رئیس پلیس راهور کشور: بخش قابل توجهی از مشکلات ترافیکی شهر‌های بزرگ ناشی از بی‌نظمی است

23:56 - 01 مهر 1403
کد خبر: ۴۷۹۴۴۳۴
رئیس پلیس راهور کشور: بخش قابل توجهی از مشکلات ترافیکی شهر‌های بزرگ ناشی از بی‌نظمی است
رئیس پلیس راهور کشور با اشاره به اینکه بخش قابل توجهی از مشکلات ترافیکی شهر‌های بزرگ ناشی از بی‌نظمی است، گفت: اگر بتوانیم بی‌نظمی‌ها را از بین ببریم، ۲۵ تا ۳۰ درصد ترافیکی که در شش ماهه دوم سال به دلیل بازگشایی مراکز آموزش به ما تحمیل می‌شود، خنثی خواهد شد.

خبرگزاری میزان - سردار سید تیمور حسینی، رئیس پلیس راهور کشور با حضور در برنامه صف اول درباره وضعیت ترافیکی روز اول مهر، گفت: امروز از نظر ترافیک وضعیت خوبی را داشتیم، اما انتظار ما این است که تا پایان هفته و به‌ویژه از هفته آینده، شلوغی مهر بیشتر خود را نشان دهد چراکه برخی از مراکز آموزشی فعالیت جدی خود را شروع نکرده‌اند و مراجعت از سفر‌ها هم کماکان ادامه دارد.

وی اظهار کرد: انتظار آنکه در این ایام با یک شرایط آرام در سطح معابر مواجه باشیم انتظار به‌جایی نیست؛ همه معابر تهران در شرایط فوق اشباع می‌تواند گنجایش حدودا یک میلیون و ۷۰۰ تا ۸۰۰ هزار وسیله نقلیه را داشته باشد و این درحالی است که فقط ۴ میلیون خودرو در این شهر است، به جز موتورسیکلت که عدد آن هم بالای ۳ میلیون و ۵۰۰ هزار دستگاه است بنابراین این ارقام به ما می‌گوید که باید انتظار حجم سنگینی از خودرو‌ها را در معابر داشته باشیم.

رئیس پلیس راهور کشور با تاکید بر اینکه عمده دلیل ترافیک‌های سنگین و گره‌های ترافیکی، مطلق به دلیل تخلفات و بی‌نظمی‌هاست، گفت: یکی از عارضه‌های جدی شهر‌های بزرگ، وجود کامیونت‌ها و وانت‌هایی است که برای فروشگاه‌های مختلف تخلیه بار انجام می‌دهند یا وسایل نقلیه سنگینی که اقلام ضروری مانند سوخت، آرد و بتن را جابجا می‌کنند. توجه به این موضوع نیاز به این دارد که ما به‌ویژه برای کلان شهر‌ها و مخصوصا برای تهران، ساعات مشخصی را برای انجام این کار‌ها در نظر بگیریم. در مقطعی دنبال این بودیم که بحث توزیع اقلام فروشگاهی و اقلام ضروری را به ساعات شب منتقل کنیم، اما در آن مقطع موفق به انجام چنین کاری نشدیم. 

وی تصریح کرد: برای انجام این کار خیلی با خلاء قانونی مواجه نیستیم و شاید علت بیشتر عدم انجام این کار، عدم اراده برای روبرو شدن با این چالش باشد.

سردار حسینی با تاکید بر اینکه امروز بخش قابل توجهی از مشکلات ترافیکی شهر‌های بزرگ ناشی از بی‌نظمی است گفت: در شش ماهه دوم سال به دلیل بازگشایی مراکز آموزشی ۲۵ تا ۳۰ درصد افزایش حجم تردد‌ها را داریم؛ بی‌نظمی‌ها هم مزید بر علت و تبدیل به گره‌های کور ترافیکی می‌شود که اگر بتوانیم بی‌نظمی‌ها را از بین ببریم، ۲۵ تا ۳۰ درصد ترافیکی که در شش ماهه دوم سال به دلیل بازگشایی مراکز آموزش به ما تحمیل می‌شود، خود به خود خنثی خواهد شد.

در حال تکمیل...


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *