رئیس کل دادگستری اصفهان: شعب دادگاه صلح به سرعت در تمام حوزه‌های قضایی استان راه‌اندازی خواهد شد

13:13 - 25 شهريور 1403
کد خبر: ۴۷۹۳۱۶۶
دسته بندی: قضایی ، حقوقی
رئیس کل دادگستری اصفهان: شعب دادگاه صلح به سرعت در تمام حوزه‌های قضایی استان راه‌اندازی خواهد شد
رئیس کل دادگستری اصفهان، تصویب قانون جدید شورای حل اختلاف و استقرار شعب دادگاه صلح را گامی موثر در ترویج فرهنگ صلح و سازش در جامعه توصیف کرد و گفت: با تصویب قانون جدید شورا‌های حل اختلاف، دادگستری اصفهان با سرعت در حال ایجاد شعب دادگاه صلح در کل استان است.

خبرگزاری میزان- همایش تبیین جایگاه دادگاه صلح در قانون جدید شورای حل اختلاف در دادگستری اصفهان با حضور اعضای کانون و مرکز وکلا، کانون و مرکز کارشناسان و روسای سازمان‌های تابعه قوه قضاییه و نمایندگان حقوقی ادارات استان اصفهان برگزار شد.

 حجت‌الاسلام والمسلمین اسداله جعفری در این نشست ضمن تبریک فرا رسیدن ایام آغاز امامت حضرت مهدی موعود (عج) بر اهمیت رعایت رفتار و عمل الهی و انسانی در جامعه اسلامی به‌ویژه توسط شیعیان و فراهم کردن شرایط ظهور امام زمان (عج) تاکید کرد.

وی یکی از مصادیق رفتار اسلامی و الهی و آموزه‌های دینی و مذهبی در جامعه را برقراری صلح و سازش عنوان و اظهار کرد: در جامعه‌ای که بر اساس مفاهیم سراسر نور، عاطفه، گذشت و بخشش بنا شده است میزان صلح و سازش باید بیش از آمار فعلی باشد.

رئیس کل دادگستری اصفهان، تصویب قانون جدید شورای حل اختلاف و استقرار شعب دادگاه صلح را گامی موثر در ترویج فرهنگ صلح و سازش در جامعه توصیف و افزود: با تصویب قانون جدید شورا‌های حل اختلاف و با دستورات مؤکد رئیس قوه قضاییه و پیگیری‌های مجدانه معاون اول قوه قضاییه، دادگستری استان اصفهان با سرعت در حال ایجاد شعب دادگاه صلح در کل استان است.

حجت‌الاسلام والمسلمین جعفری خاطرنشان کرد: تاکنون شعب دادگاه‌های صلح در تمام دادگاه‌های بخش و همچنین شهرستان‌های برخوار، سمیرم، خوانسار، دهاقان و نطنز، مستقر شده و بر اساس قانون جدید شورا‌های حل اختلاف مشغول خدمت‌رسانی هستند.

وی خاطرنشان کرد: ساز و کار استقرار شعب دادگاه صلح در سه شهرستان دیگر استان فراهم شده است و پس از صدور ابلاغ قضات اختصاصی این شعب از سوی رئیس قوه قضاییه، این شعب نیز راه‌اندازی خواهد شد و پیش‌بینی می‌شود شعب دادگاه‌های صلح تا ۱۵ مهرماه در صورت صدور ابلاغ‌های قضات، همه شهرستان‌ها به جز مرکز استان مستقر شود.

رئیس کل دادگستری اصفهان، درباره راه‌اندازی شعب دادگاه صلح در مرکز استان نیز گفت: از همین هفته بررسی‌های تامین ساختمان، نیروی قضایی و اداری و تامین چارت لازم به منظور حضور نیروی انسانی در این شعب آغاز خواهد شد و در نظر هست تا ۱۵ آبان‌ماه مجتمع دادگاه صلح در مرکز استان اصفهان نیز راه‌اندازی شود.

 حجت‌الاسلام والمسلمین جعفری در ادامه یکی دیگر از ملزومات اجرای قانون جدید شورای حل اختلاف را همکاری و همیاری برخی نهاد‌ها و برگزاری جلسات توجیهی برای چند دسته از جمله دوایر حقوقی سازمان‌ها و نهاد‌های دولتی و خصوصی عنوان کرد.

وی در پایان گفت: در معیت هر شعبه دادگاه صلح، یک شعبه شورای حل اختلاف مستقر می‌شود و با هدف ترویج فرهنگ صلح و سازش، کاهش اطاله، کاهش هزینه‌های دادرسی و مسائل مربوط به برقراری صلح بین طرفین را پیگیری می‌کند.

انتهای پیام/ 


برچسب ها: دادگاه صلح

ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *