معاون دادستان کل کشور: عدم رعایت ایمنی در معدن طبس مشهود بوده است‌

18:26 - 02 مهر 1403
کد خبر: ۴۷۹۴۶۰۴
دسته بندی: قضایی ، حقوقی
معاون دادستان کل کشور: عدم رعایت ایمنی در معدن طبس مشهود بوده است‌
معاون حقوق عامه دادستان کل کشور گفت: بنا بر مشاهده برخی سوابق اداره کار، مشخص شد برخی موارد عدم رعایت ایمنی در حادثه معدن طبس مشهود بوده است.

خبرگزاری میزان – غلام عباس ترکی معاون حقوق عامه دادستان کل کشور پس از بازدید میدانی از معدن زغال سنگ طبس برای بررسی ابعاد این حادثه گفت: بعد از دستور رئیس قوه قضائیه مبنی بر رسیدگی سریع، دقیق و قاطع، دادستان کل کشور به بنده و یک هیات ماموریت بازدید میدانی از معدن حادثه دیده را دادند که امروز این توفیق حاصل شد، در محل حاضر شدیم و جلسات متعددی را با دستگاه‌ها و مسئولان مربوط در سازمان صمت، اداره کل کار استان، کارشناسان متعدد و مدیریت بحران داشتیم.

وی ادامه داد: همکاران قضایی ما در استان، بلافاصله پس از وقوع حادثه در محل حاضر شدند، دستورات قضایی لازم صادر شده و فرآیند قانونی در حال طی شدن است.

معاون حقوق عامه دادستان کل کشور با بیان اینکه موضوع از پیچیدگی خاصی برخوردار است و ابعاد فنی، کارشناسی و قضایی دارد اظهار داشت: برای اینکه بتوانیم اظهار نظر دقیقی داشته باشیم ضمن آنکه باید محل را به طور دقیق معاینه و بررسی کنیم و تحقیقات محلی انجام دهیم، اسناد و مدارک مربوط به اداره کار و کارشناسی‌های مربوط به حوزه ایمنی، نقشه‌های تهویه و استخراج و سایر اسناد نیز باید اخذ و مشاهده شود تا بتوانیم جمع بندی مناسبی را برای اظهارنظر قضایی داشته باشیم.

ترکی ادامه داد: برابر مشاهده برخی سوابق اداره کار مشخص شد برخی از موارد عدم رعایت ایمنی در معدن مشهود بوده است و تذکراتی داده شده، اما متاسفانه برخی از این نواقص ایمنی برطرف نشده است.

وی تصریح کرد: اینکه تا چه میزان هر کدام از این موارد عدم رعایت مقررات ایمنی در وقوع حادثه تاثیر داشته نیازمند اخذ نظر کارشناسان مختلف و تکمیل تحقیقات است.

معاون حقوق عامه دادستان کل کشور تاکید کرد: درخواستم از مسئولین اجرایی و سایر افرادی که ممکن است مسئولیتی هم نداشته باشند این است که تا زمان تکمیل تحقیقات قضایی از اعلام نظر و اعلام نتیجه قطعی خودداری کنند چراکه عوامل متعددی باید مورد بررسی قرار گیرد تا ما بتوانیم به جمع بندی قضایی برسیم.

ترکی خاطرنشان کرد: آنچه مسلم است عزم قوه قضائیه برای رسیدگی دقیق و قاطع به همه قصور و تقصیر‌های احتمالی است.

انتهای پیام/


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *