اسبقیان: رفتار‌های فرهنگی و اخلاقی رزمندگان و ایثارگران باید الگوی جوانان و ورزشکاران باشد

10:43 - 02 مهر 1403
کد خبر: ۴۷۹۴۴۸۶
دسته بندی: ورزشی ، سایر حوزه ها
اسبقیان: رفتار‌های فرهنگی و اخلاقی رزمندگان و ایثارگران باید الگوی جوانان و ورزشکاران باشد
معاون فرهنگی و توسعه ورزش قهرمانی وزارت ورزش گفت: من از ۸ سال دفاع مقدس به عنوان دانشگاه یاد می‌کنم و راه و روش فارغ التحصیلان این رشته علمی و عملی همچون شهید حاج قاسم سلیمانی، شهید باکری‌ها و همت‌ها باید سرمشق ورزشکاران و پهلوانان عزیز ما باشد.

خبرگزاری میزان - به نقل از پایگاه خبری وزارت ورزش و جوانان، سیدمحمدشروین اسبقیان معاون فرهنگی و توسعه ورزش قهرمانی در مراسم تجلیل از قهرمانان ملی‌پوش خانواده شهدا، ایثارگران و رزمندگان اظهار کرد: خداراشکر این توفیق را پیدا کردم که در جمع یادگاران دفاع مقدس حضور دارم. سلام گرم وزیر ورزش و جوانان را خدمت همه عزیزان عرض می‌کنم و ایشان علاقه‌مند بودند در این مراسم حضور پیدا کنند، اما جلسه‌ای از پیش تعیین نشده داشتند. ابراز تاسف خود را از حادثه غیرمنتظره معدن طبس که باعث درگذشت کارگران معدن ما شد، اعلام می‌کنم و برای خانواده‌های ایشان از خدای متعال طلب صبر دارم.

او ادامه داد: هفته دفاع مقدس، هفته بسیار ارزشمندی است و باید رفتار‌های فرهنگی و اخلاقی این قهرمانان مورد الگوی جوانان قرار بگیرد. من از ۸ سال دفاع مقدس به عنوان دانشگاه یاد می‌کنم و راه و روش فارغ التحصیلان این رشته علمی و عملی همچون شهید حاج قاسم سلیمانی، شهید باکری‌ها و همت‌ها باید سرمشق ورزشکاران و پهلوانان عزیز ما باشد.

اسبقیان خاطرنشان کرد: امروز در معاونت فرهنگی وزارت ورزش با همکاری بسیج ورزشکاران اتفاقات خوبی رخ داده است و می‌خواهم بخشی از این اقدامات را به سردار معروفی توضیح دهم. ما خدمت مقام معظم رهبری بودیم و با زحمات سردار باران چشمه، مراسم‌های مختلفی در این دیدار صورت گرفت و حضرت آقا ۲۳ بار در موضوعات مختلف تشکر کردند. این تشکر‌ها نشانه رضایت رهبر انقلاب از حوزه ورزش بود که جای تقدیر از مجموعه دست‌اندرکاران ورزش دارد.

او در پایان گفت: در اولین دیداری که ورزشکاران با حضرت امام خمینی داشتند، حضرت امام (ره) گفتند که من ورزشکار نیستم، اما ورزشکاران را دوست دارم. همچنین بر لزوم منش پهلوانی در امور تاکید داشتند و این از مسائل مهم مدنظر بنیان‌گذار انقلاب اسلامی بود. ورزشکارانی که با این رویکرد پیش بروند، سیر صعودی‌ای را پیش خواهند گرفت.

انتهای پیام/


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *