تشریح آخرین جزئیات حادثه انفجار معدن زغال سنگ در طبس؛ کشف پیکر ۳۷ نفر تاکنون

17:23 - 02 مهر 1403
کد خبر: ۴۷۹۴۵۹۵
تشریح آخرین جزئیات حادثه انفجار معدن زغال سنگ در طبس؛ کشف پیکر ۳۷ نفر تاکنون
رئیس مدیریت بحران کشور با اشاره به پیدا شدن ۲ پیکر دیگر از محبوس‌شدگان معدن طبس، گفت: با پیدا شدن این دو پیکر شمار جان‌باختگان این حادثه به ۳۷ نفر رسید.

خبرگزاری میزان - محمدحسن نامی ضمن تشریح آخرین اقدامات انجام شده در امدادرسانی به کارگران معدن طبس، با بیان اینکه بعد از پیمودن مسیر ۸۰۵ متری با زاویه ۱۴ درجه تونل، به سطح افق تونل رسیدیم که شامل افق ۷ و ۸ است، گفت: افق ۷ به متراژ ۵۰۵ متر بود که با تلاش امدادگران به انتهای این افق رسیدیم و به موازات افق ۷، ۲۳۰ متر تاکنون پیش رفتند که در این ۲۳۰ متر، ۲ پیکر دیگر از محبوس‌شدگان که براثر استنشاق گاز جان خود را از دست داده بودند، بیرون کشیده شد و شمار جان‌باختگان این حادثه در مجموع به ۳۷ نفر رسید.

وی ادامه داد: باتوجه به اینکه عملیات امدادرسانی به محبوس‌شدگان انفجار معدن در طبس با سرعت پیش می‌رود و تلاش می‌کنیم غلظت گاز را با کشنده و دمنده‌های قوی‌تر به زیر ۲ درصد برسانیم، این عملیات اگر با همین سرعت پیش‌برود ان‌شاءالله تا اوایل شب بتوانیم به انتهای افق ۸ برسیم و محبوس‌شدگانی که در این مسیر هستند را بیرون بکشیم.

نامی افزود: بعد از رسیدن به انتهای افق ۸، بدنه و پیشانی کار می‌ماند که بین افق ۷ و ۸ فاصله ۱۰۰ متری قرار دارد که دو افق را به هم متصل می‌کند که در اینجا گروه‌های متخصص که تخصص کار در معدن دارند، وارد کار می‌شوند تا بقیه محبوس‌شدگان هم پیدا شوند.

وی افزود: پیکر همه محبوس‌شدگان که تاکنون پیدا شده‌اند به خانواده‌ها تحویل داده شده و این دو پیکر تازه کشف شده هم به پزشکی قانونی منتقل می‌شود و ان‌شاءلله بتوانیم بقیه عزیزان را هم در ۲۷۰ متر باقیمانده پیدا کنیم و بیرون بیاوریم.

 

انتهای پیام/


برچسب ها: انفجار معدن

ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *