طرح پیشگیری از خشونت با جلب مشارکت ظرفیت‌های محله‌ای در استان لرستان اجرا شد

14:13 - 21 شهريور 1403
کد خبر: ۴۷۹۲۶۰۹
دسته بندی: قضایی ، حقوقی
طرح پیشگیری از خشونت با جلب مشارکت ظرفیت‌های محله‌ای در استان لرستان اجرا شد
طرح پیشگیری از خشونت با جلب مشارکت ظرفیت‌های محله‌ای در استان لرستان با تلاش معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری کل استان اجرا شد.

خبرگزاری میزان- معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری کل استان لرستان در اجرای یکی از برنامه‌های عملیاتی پیشگیرانه سال جاری قوه قضاییه با عنوان «طرح جامع پیشگیری از خشونت»، با همکاری سازمان‌های مردم‌نهاد با برگزاری مسابقات و اردو‌های مختلف مبادرت به جلب مشارکت ظرفیت‌های محله‌ای و ترویج نه به خشونت کرده است.

دارایی معاون قضایی، اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان لرستان در‌ این رابطه اظهار کرد: موضوع خشونت و اقسام آن به صورت کلامی و فیزیکی امروزه در جامعه سنگ بنای بسیاری از آسیب‌های اجتماعی و جرایم شده و به همین جهت اجرای طرح مذکور با هدف پیشگیری از این آسیب‌ها و جرایم از اولویت‌های پیشگیرانه سال جاری است.

وی در ادامه افزود: عدم توانایی و دانش کافی راجع به چگونگی مدیریت و کنترل خشم به ویژه در بین نوجوانان و جوانان دارای فراوانی بیشتری است و به همین علت این معاونت با تمرکز بر روی این گروه سنی آن‌ها را به عنوان جامعه هدف خود قرار داده و با برنامه‌های مختلف در صدد تبیین اقسام و ابعاد مختلف خشونت و اثرات منفی آن و در عین حال آموزش راه‌های کنترل و کاهش خشم است.

معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان لرستان در ادامه ضمن تشریح اقدامات مختلف این برنامه، گفت: یکی از اقدامات موثر در این زمینه برگزاری مسابقات ورزشی و اردو‌های فرهنگی با حضور و مشارکت نوجوانان و جوانان از محله‌های مختلف است.

وی اضافه کرد: با برگزاری این مسابقات و اردوها، جوانان و نوجوانان مدتی را دوستانه در کنار هم قرار می‌گیرند که این موضوع ضمن آن که حس دوستی و کسب تجربه‌های مثبت را به دنبال دارد باعث می‌شود که در یک فضای کاملاً آرام عوامل اصلی خشونت و آثار منفی آن تبیین و راهکار‌های کنترل خشم به نحو موثری آموزش داده شود.

دارایی تاکید کرد: به منظور تاثیرگذاری مطلوب این اردو‌ها و اقدامات، همواره از مربیان توانمند و دغدغه‌مند برای آموزش و انتقال تجارب استفاده می‌شود و همین باعث استقبال و ترویج این رویکرد نیز شده است.

انتهای پیام/


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *