آیین‌های تکریم و معارفه دادستان عمومی و انقلاب خوانسار و فریدونشهر برگزار شد

10:09 - 20 شهريور 1403
کد خبر: ۴۷۹۲۳۲۲
دسته بندی: قضایی ، حقوقی
آیین‌های تکریم و معارفه دادستان عمومی و انقلاب خوانسار و فریدونشهر برگزار شد
محمدرضا عباس زاده به‌عنوان دادستان عمومی و انقلاب خوانسار و محمد نقدی به‌عنوان دادستان عمومی و انقلاب فریدونشهر، معرفی و از تلاش‌های محمد قاسمی و رضا باباشاهی دادستان‌های پیشین این دو حوزه قضایی تقدیر شد.

خبرگزاری میزان- سید محمد موسویان که به صورت جداگانه در دو آیین تکریم و معارفه دادستان‌های عمومی و انقلاب خوانسار و فریدونشهر حضور یافته بود، گفت: تمامی اقدامات و برنامه‌ها دستگاه قضایی بر اساس مفاد سند تحول انجام می‌شود.

وی در ادامه با برشمردن برخی اولویت‌های دستگاه قضایی بیان کرد: تحقق عدالت اجتماعی و مبارزه همه جانبه با فساد راهبرد اصلی دستگاه قضایی است؛ دو مقوله‌ای که لازم و ملزوم یکدیگر محسوب می‌شوند و قوه قضاییه در این مسیر پیشگام بوده و در درون و بیرون از دستگاه با جدیت با فساد در ابعاد مختلف آن مبارزه می‌کند.

موسویان در ادامه بر سیاست دستگاه قضایی بر صدور احکام جایگزین حبس در برخی جرائم غیرعمد تاکید کرد و افزود: سیاست دستگاه قضایی بر حبس زدایی و صدور احکام جایگزین حبس در جرائم غیرعمد است، اما همچنان برخورد قاطع با مجرمان خشن، حرفه‌ای و سابقه‌دار در دستور کار خواهد بود.

دادستان عمومی و انقلاب اصفهان در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به تنوع مسؤولیت‌هایی که دادستان‌ها برعهده دارند، تصریح کرد: یکی از موارد شاخص وظیفه نظارت بر حسن اجرای قوانین و مطالبه گری برای هر موضوعی است که به حقوق عامه آسیب می‌رساند و به دستگاه‌های اجرایی مرتبط در صورت عدم اجرای قوانین اول تذکر و در صورت عدم توجه برخورد قضایی لازم صورت خواهد پذیرفت.

وی درباره افتتاح دادگاه صلح در شهرستان خوانسار گفت: راه اندازی دادگاه صلح در این شهرستان باعث تسریع در رسیدگی به پرونده‌ها و کاهش اطاله دادرسی خواهد شد که این امر یکی از اهداف سند تحول قضایی است.

دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان همچنین بر ضرورت بهره مندی شهرستان فریدونشهر از ظرفیت مردمی، عشایر و سازمان‌های مردم نهاد در گسترش امر صلح و سازش و کاهش ورودی پرونده به دادگستری تاکید کرد.

موسویان در پایان اظهار کرد: حضور در بین مردم و داشتن ارتباط مستقیم با آن‌ها، داشتن حسن خلق، انجام اقدام به موقع و قاطع و صدور دستورات متقن و صریح از جمله مواردی است که باید مورد توجه دادستان‌ها قرار گیرد.

در پایان این دو مراسم، محمدرضا عباس زاده به عنوان دادستان عمومی و انقلاب خوانسار و محمد نقدی به عنوان دادستان عمومی و انقلاب فریدونشهر، معرفی و از تلاش‌های محمد قاسمی و رضا باباشاهی دادستان‌های پیشین این دو حوزه قضایی تقدیر شد.

آیین‌های تکریم و معارفه دادستان عمومی و انقلاب خوانسار و فریدونشهر برگزار شد

رئیس جدید حوزه قضایی پادنا معرفی شد

محمد شفیع‌زاده در این نشست حرکت تمام بخش‌های قوه قضاییه را بر اساس سند تحول قضایی توصیف کرد و گفت: تمام وظایف قوه قضاییه از اولین و مهمترین ماموریت آن که رسیدگی به شکایات و تظلمات و برقراری عدالت در جامعه است تا دیگر ماموریت‌ها نظیر احیای حقوق عامه، نظارت بر اجرای صحیح قوانین، کشف جرم و تعقیب مجرمین، پیشگیری از وقوع جرم و همه بر اساس سند تحول قضایی ترسیم و در حال اجراست.

معاون قضایی رئیس کل و معاون منابع انسانی و امور فرهنگی دادگستری کل استان اصفهان درباره قانون جدید شورا‌های حل اختلاف مبنی بر راه اندازی شعب دادگاه صلح اظهار کرد: در قانون جدید شورا‌های حل اختلاف، استقرار شعب دادگاه‌های صلح مورد تاکید قرار گرفته است و این قانون در استان اصفهان به تدریج در حال اجرا است.

شفیع‌زاده در ادامه به تلاش‌های صورت گرفته درباره راه اندازی دادگاه بخش پادنا اشاره و خاطرنشان کرد: با توجه به نیاز منطقه پادنا به استقرار دادگاه بخش و دستورات و پیگیری‌های مجدانه رئیس کل دادگستری استان اصفهان، این دادگاه در بخش پادنا افتتاح شد و با اختصاص نیروی قضایی و اداری و تجهیزات، خدمت‌رسانی به مردم منطقه به شکل مطلوب‌تر در دستور کار قرار گرفت.

وی در پایان ابراز امیدواری کرد: با تلاش‌های جهادگونه رئیس جدید و دیگر کارکنان این دادگاه بخش و ادامه ارائه خدمات قضایی رضایتمندی مردم بیش از پیش حاصل شود.

در پایان این مراسم پیمان آراسته با حکمی از سوی رئیس قوه قضاییه به عنوان رئیس جدید حوزه قضایی پادنا معرفی و از زحمات علیرضا مظفری رئیس پیشین این حوزه قضایی تقدیر به‌عمل آمد.

انتهای پیام/ 



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *