آیین تکریم و معارفه رئیس دادگستری شهرضا برگزار شد

9:36 - 28 شهريور 1403
کد خبر: ۴۷۹۳۶۹۷
دسته بندی: قضایی ، حقوقی
آیین تکریم و معارفه رئیس دادگستری شهرضا برگزار شد
رئیس کل دادگستری اصفهان در ادامه دور سوم بازدید‌های حوزه‌های قضایی استان و همچنین به منظور حضور در آیین معارفه رئیس جدید حوزه قضایی شهرضا به این شهر سفر کرد.

خبرگزاری میزان- حجت‌الاسلام والمسلمین اسداله جعفری در آیین تکریم و معارفه رئیس دادگستری شهرضا، وحدت را نیاز اساسی و راهبردی در همه زمینه‌های پیشرفت و توسعه توصیف و تصریح کرد: وحدت همه‌جانبه خصوصاً در اصول و مبانی اعتقادی، ارزشی و الهی، کرامت‌های انسانی، حقوق و آزادی‌های مشروع نیاز اساسی و راهبردی جامعه است.

رئیس کل دادگستری اصفهان درباره پیگیری مسائل استان عنوان کرد: با توجه به قانون، دستگاه اجرایی مسئول پیگیری و حل موانع اشتغال، تولید و سرمایه‌گذاری و توسعه اقتصاد کشور است، اما ما در دستگاه قضایی با هم‌افزایی، وحدت و احساس مسئولیت روزانه پیگیری بهبود وضعیت تولید و اشتغال و سرمایه‌گذاری، اجرای منویات مقام معظم رهبری (مدظله) در تحقق شعار سال و سیاست‌های ابلاغی رییس معظم قوه قضاییه در استان هستیم.

حجت‌الاسلام والمسلمین جعفری همچنین از اختصاص ۳۰ نفر نیروی اداری و تعدادی نیروی قضایی به این دادگستری در سال گذشته خبر داد.

وی در ادامه آمار صلح و سازش در پرونده‌های شورای حل اختلاف شهرضا را نسبت به ظرفیت‌های فرهنگی و مذهبی، رضایت‌بخش ندانست و ابراز امیدواری کرد: با تلاش رئیس دادگستری، دادستان و مسئولان شورای حل اختلاف و با بهره‌گیری بیشتر از ظرفیت‌های مذهبی و اجتماعی این شهرستان، میانگین آمار صلح و سازش شورای حل اختلاف شهرضا افزایش یابد.

رئیس کل دادگستری اصفهان همچنین از آماده بودن مقدمات و شرایط به منظور استقرار شعب دادگاه صلح در شهرضا خبر داد و گفت: پیش‌بینی ما این است که تا ۲۰ روز آینده با صدور ابلاغ قضات معرفی شده به کمسیون نقل و انتقالات قوه قضاییه، شعب دادگاه صلح در شهرضا شروع به کار کنند.

وی در پایان به پرونده کثیر‌الشاکی که در شهرضا در حال رسیدگی است اشاره کرد و گفت: پرونده‌ای که با موضوع فعالیت غیرقانونی که در زمینه طلا در سال‌های گذشته در شهرضا صورت گرفته بوده و حدود ۳هزار شاکی و خواهان در آن وجود دارد در حال رسیدگی است و علت کندی طی شدن روند پرونده، پیچیدگی و گستردگی ابعاد مالی پرونده برای کارشناسان و همچنین عدم پرداخت هزینه‌های دادرسی و کارشناسی توسط بیشتر شاکیان و مالباختگان است، اما تدابیری اندیشیده شده که حق و حقوق افرادی که هزینه‌های دادرسی و کارشناسی را پرداخت کرده‌اند مشخص شود و پرونده روند قانونی خود را طی کند.

انتهای پیام/ 


برچسب ها: اصفهان

ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *