نشست شورای امنیت سازمان ملل درباره تحولات لبنان؛ بمب‌گذاری پیجر‌ها نقض حقوق بشر است

23:37 - 30 شهريور 1403
کد خبر: ۴۷۹۴۱۱۱
نشست شورای امنیت سازمان ملل درباره تحولات لبنان؛ بمب‌گذاری پیجر‌ها نقض حقوق بشر است
نشست شورای امنیت به دنبال حملات چند روز گذشته رژیم صهیونیستی به لبنان برگزار شد.

خبرگزاری میزان - نشست شورای امنیت سازمان ملل درباره انفجارهای لبنان جمعه شب تشکیل شد.

نماینده الجزایر در شورای امنیت، گفت: عوامل انفجار پیجر‌ها در لبنان کاملا شناخته‌شده هستند و ما این اقدام اسرائیلی‌ها را محکوم می‌کنیم.

وی با بیان اینکه تبدیل وسایل غیرنظامی به بمب اقدامی خطرناک است و امنیت همه را تهدید خواهد کرد، اظهار کرد: این حمله کور اسرائیل جنایت جنگی علیه غیرنظامی‌هاست.

نماینده الجزایر با اشاره به اینکه حملات هوایی امروز اسرائیل به بیروت نشان‌گر این است که رژیم اشغالگر به‌هیچ‌وجه دنبال صلح نیست، تاکید کرد: شورای امنیت باید قطعنامه‌هایش در مورد اسرائیل را بدون تبعیض اجرا کند.

نماینده سوئیس نیز در شورای امنیت اظهار کرد: انفجار پیجر‌ها در لبنان را محکوم می‌کنیم و از همه کشور‌هایی که روی طرف‌های درگیر نفوذ دارند برای مشارکت در کاهش تنش‌ها دعوت می‌کنیم.

نماینده کره‌جنوبی نیز در این نشست با تاکید بر اینکه بمب‌گذاری پیجر‌ها نقض حقوق بشر است، ادامه داد: در لبنان وسایل انفجاری مثل پیجر‌ها را بمب‌گذاری کرده بودند و این نقض حقوق بشر است؛ باید چارچوب‌های قانونی برای منع این‌گونه اقدامات وضع شود. انفجار‌ها در لبنان باعث شوک به کره جنوبی شد.

نماینده چین در شورای امنیت در ادامه با اشاره به اینکه انفجار هزاران دستگاه ارتباطی همزمان در لبنان، چین را شوکه کرد، افزود: تاریخ چنین حادثه‌ای را نشنیده است و نقض قوانین بین‌المللی است و نشان‌دهنده بی‌توجهی به قوانین است و مستحق محکومیت است.

وی افزود: اکنون همه متوجه شده‌اند که چه کسی مرتکب این جنایت شده و دستگاه‌های ارتباطی لبنان را منفجر کرده است؛ امروز اسرائیل به بیروت حمله کرد و ما نگران خطر وقوع جنگ هستیم.

نماینده چین همچنین تاکید کرد: اقدامات لازم برای جلوگیری از ادامه تجاوز اسرائیل باید انجام داد.

رزماری دی‌کارلو، معاون دبیر کل سازمان ملل در جلسه شورای امنیت گفت: ۴۱ هزار نفر براساس اعلام وزارت غزه جان خودشان را از دست داده اند.

وی با اشاره به این که باید شاهد آزادی فوری اسرای رژیم صهیونیستی باشیم، اظهار کرد: کشور‌های عضو برای کاهش تنش‌ها در منطقه تلاش کنند.

انتهای پیام/


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *