حل مشکلات ۵۰ ساله صدور اسناد مالکیت کارخانه زمزم کرمان روی میز دستگاه قضا / قوه قضاییه از راه‌اندازی بخش تولید لبنیات در کارخانه بردسازان تیگران حمایت می‌کند

8:46 - 31 شهريور 1403
کد خبر: ۴۷۹۴۰۳۲
دسته بندی: قضایی ، حقوقی
حل مشکلات ۵۰ ساله صدور اسناد مالکیت کارخانه زمزم کرمان روی میز دستگاه قضا / قوه قضاییه از راه‌اندازی بخش تولید لبنیات در کارخانه بردسازان تیگران حمایت می‌کند
رئیس کل دادگستری استان کرمان گفت: علی رغم اینکه زمین واحد تولیدی کارخانه زمزم کرمان مدت‌ها در اختیار شرکت قرار داشته و مورد استفاده قرار می‌گرفته است، ولی هنوز شرکت نتوانسته است اسناد مالکیت زمین کارخانه را دریافت کند بنابراین مقرر شد مشکل بررسی شود تا این شرکت بتواند مالکیتش را در اراضی کارخانه تثبیت کند.

خبرگزاری میزان - در راستای اجرای سیاست‌های حمایت از تولید و اشتغال در استان کرمان؛ رئیس کل دادگستری استان کرمان با همراهی امام جمعه، رئیس، دادستان و مسئولان اجرایی ماهان از دو واحد تولیدی شرکت زمزم و کارخانه بردسازان تیگران بازدید کرد.

رئیس کل دادگستری استان کرمان در حاشیه این بازدید گفت:باتوجه به اینکه گزارشاتی از قبل در خصوص مشکلات این دو واحد تولیدی دریافت شده بود مقرر شد از نزدیک این دو کارخانه بازدید کنیم تا ببینیم مشکلات آن‌ها چیست و برای رفع مشکلات آن‌ها چاره اندیشی شود.

حجت‌الاسلام والمسلمین ابراهیم حمیدی بیان کرد: یکی از این واحد‌های تولیدی کارخانه زمزم کرمان است که قدمت بیش از ۵۰ ساله در استان دارد و ظرفیت بسیار خوبی در استان بوده و تولید روزانه این واحد تولیدی ۴۰۰ هزار لیتر است که شامل دوغ؛ نوشابه و آب معدنی می‌شود.

وی با بیان اینکه این کارخانه حدود ۲۵۰ نفراشتغال مستقیم ایجاد کرده است؛ گفت: یکسری مشکلات در خصوص زمین این واحد تولیدی دارد.

رئیس کل دادگستری استان کرمان  ادامه داد: علی رغم اینکه زمین این واحد تولیدی مدت‌ها در اختیار شرکت قرار داشته و مورد استفاده قرار می‌گرفته است، ولی هنوز شرکت نتوانسته است اسناد مالکیت زمین کارخانه را دریافت کند.

حجت‌الاسلام والمسلمین حمیدی گفت: مقرر شد مشکل بررسی شود و اگر هم نیاز شد در جلسه ستاد اجرای سیاست‌های اقتصاد مقاومتی استان و یا شورای حفظ حقوق بیت المال مطرح شود تا این شرکت بتواند مالکیتش را در اراضی کارخانه تثبیت کند و طرح‌های توسعه‌ای را که دارند؛ اجرایی کند و نهایتا این ظرفیت در استان کرمان بهتر از قبل ادامه پیدا کند و زمینه اشتغال بیشتری را در بخش ماهان و استان کرمان فراهم کند.

وی اظهار کرد:واحد تولیدی دومی که مورد بازدید قرار گرفت کارخانه بردسازان تیگران است که پرونده قضایی در مراجع قضایی دارد.

رئیس شورای قضایی استان کرمان ادامه داد:پرونده این واحد تولیدی اولاًدر مراجع قضایی استان مطرح شده و رای صادر شده است و اکنون در اعمال ماده ۴۷۷ در دیوان عالی کشور است ومقرر شد با پیگیری از طریق ریاست دیوان عالی کشور در رسیدگی به پرونده قضایی این واحد تولیدی تسریع و رسیدگی کامل و دقیقی بعمل آید.

رئیس کل دادگستری استان کرمان در پایان تاکید کرد: تلاش می‌شود با پیگیری که از طریق دیوان عالی کشور صورت می‌گیرد؛ مشکل کارخانه حل شود و مجدداً راه اندازی شود؛ زیرا هم تولیدی لبنیاتی هست و هم تولیدی یخ؛ که هم اکنون تولید لبنیاتی کاملاً تعطیل می‌باشد و تولید یخ هم به صورت حداقلی کار می‌کند؛ و این آمادگی در قوه قضاییه برای حمایت قضایی در جهت راه اندازی مجدد بخش لبنیات وجود دارد.

انتهای پیام/


برچسب ها: رفع موانع تولید

ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *