معرفی آزادکار مدعی وزن ۷۰ کیلوگرم آمریکا برای حضور در جهانی آلبانی/ جیمز گرین بخت نخست دوبنده تیم ملی

8:45 - 18 شهريور 1403
کد خبر: ۴۷۹۱۹۵۰
معرفی آزادکار مدعی وزن ۷۰ کیلوگرم آمریکا برای حضور در جهانی آلبانی/ جیمز گرین بخت نخست دوبنده تیم ملی
مسابقات انتخابی کشتی آزاد تیم جهانی ۲۰۲۴ آمریکا روز‌های ۲۴ و ۲۵ شهریورماه در اوماها، ایالت نبراسکا برگزار می‌شود.

خبرگزاری میزان - مسابقات جهانی کشتی آزاد روز‌های ۷ تا ۱۰ آبان‌ماهدر تیرانا کشور آلبانی برگزار می‌شود که آمریکایی‌ها قصد دارند با برگزاری مسابقه انتخابی در اوزان غیر المپیکی بهترین ترکیب را به این رقابت‌ها اعزام کنند.

در این دوره از مسابقات انتخابی، یک تورنمنت چالشی برگزار می‌شود تا مشخص شود چه کسی در فینال بهترین خواهد شد. مدال‌آوران بازگشته جهان در سال ۲۰۲۳ در وزنی که مدال را کسب کردند، واجد شرایط یک مکان خودکار در فینال بهترین از سه مرحله نهایی هستند. 

جیمز گرین از زمستان ۲۰۲۲ در وزن ۷۰ کیلوگرم کشتی نگرفته است، اما چند دلیل وجود دارد که چرا باید گرین را به عنوان مردی که در مسابقات تیمی جهانی حریفانش را شکست می‌دهد، در نظر گرفت. اول و شاید مهم‌تر از همه، گرین این وزنه را برای تیم ایالات متحده آمریکا از سال ۲۰۱۵ تا ۲۰۲۱ بالا آورد. در آن بازه زمانی، گرین شش بار متوالی خود را در تیم جهانی جای داد و دو مدال جهانی (برنز در سال ۲۰۱۵ و نقره در سال ۲۰۱۷) به دست آورد. درست قبل از اینکه گرین در اوایل سال ۲۰۲۲ بازنشسته شود، زین رترفورد را شکست داد. او در دو تیم متوالی جهانی برای آمریکا نقره جهان در سال ۲۰۲۲ و طلا در سال ۲۰۲۳ را به دست آورد.

موفقیت گرین در برابر رقبای خود در مسابقات جهانی تیم برای او یک هدف است. تنها باخت گرین به رقیبی که در این براکت خواهد بود، شکست ۵-۳ به الک پانتالئو در مسابقات آزاد لهستان ۲۰۲۱ است. با وجود آن باخت، گرین ۴ برد مقابل پانتالئو کسب کرده و مقابل جردن اولیور شکست نخورده است. پانتالئو و الیور دو نفر از رقبای اصلی گرین خواهند بود.

الک پانتالئو، جردن الیور، برایس آندونیان و اندرو آلیرز ۴ مدعی دیگر وزن ۷۰ کیلوگرم هستند.

چهار کشتی گیر فوق همه باید در ردیف بعدی پس از گرین در نظر گرفته شوند. همانطور که در بالا ذکر شد، الک پانتالئو تنها کشتی گیر این براکت است که بر گرین پیروز شده و همچنین در وزن ۷۰ کیلوگرم یکی از بهترین کشتی گیران جهان است. پانتالئو علاوه بر پیروزی مقابل گرین، برد‌های بین‌المللی قابل توجهی بر حاجی علی اف قهرمان جهان و همچنین امیرمحمد یزدانی دارنده مدال نقره جهان در سال ۲۰۲۳ دارد. پانتالیو ۳-۰ مقابل جردن الیور قرار گرفت و در سال ۲۰۲۳ پانتالئو در رده بندی بین المللی آمریکا به رتبه ششم رسید. اگر پانتالئو امسال به تیم جهانی راه پیدا کند، قطعاً یکی از افرادی است که با مدال به خانه خواهد رفت.

جردن الیور در حال استراحت از MMA است و به تشک باز می‌گردد تا برای اولین مسابقات جهانی تلاش کند. الیور آخرین بار در فینال ایکس در سال ۲۰۲۲ کشتی گرفت، زمانی که او شانس برتری مقابل زین رترفورد، دارنده مدال نقره جهانی، از دست داد. سابقه و پتانسیل الیور او را به یک مدعی جدی تبدیل می‌کند و نباید او را دست کم گرفت.

برایس آندونیان ممکن است سرگرم‌کننده‌ترین و خطرناک‌ترین کشتی‌گیر در کل این براکت باشد. آندونیان در سال ۲۰۲۱ مدال برنز جهانی زیر ۲۰ سال را به دست آورد، اما هرگز نتوانسته به تیم بزرگسالان جهان راه پیدا کند. آندونیان دو سال آخر دانشگاهش با آسیب‌دیدگی دست و پنجه نرم کرد، اما وقتی سالم است، می‌تواند هر کسی را در وزن ۷۰ کیلوگرم در جهان از میان بردارد. فراتر از آن، آندونیان احتمالاً با جیمز گرین بر اساس آموزش زمانی گرین در ویرجینیا تک از سال‌های ۲۰۲۰-۲۰۲۲ آشنا است.

اندرو آلیرز آخرین مدعی جدی در وزن ۷۰ کیلوگرم است. او ممکن است در وزن ۷۰ کیلوگرم کمی کم وزن باشد، اما موفقیت او در وزن ۶۵ کیلوگرم در چند سال گذشته را نباید نادیده گرفت. آلیرز در سال گذشته به مرحله نیمه نهایی مسابقات المپیک راه یافت و همچنین پیروزی‌های قابل توجهی در سبک آزاد مقابل بو بارتلت (دوبار)، الک پانتالئو، آستین دسانتو و حاجی علی اف کسب کرد. او حملات پویایی دارد و کشنده عمل می‌کند تا جایی که می‌تواند حتی در برابر برخی از بهترین کشتی‌گیران به عنوان "پایان مسابقه" عمل کند.

پیش بینی

اگر جیمز گرین همان کیفیتی که دو مدال جهانی کسب کرده و شش بار ملی‌پوش آمریکا بوده را داشته باشد او یکی از گزینه‌های اصلی برای حضور دوباره در تیم جهانی امسال خواهد بود.

پیش بینی کامل ۷۰ کیلوگرم:

فینال - جیمز گرین مقابل الک پانتالئو

مقام سوم - برایس آندونیان مقابل کالب لارکین

انتهای پیام/


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *