انفجار معدن زغال‌سنگ در طبس؛ دستور رئیس قوه قضاییه برای بررسی سریع ابعاد حادثه

8:27 - 01 مهر 1403
کد خبر: ۴۷۹۴۲۲۶
انفجار معدن زغال‌سنگ در طبس؛ دستور رئیس قوه قضاییه برای بررسی سریع ابعاد حادثه
رئیس قوه قضاییه طی تماسی با رئیس کل دادگستری استان خراسان جنوبی به وی دستور داد به سرعت ابعاد مختلف حادثه معدن زغال سنگ طبس مورد بررسی و رسیدگی قرار گیرد.

خبرگزاری میزان - نشت گاز حوالی ساعت ۲۱ شنبه‌ شب در یکی از کارگاه‌های شرکت زغال سنگ معدنجوی طبس موجب انفجار شد , بلافاصله چهار تیم‌ امدادونجات جمعیت هلال احمر به محل حادثه اعزام شدند. 

دستور رئیس قوه قضاییه خطاب به رئیس کل دادگستری استان خراسان جنوبی برای بررسی سریع ابعاد حادثه معدن زغال سنگ طبس

در پی وقوع این حادثه و جان باختن تعدادی از معدن‌کاران، حجت‌الاسلام والمسلمین محسنی اژه‌ای رئیس قوه قضاییه طی تماسی با رئیس کل دادگستری استان خراسان جنوبی، به وی دستور داد تا ضمن همکاری و مساعدت با دستگاه‌های مسئول به منظور تسهیل و تسریع در روند امدادرسانی و جستجوی مفقودین و درمان مصدومین این حادثه دلخراش، به سرعت ابعاد مختلف حادثه را مورد بررسی و رسیدگی قرار دهد و با مقصرین و خاطیان احتمالی، برخورد مقتضی و قانونی را به عمل آورد.

 ۱۷ نفر محبوس هستند

رئیس مدیریت بحران کشور: تاکنون ۳۳ نفر جان خود را از دست دادند و ۱۷ نفر نجات یافتند و ۱۷ نفر نیز هنوز محبوس هستند.

 

۶۹ نفر دچار حادثه شده‌اند

رئیس جمعیت هلال‌احمر: در مجموع، ۶۹ نفر دچار حادثه شده‌اند؛ که تاکنون ۱۷ نفر مصدوم شدند و ۳۳ نفر، جان خود را از دست داده‌اند.

 

حضور وزیر صمت و رئیس جمعیت هلال‌احمر در محل حادثه

 

دادستان مرکز استان خراسان جنوبی: روند امدادرسانی و خدمت‌رسانی به همه مصدومین در حال انجام است

 

شمار جانباختگان به ۳۳ نفر رسید

رئیس سازمان امدادونجات کشور: شمار افراد جان‌باخته حادثه انفجار معدن زغال سنگ طبس در استان خراسان جنوبی تا ساعت ۱۲:۰۰ ظهر امروز به ۳۳ نفر رسید.

 مدیر کل مدیریت بحران خراسان جنوبی: ۱۸ نفر دیگر باید از معدن بلوک C خارج شوند

 

سخنگوی دولت: به‌زودی اطلاعات تکمیلی درباره حادثه معدن طبس اعلام خواهد شد

سخنگوی دولت حادثه معدن طبس را به خانواده های جانباختگان این حادثه و مردم شریف ایران تسلیت گفت و بیان کرد: دولت تمام قد برای پشتیبانی از این عزیزان و خانواده های آنان ایستاده است و رییس جمهور به وزیران محترم صمت ،بهداشت و کشور دستور پیگیری این حادثه را داده‌اند. وزیران صمت و تعاون،کار و رفاه اجتماعی برای بررسی علل این حادثه و اقدامات ضروری راهی طبس شده‌اند و به زودی اطلاعات تکمیلی درباره این حادثه دردناک اعلام خواهد شد.

اسامی مصدومان حادثه معدن طبس

اسامی ۱۶ نفر از مصدومان حادثه معدن طبس به شرح زیر است.

میثم معینی بستری در بخش icu، هادی محمدنژاد، بستری در بخش داخلی، مهدی علی زاده بستری در بخش icu، حسین کرمی بستری در بخش داخلی، حجت عصمتی بستری در بخش icu، مجتبی حسین پور بخش داخلی، حسن قلی نژاد بستری در بخش داخلی، علیرضا کدهی بستری در بخش ccu، امیر سلطانی بستری در بخش icu، علی عباس زاده بستری در بخش داخلی، ناصر آخوندی بستری در بخش ccu، کاظم نخعی بستری در بخش icu، هادی نوباغی تحت نظر در بخش اورژانس، رمضانعلی دهقان نژاد تحت نظر در بخش اورژانس، محمد بهمدی بستری در بخش جراحی عمومی.

انتقال ۱۶ مصدوم به مراکز درمانی

رئیس سازمان اورژانس کشور گفت: از ۲۴ مصدوم این حادثه تا صبح امروز، ۱۶ نفر برای دریافت خدمات تخصصی و فوق تخصصی به مراکز درمانی منتقل شدند و ۸ نفر نیز به صورت سرپایی در محل درمان شدند. برای این حادثه ۱۳ دستگاه آمبولانس، ۲ دستگاه اتوبوس آمبولانس و یک فروند بالگرد اورژانس مشارکت دارند

امدادرسانی به ۲۲ نفر از کارکنان معدن همچنان ادامه دارد

 

دستور ویژه وزیر بهداشت به اورژانس و دانشگاه علوم پزشکی بیرجند

وزیر بهداشت در پی حادثه معدن طبس، به روسای سازمان اورژانس کشور و دانشگاه علوم پزشکی بیرجند دستور داد تمامی امکانات برای خدمت رسانی شایسته به مصدومان این حادثه بسیج و به کار گرفته شود.

تا ۳-۴ ساعت آینده وضعیت بلوک C مشخص می‌شود

از ۴۷ نفری که دیشب در بلوک B بودند ۳۰ نفر فوت کردند گفت: در بلوک C تراکم گاز متان بسیار زیاد است و تا ۳-۴ ساعت آینده وضعیت آن مشخص می‌شود. 

پیگیری معاون اول رئیس جمهور از آخرین وضعیت مجروحان

عارف در گفت‌وگو با استاندار خراسان جنوبی، ضمن پیگیری اخبار این انفجار، علل این اتفاق را جویا شد و نسبت به یافتن سایر معدن کاران و نیز استفاده از تمامی ظرفیت‌ها های بهداشتی و درمانی برای مداوای آسیب دیدگان تاکید کرد.

معاون اول رئیس‌جمهور همچنین ضمن تسلیت به بازماندگان این حادثه تلخ با خانواده جانباختگان اظهار همدردی کرد.

معاون اول رئیس جمهور همچنین در تماس با وزیر صنعت، معدن و تجارت ضمن دریافت آخرین اطلاعات از وضعیت معدن معدنجوی طبس، وی را مامور کرد ضمن حضور میدانی در محل حادثه با همکاری سایر صنایع استان به امر امداد رسانی و جستجوی مفقودین حادثه سرعت بخشد. 

عارف همچنین در تماس تلفنی با وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی وی را مامور کرد با پیگیری لحظه به لحظه حادثه؛ با بکارگیری تمام ظرفیت‌های درمانی دانشگاه‌های علوم پزشکی خراسان جنوبی و درصورت نیاز آماده باش بیمارستان‌های استان‌های معین، درمان مصدومان را سرعت بخشند. 

معاون اول رئیس جمهور همچنین در تماس با رئیس جمعیت هلال احمر تاکید کرد:در صورت نیاز سایر نیرو‌های امداد رسان منطقه نیز به کمک نیرو‌های میدانی آمده و با تجهیزات مناسب به جستجو برای یافتن مفقودین و مجروحان این حادثه و درمان مصدومان بپردازند. 

در این تماس‌های تلفنی جواد قناعت استاندار خراسان جنوبی، سیدمحمداتابک وزیر صنعت، معدن و تجارت، محمدرضا ظفرقندی وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و پیر حسین کلیوند رئیس جمعیت هلال احمر ضمن تشریح زوایای حادثه رخ داده در معدن معدنجوی طبس و ارائه آخرین آمار جانباختگان و خسارت‌های مادی وارد شده، از تلاش‌های حداکثری همه بخش‌ها برای زنده یافتن سایر معدن کاران خبردادند.

 

رئیس کل دادگستری استان خراسان جنوبی: ۳۰ نفر در حادثه معدن طبس تاکنون فوت کرده‌اند

عبدالهی رئیس کل دادگستری استان خراسان جنوبی در گفت‌وگو با میزان در رابطه با آخرین وضعیت حادثه معدن طبس اظهار کرد: به منظور بررسی حادثه به همراه مسئولان قضایی استان در محل حادثه حاضر شدیم.

وی بیان کرد: حادثه در دو بلوک b و c به وقوع پیوسته است در بلوک b تعداد ۴۷ نفر و در بلوک C، حدود ۲۳ نفر محبوس شده‌اند. در بلوک b سی نفر فوت و۱۷ نفر مصدوم شده‌اند. بلوک b کاملا آواربرداری انجام شده است. عملیات جستجو در بلوک c آغاز شده است.

رئیس کل دادگستری استان خراسان جنوبی گفت: دستورات قضایی برای جست‌وجو و امدادرسانی به مصدومان صادر شده است.

دستور ویژه رئیس جمهور برای رسیدگی به حادثه انفجار در معدن معدنجوی

الیاس حضرتی رئیس شورای اطلاع‌رسانی دولت، در تماس تلفنی با جواد قناعت، استاندار خراسان جنوبی آخرین وضعیت انفجار در معدن معدنجوی را بررسی کرد.

حضرتی همچنین از دستور ویژه رئیس جمهور برای رسیدگی به این حادثه خبر داد و گفت: وزرای کار و صنعت، معدن، تجارت نیز با دستور رئیس جمهور به خراسان جنوبی اعزام شدند تا جلسات مرتبط را برگزار کنند. همچنین نیرو‌های هلال احمر، اورژانس و ... نیز در محل به حالت آماده‌باش درآمده‌اند. وزیر کشور نیز پیگیر موضوع بوده و دستورات لازم را در این خصوص صادر کرده است.

وی با بیان اینکه رئیس جمهور دستور ویژه‌ای را برای رسیدگی به مصدومان و خانواده آنان و همچنین خانواده جانباختگان صادر کرده است، گفت: پیگیری‌ها همچنان ادامه دارد. همچنین از سوی پزشکیان تاکید شد که علت این حادثه به‌طور دقیق بررسی و اعلام شده و با مقصران احتمالی این حادثه نیز به طور قاطع برخورد شود.

رئیس شورای اطلاع‌رسانی دولت در پایان با تسلیت به خانواده جانباختگان این حادثه و مردم ایران گفت: لازم است تمامی امکانات در این خصوص مورد استفاده قرار بگیرد.

 

مدیرعامل هلال احمر خراسان جنوبى:  ٥ تیم امدادی و٣٠ نجات‌گر در معدن طبس حاضر شدند

 

کاووسى گفت: انفجار در بلوک ۳۰ معدن جوی شهرستان طبس از معادن زغال سنگ این شهرستان رخ داده است. در این حادثه تعدادی از هموطنان که آنجا خدمت می‌کردند محبوس شدند. بلافاصله جمعیت هلال احمر خراسان جنوبی پس از دریافت خبر نسبت به اعزام و ارسال نیرو‌ها و تجهیزات امدادی به منطقه اقدام کرد.هم اکنون با ظرفیت ۵ تیم و حدود ۳۰ نفر نجاتگر در حال خدمت‌رسانی و کمک به دیگر ارگان‌ها برای نجات این عزیزان هستیم.

حضور میدانی رئیس هلال احمر درعملیات جست‌وجوی کارگران مفقودی

پیرحسین کولیوند با هدف حضور میدانی و مدیریت عملیات جست‌وجو و نجات کارگران مفقود شده در حادثه انفجار معدن زغال‌سنگ طبس، راهی استان خراسان جنوبی شد.

از دقایق ابتدایی این عملیات، ۶ تیم تخصصی جست‌وجو و نجات در آوار هلال‌احمر در قسمت‌های مختلف معدن، عملیات امدادی را آغاز کرده اند.

تاکنون ۶۹ نفر در انفجار این معدن دچار حادثه شده و ۱۹ نفر از کارگران معدن، جان خود را از دست داده‌اند.

نجات ۱۷ مصدوم حادثه انفجار معدن زغال‌سنگ طبس/عملیات رهاسازی همچنان ادامه دارد

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان خراسان جنوبی گفت: به دنبال انفجار در معدن زغالسنگ طبس، تاکنون ۱۷ مصدوم با تلاش شش تیم تخصصی امدادونجات هلال‌احمر خراسان جنوبی نجات یافتند.

 

 تعداد فوتی‌ها به ۱۹ نفر افزایش یافت

آخوندی، مدیرکل مدیریت بحران گفت: تاکنون تعداد جان‌باختگان حادثه انفجار در معدن معدنجوی طبس به ۱۹ تن و تعداد مصدومان به ۱۷ نفر رسیده است.

جان‌باختگان معدن معدنجوی به ۱۳ نفر رسید

 

 

درحال تکمیل...


برچسب ها: انفجار معدن

ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *