آیین تکریم و معارفه رئیس دادگستری شهرستان چگنی برگزار شد

15:19 - 17 شهريور 1403
کد خبر: ۴۷۹۱۸۸۳
دسته بندی: قضایی ، حقوقی
آیین تکریم و معارفه رئیس دادگستری شهرستان چگنی برگزار شد
آیین تکریم و معارفه رئیس دادگستری شهرستان چگنی استان لرستان با حضور جمعی از معاونین دادگستری کل استان، امام جمعه، قضات و کارکنان دادگستری، اعضای شورای تامین و همچنین جمعی از مردم این شهرستان در سالن آمفی تئاتر فرمانداری شهرستان چگنی برگزار شد.

خبرگزاری میزان- حسین صالحی رئیس حفاظت و اطلاعات دادگستری کل استان لرستان در مراسم تودیع و معارفه رئیس دادگستری شهرستان چگنی، ضمن اشاره به اسناد بالادستی و سیاست‌های اولویت‌دار قوه قضاییه و تاکید بر اجرای آنها توسط روسای حوزه‌های‌های قضایی استان، اظهار کرد: حمایت از تولید از اولویت‌های دستگاه قضایی است و در این رابطه کمیته حمایت از سرمایه‌گذاری تشکیل شده که مشکلات قضایی تولیدکنندگان و سرمایه‌گذاران را بررسی و برای حل مشکلات آنان رسیدگی ویژه انجام می‌دهد که باید در استان نیز این مورد در اولویت قرار گیرد.

وی با اشاره به اینکه مبارزه با فساد چه در درون و چه در بیرون قوه قضاییه از برنامه‌های اولویتی سند تحول و برنامه عملیاتی است، خاطرنشان کرد: باید ضمن حراست از سرمایه‌های انسانی دستگاه قضایی با فساد چه در درون و چه در برون دستگاه قضایی برخورد قاطع و جدی صورت گیرد.

رئیس حفاظت و اطلاعات دادگستری کل استان لرستان در ادامه تاکید کرد: رسیدگی به پرونده‌های معوق و مسن، کاهش اطاله دادرسی، دادرسی الکترونیک، ابلاغ الکترونیک، اتقان آرا، تکریم ارباب رجوع، استفاده از جایگزین‌های حبس و مواردی از این دست از اولویت‌های دستگاه قضایی هستند که باید در دستور کار جدی همه روسای حوزه های قضایی و قضات قرار گیرد.

وی در ادامه با اشاره به اینکه پرونده باید در موعد خود رسیدگی و اتخاذ تصمیم گردد تا مردم طعم عدالت را بچشند، بیان کرد: باید با جرایم خشن و جرایمی که باعث سلب آسایش عمومی  و روانی مردم می‌شود برخورد قاطع و قانونی و همچنین عبرت‌آموز صورت گیرد.

صالحی ضمن تاکید بر نظارت جدی بر قرارهای منتهی به بازداشت، گفت: باید در انتصاب‌هایمان افراد شایسته ومتدین و مسلط بر امر قضا وحاذق  را مد نظر قرار دهیم.

وی بر تعامل و همکاری دو طرفه همه دستگاه‌ها با دادگستری در راستای خدمت به مردم تاکید کرد و افزود: تخصصی شدن شعب از مواردی است که باید به آن توجه ویژه داشت.

در پایان این مراسم از زحمات اردشیر حسینی رئیس سابق دادگستری شهرستان چگنی تقدیر و رضا سیاه منصور به عنوان رئیس جدید دادگستری این شهرستان معرفی شد.

انتهای پیام/



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *