کنند. یک صحنه می‌تواند نظر همه افراد را تغییر بدهد و شرایط را عوض کند. سرمربی همیشه وابسته به نتایج است. وقتی شما می‌برید همه چیز خوب است. بنابر آن شناختی که از فوتبال دارم، امروز باید از همه چیز لذت ببریم، چون تمام کارهای‌مان درست از آب درآمد.

وی ادامه داد: تنها به دلیل یک حرکت نتیجه تغییر می‌کرد، اما کاری که ما می‌خواستیم همین بود. باید بدانیم این فوتبال است. همه ما خیلی خوشحال هستیم. باید به تیم پرسپولیس تبریک بگویم، زیرا که بازی خوبی انجام دادند. نتیجه شاید با همین بازی می‌توانست با یک حرکت تغییر کند، می‌توانستیم صفر-صفر کنیم یا یک بر صفر ببازیم؛ کار همان کار است و انتخاب‌های سرمربی نیز همین انتخاب‌هاست. من نظرم در مورد فوتبال را دوباره برایتان تکرار کردیم.

سرمربی تیم فوتبال پرسپولیس گفت: ما بازی امروز را بردیم، زیرا تمام بازیکنان ما خوب بودند و بهتر بازی کردیم با اینکه سختی بازی را می‌دانستند و به سختی‌هایی که استقلال به ما وارد کرد، فائق آمدند. تمام بازیکنانم از نظر تاکتیکی خیلی خوب بودند و همه تمام وظایف خودشان را انجام دادند. می‌توانیم نام برخی بازیکنان را برجسته کنیم، ولی همه خوب بودند. تمام این بازیکنان کار‌هایی که باید انجام می‌دادند را انجام دادند.

گاریدو تصریح کرد: ما کنترل بازی را کم‌کم در دست گرفتیم. لحظاتی در بازی بود که ما این حس را داشتیم که می‌توانستیم ببریم، اما همیشه استقلال شما را تهدید می‌کند. بازی برابر بود، خیلی سخت است فوتبال بازی کنید، زیرا که فشار زیادی وجود دارد؛ با این حال ما فوتبال خودمان را بازی کردیم و ۳ امتیازی بازی را کسب کردیم. بازی خاصی را بردیم و اینکه طرفداران از نتیجه این بازی قطعا خوشحال هستند.

وی ادامه داد: به تمامی تیم تبریک می‌گویم که با نظم کار می‌کنند. در تمامی روز‌ها سخت در حال تلاش هستند و به همین دلیل اعتماد به نفس بالایی دارند. در تیم رقابت وجود دارد و کسانی که بهتر هستند در زمین بازی می‌کنند. سرمربی انتخاب می‌کند که چه کسی بازی کند.

گاریدو افزود: وقتی به من می‌گویند که از چه بازیکنی استفاده کن، من نمی‌توانم این کار را انجام دهم. زمان زیادی در فوتبال هستم و تجارب زیادی دارم. من خیلی حرفه‌ای و صادق هستم و می‌خواهم بهترینِ خودم باشم و کسانی را به زمین می‌فرستم که بهترین هستند.

سرمربی پرسپولیس در رابطه با اینکه چطور تیم توانست رامین رضاییان را کنترل کند، گفت: این یکی نکات مهم و کلیدی بازی بود؛ اینکه بازی را تحلیل کنیم و بدانیم چه کار می‌خواهد انجام دهد و بازیکنان باید بدانند چطور مشکلاتی که ایجاد می‌شود را حل کنند. کاری که میلاد محمدی، وحید امیری و سروش رفیعی انجام دادند، عالی بود. شما این سوال را از من پرسیدید و من باید بگویم که این ۳ نفر کاری که تیم نیاز داشت را انجام دادند و یکی از پایه‌های قدرت تیم حریف را از بین ببرند.

گاریدو در خصوص اینکه نظر او درباره استقلال چه است و شایعاتی وجود دارد که نکونام پس از این باخت برکنار شود، گفت: استقلال تیمی رقابتی و سخت است. وضعیت تاکتیکی دارند که سخت می‌توانید دفاع کنید. در فوتبال یکسری جزئیات کوچک می‌تواند تغییر ایجاد کند.

وی ادامه داد: یک صحنه کوچک می‌توانست همه چیز را عوض کند. در همین بازی یک صحنه استقلال می‌توانست به گل برسد و همه چیز عوض می‌شد. نکونام مثل من می‌داند فوتبال یعنی چه. ما می‌دانیم تحلیل عمیق وجود ندارد، اگر یک نتیجه‌ای کسب کنیم که اگر ببریم خوب است و اگر ببازیم، بد.

سرمربی پرسپولیس گفت: من خودم بازی را تحلیل می‌کنم و بازی سختی بود. جزئیات کوچکی می‌توانست نتیجه بازی را عوض کند. ما استحقاق پیروزی را داشتیم، ولی این داخل فوتبال واضح است که یک اتفاق کوچک می‌تواند همه چیز را عوض کند.

گاریدو در پاسخ به سوال خبرنگار که شانس را چقدر در کسب این نتیجه تاثیرگذار می‌دانید، گفت: هر چیزی که شما خودتان فکر می‌کنید.

سرمربی پرسپولیس در پاسخ به اینکه آیا فکر می‌کرد که تیم را بتواند به چنین جایگاهی برساند و اینکه چقدر تعویض‌های او در کسب این نتیجه مهم بود، گفت: تعویض‌ها را خودتان ارزیابی کنید و هر چه چیزی نظرتان است را بگویید. من وقتی پرسپولیس آمدم، می‌دانستم که می‌خواهند همیشه ببرد و بازیکنان خوبی دارد. می‌دانستم باید این ترکیب را مدیریت کنم و این یکی از مشکلات بزرگم است. اینکه بازیکنان خوبِ زیادی داریم. 

وی ادامه داد: بازیکنانی داشتیم که به سطح تیم رسیدند. با این حال باید بگویم که همه بازیکنان باید به تیم کمک کنند، حتی آنان که بازی نمی‌کنند. وقتی صحبت از این می‌شود که برخی بازیکنان بازی نمی‌کنند این موضوع خجالت‌آور است. مدیریت تیم و این قضیه برای سرمربی سخت است و همیشه برخی افراد می‌خواهند که یک بازیکن به طور مثال بازی کند و یک بازیکن بازی نکند. 

گاریدو گفت:‌ من نهایت سعیم را برای این تیم گذاشتم و اتفاقات زیادی است که دارد رخ می‌دهد و جزئیات زیادی که مربی باید آن را کنترل کند، برخی مواقع من باید فردِ بد این فیلم باشم، زیرا که هر کسی باید سر جای خودش باشد تا بازیکنانی که استعداد زیادی دارند، بتوانند عملکرد خوبی به اجرا گذارند. ان‌شاءالله که بتوانیم پیشرفت کنیم.

انتهای پیام/



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *