رئیس کل دادگستری استان کهگیلویه و بویراحمد به پرونده ۵۳ نفر از مراجعان رسیدگی کرد

14:04 - 02 مهر 1403
کد خبر: ۴۷۹۴۵۵۰
دسته بندی: قضایی ، حقوقی
رئیس کل دادگستری استان کهگیلویه و بویراحمد به پرونده ۵۳ نفر از مراجعان رسیدگی کرد
رئیس کل دادگستری استان کهگیلویه و بویراحمد در جریان ملاقات مردمی به مشکلات ۵۳ نفر رسیدگی کرد.

خبرگزاری میزان- در ملاقات مردمی امروز اولیای دم و بستگان ۲ پرونده‌ قصاص با رئیس کل دادگستری استان کهگیلویه و بویراحمد دیدار و خواستار تسریع در رسیدگی به این پرونده‌ها شدند.

در ادامه رئیس کل دادگستری استان نیز در سخنانی با اظهار اینکه هدف قوه قضاییه و دادگستری استان احقاق حق و اجرای عدالت است، گفت: در پرونده‌های قصاص، قاضی با توجه به اسناد و مدارک، ادله، شهادت شهود، اقرار متهم یا متهمان، علم قاضی و قسامه اقدام به صدور دادنامه می‌کند و در دادگاه‌های کیفری دادگستری استان یک، هیچ گونه حقی از اولیای دم تضییع نمی‌شود.

افراسیاب افزود: در پرونده‌های قتل که معمولاً قاتل یک نفر است، پس از اثبات وقوع بزه، مجازات همان یک نفر با درخواست اولیای دم اجرا می‌شود و باید در رعایت نظم و قانون از اولیای دم تشکر کرد.

افراسیاب بیان کرد: هدف از این ملاقات‌ها، ارتباط با مردم و رفع مشکلات آن‌ها است و یکی از بهترین راه‌های شناسایی مطالبات مردمی نیز همین ملاقات‌های مردمی است.

رئیس کل دادگستری استان کهگیلویه و بویراحمد با بیان اینکه رسیدگی به درخواست‌های ارباب رجوع هدف دیدار‌های مردمی است، گفت: حضور افراد در این جلسه‌ها و طرح درخواست‌هایشان، باعث افزایش اعتماد آن‌ها به دستگاه قضایی استان می‌شود.

وی درپایان عنوان کرد: در دیدار مردمی، مراجعان ضمن طرح درخواست‌ها و دغدغه‌های خود در امور قضایی، دستورات لازم جهت برطرف شدن مشکلات در حیطه قانون صادر می‌شود.

شایان ذکر است در این دیدار، رئیس کل دادگستری استان با بیش از ۵۳ نفر از شهروندان هم استانی رو در رو دیدار و گفت‌وگو کرد.

انتهای پیام/


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *