آیا کشتی از بازی‌های مشترک المنافع ۲۰۲۶ حذف می‌شود؟

8:45 - 03 مهر 1403
کد خبر: ۴۷۹۴۶۵۲
آیا کشتی از بازی‌های مشترک المنافع ۲۰۲۶ حذف می‌شود؟
بازی‌های مشترک المنافع ۲۰۲۶ با حذف احتمالی مسابقات کشتی برگزار خواهد شد.

خبرگزاری میزان - بر اساس گزارش‌های متعدد رسانه‌های بریتانیا و هند، بازی‌های مشترک المنافع برنامه‌ریزی شده برای سال ۲۰۲۶ در گلاسکو، اسکاتلند، با سیاست به حداقل رساندن هزینه‌ها برگزار خواهد شد و طبق گزارش‌ها، انجمن کشتی هند خواستار اجرای این طرح است.

این مسابقات که هر چهار سال یک بار توسط کشور‌های مشترک المنافع بریتانیا مانند هند و کانادا برگزار می‌شود، در ابتدا قرار بود در ویکتوریا استرالیا برگزار شود، اما در تابستان سال جاری به دلیل افزایش هزینه‌ها لغو شد. در نهایت تصمیم گرفته شد که گلاسکو که در سال ۲۰۱۴ میزبان این مسابقات بود، با مسابقات کمتر و ورزشکاران کمتر، برگزاری مسابقات را در مقیاس کوچکتر به عهده بگیرد.

این مسابقات دارای ۱۰ رشته ورزشی اجباری از جمله دوومیدانی و شنا است، اما کشتی در آن گنجانده نشده است. اگرچه هنوز تصمیمی در مورد رشته‌های ورزشی که قرار است برگزار شود گرفته نشده است، اما شهرداری به فدراسیون مشترک المنافع (CGF) اعلام کرده است که از برگزاری ۱۰ رشته ورزشی حمایت می‌کند، بنابراین احتمال عدم برگزاری کشتی بسیار زیاد است.

کریس جنکینز رئیس CGF گفت: این اولین قدم مهم، در تلاش‌های ما برای بازسازی بازی‌ها به عنوان یک الگوی پایدار برای کشور‌های میزبان و فدراسیون‌های بین‌المللی است.

وی افزود: این یک واقعیت شناخته شده است که بازی‌ها به دلیل مشکلات مالی در تصمیم گیری در مورد محل برگزاری با مشکل مواجه هستند.

همچنین مسائل مالی برای باز‌ی‌های آسیایی که در سال ۲۰۲۶ در ناگویا برگزار می‌شود، مطرح شده است. بازی‌های مشترک المنافع، مانند بسیاری دیگر، با مشکلات مالی مواجه هستند که پیدا کردن محل برگزاری را دشوار می‌کند.

رسانه‌های بریتانیا با اشاره به اینکه بازی‌ها با ویژگیِ ویژه‌ای با عنوان «آیا گلاسکو آخرین بازی‌های مشترک المنافع خواهد بود یا تولدی دوباره، اما خردمندانه؟» در حال تغییر است گزارش‌هایی را منتشر می‌کنند.

انتهای پیام/


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *