الحوثی: آمریکا و اسرائیل بزرگترین بازنده انقلاب یمن محسوب می‌شوند

16:49 - 31 شهريور 1403
کد خبر: ۴۷۹۴۱۸۸
الحوثی: آمریکا و اسرائیل بزرگترین بازنده انقلاب یمن محسوب می‌شوند
رهبر انصارالله یمن در سخنرانی به مناسبت سالگرد انقلاب ۲۱ سپتامبر تاکید کرد که آمریکایی‌ها و اسرائیلی‌ها بزرگترین بازنده انقلاب ۲۱ سپتامبر محسوب می‌شود، زیرا کنترل مستقیم خود را بر یمن از دست دادند.

خبرگزاری میزان - سید عبدالملک الحوثی رهبر انصارالله یمن در سخنرانی خود به مناسبت سالروز انقلاب ۲۱ سپتامبر یمن و همچنین درباره تحولات نبرد طوفان الاقصی، اظهار داشت: انقلاب ۲۱ سپتامبر یک دستاورد واقعی برای ملت یمن است، این انقلاب کاملا یک تصمیم مردمی بوده است. ملت عزیز یمن هدف بزرگ استقلال و آزادی را در انقلاب ۲۱ سپتامبر خود بدست آوردند.

وی گفت: تمام فعالیت‌ها و مواضعی که در چارچوب انقلاب ۲۱ سپتامبر اتخاذ شده، مواضعی یمنی بوده است بدون هیچ گونه نفوذ و دخالت خارجی.

رهبر انصارالله یمن افزود: دشمن به رهبری آمریکایی‌ها و اسرائیلی‌ها بزرگترین بازنده انقلاب ۲۱ سپتامبر محسوب می‌شود، زیرا کنترل مستقیم خود را بر کشور ما از دست داد.

وی با اشاره به این که آمریکا با تجاوزگری تلاش کرد که بار دیگر از طریق اهرم‌های خود بر کشور ما سیطره یابد، اما دشمنان در این راه شکست خوردند، تاکید کرد: آمریکا با توجه به جاه طلبی‌های آن برای کنترل کامل یمن و بهره برداری از ثروت آن، اولین بازنده انقلاب ۲۱ سپتامبر است.

الحوثی در ادامه گفت: خصومت رژیم صهیونیستی و نگرانی آن در قبال انقلاب ۲۱ سپتامبر تا حدی است که این رژیم انقلاب ۲۱ سپتامبر را خطرناکتر از سلاح هسته‌ای ایران دانست.

رهبر انقلاب یمن تصریح کرد: آمریکایی، رژیم صهیونیستی وفاداران به آن‌ها در تمام این سال‌ها به تجاوز به مردم یمن روی آورده‌اند. این تهاجم و تجاوز از انقلاب ۲۱ سپتامبر، همه جانبه بود و متجاوزان فجیع‌ترین جنایات را مرتکب شدند و مردم یمن را کاملاً محاصره کردند. آمریکا با تجاوزات خود سعی کرد بر یمن تسلط یابد. متجاوزان پروژه‌ای جز پروژه اشغال و کنترل منابع آزادی و استقلال مردم یمن نداشتند.

عبدالملک الحوثی خاطرنشان کرد: دشمنان نتوانستند بر کشور ما مسلط شوند و مردم عزیز ما این دستاورد را حتی در عمق حداقلی استراتژیک خود حفظ کردند. این انقلاب بدون توجه به اندازه توطئه‌ها و جنگ‌ها و هدف‌گیری‌ها محکم و راسخ است. هر کاری که دشمنان در قبال انقلاب کردند به شکست منجر شد، زیرا انقلاب دستاوردی برای مردم بر اساس امیدها، اهداف و آرزو‌های آنهاست. اولین هدف مقدس انقلاب، آزادی و استقلال به معنای واقعی آن است.

وی خاطرنشان کرد قبل از ۲۱ سپتامبر، سفیر آمریکا در صنعا بیشترین نفوذ را در نهاد‌های مختلف رسمی داشت و اولین تصمیم گیرنده بود. سفیر آمریکا کسی بود که در همه زمینه‌ها به هر کس آنچه می‌خواست را دیکته کرد.

وی در ادامه گفت: هدف گیری سیستماتیک و سازمان یافته توسط دشمنان در چارچوب آنچه جنگ نرم و جنگ سخت نامیده می‌شود، وجود دارد.

رهبر انصارلله یمن افزود: با وجود همه چالش ها، خطرات و توطئه ها، موضع مردم ما در حمایت از مردم فلسطین، روشن، صریح، قوی و استوار است.

وی گفت: مردم ما هرگز از پایبندی خود به مساله محوری فلسطین و حمایت از مردم فلسطین دست نکشیدند.

الحوثی در ادامه خاطرنشان کرد: ما زرادخانه جنگی پیشرفته‌ای در اختیار داریم که بسیاری از کشور‌ها ندارند.

وی افزود: کشور ما از لحاظ پهپادی، قدرت دریایی، تشکیل و توسعه نیروی زمینی در سطح پیشرفته‌ای قرار دارد.

الحوثی گفت: اگر از ابتدا به سمت ساخت و ساز اقتصادی بدون تقویت توان نظامی یا امنیتی روی می‌آوردیم، دشمن با یک اقدام نظامی همه چیز را نابود می‌کرد.

رهبر انصالله یمن افزود: بدون توسعه توانمندی‌های نظامی و در اختیار داشتن نیروی نظامی و امنیتی بزرگ که مانعی در مقابل دشمن ایجاد کند، هیچ اقدام سازنده دیگری از حمایت و امنیت برخوردار نخواهد بود.

الحوثی در ادامه به جنایتگری رژیم صهیونیستی در لبنان اشاره کرد و گفت: هدف از جنایات دشمن اسرائیلی در لبنان، هدف قرار دادن دسته جمعی مردم و ارتکاب جنایت نسل‌کشی هزاران لبنانی بود.

وی افزود: بمب گذاری دستگاه‌های ارتباطی و پیجر‌ها از سوی دشمن صهیونیستی در لبنان با هدف کشار و قتل عام بیشترین تعداد از مردم لبنان صورت گرفت.

رهبر انصارالله یمن گفت: با هرجنایت جدیدی که رژیم صهیونیستی مرتکب می‌شود، ثابت می‌شود که برای مقابله با این رژیم، چاره‌ای جز خلاص شدن از آن وجود ندارد.

الحوثی خاطرنشان کرد: ما موظفیم برای مقابله با دشمن اسرائیلی وارد عمل شویم؛ در غیر این صورت با این سطح از وحشیگری، تجاوز و جنایت، این رژیم برای همگان خطر جدی ایجاد می‌کند.

وی افزود: جنایت دشمن اسرائیل در هدف قرار دادن رهبران حزب الله و مبارزان مقاومت و غیرنظامیان، اقدامی در راستای تشدید تنش و حملات جنایتکارانه و وحشیانه است.

الحوثی گفت: نقش حزب الله و جبهه لبنان در حمایت از مردم فلسطین و مقاومت در باریکه غزه، نقشی بزرگ، مهم و تاثیرگذار است. رویارویی حزب الله با دشمن اسرائیلی نه برای حزب الله، نه برای رهبران آن و نه برای هواداران ثابت قدم حزب الله، تازگی ندارد.

وی افزود: حزب الله برای چندین دهه فداکاری‌های بزرگی انجام داده است، اما همچنان منسجم و استوار باقی مانده و توانایی‌های نظامی و ساختار سازمانی آن همچنان در حال رشد و توسعه است.

الحوثی گفت: دشمن صهیونیستی با این جنایات و وحشی‌گری‌ها، نه در فلسطین، نه در لبنان و نه در دیگر جبهه‌های پشتیبانی از فلسطین، به اهداف خود نخواهد رسید.

رهبر انصارالله یمن افزود: نبرد حزب‌الله لبنان، گردان‌های قسام، گروهان‌های قدس و بقیه گروه‌های مقاومت، نبردی واحد در رویارویی با دشمن اسرائیلی و متحدانش است.

وی در ادامه با اشاره به حمله به مواضع رژیم صهیونیستی در نزدیکی تل آویو با موشک بالستیک فراصوت و طی بیش از ۲۰۰۰ کیلومتر برای رسیدن هدف گفت: حمله موشکی نیرو‌های یمنی به یافا در نزدیکی تل آویو طی هفته گذشته یک عملیات بزرگ، تاثیرگذار و ویرانگر برای دشمن بود.

الحوثی خاطرنشان کرد: در این حمله موشک شلیک شده به تمام سامانه‌های دفاعی دشمن نفوذ کرد. این عملیات در چارچوب مرحله پنجم تشدید عملیات نظامی علیه دشمن، دستاورد مهمی بود.

رهبر انصارالله یمن همچنین گفت: عملیات اخیر سرنگونی پهپاد جاسوسی نظامی آمریکایی MQ-۹ دستاورد بسیار مهمی در زمینه رویارویی پدافند هوایی یمن با دشمنان است.

وی درخصوص تامین نیروی انسانی نظامی یمن نیز افزود: فعالیت‌های مرتبط با بسیج از مهم‌ترین فعالیت‌ها در یمن است و همچنان ادامه دارد، تعداد افرادی که برای آموزش نظامی در بسیج ثبت‌نام کرده‌اند تقریبا به نیم میلیون نفر رسیده است و صد‌ها هزار نفر دیگر پیش از این در چارچوب تشکیلات نظامی، آموزش دیده‌اند.

 

انتهای پیام/


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *