سیاست‌های مرزی آمریکا؛ عامل افزایش مرگ مهاجران

8:57 - 11 شهريور 1403
کد خبر: ۴۷۹۱۰۸۹
دسته بندی: حقوق بشر ، عمومی
سیاست‌های مرزی آمریکا؛ عامل افزایش مرگ مهاجران
گزارش‌ها نشان می‌دهد که باوجود کاهش ظاهری ورود مهاجران به آمریکا از طریق مرز جنوبی، تعداد بیشتری از این افراد جان خود را از دست می‌دهند.

خبرگزاری میزان - رسانه‌های آمریکایی به‌طور مداوم اعلام می‌کنند که ورود مهاجران به آمریکا از مرز جنوبی این کشور با مکزیک در سال ۲۰۲۴ کاهش یافته است؛ این رسانه‌ها سعی دارند نشان دهند سیاست‌های مهاجرتی دولت بایدن نتیجه‌بخش بوده است. 

یک گروه حقوق بشری می‌گوید، در حالی که روند موجود ممکن است حاکی از کنترل بر ورود مهاجران باشد، اما نگاه دقیق‌تر به داده‌ها نشان می‌دهد که با افزایش تهاجمی‌تر سیاست‌های اجرایی در آمریکا، هزینه‌های بشردوستانه شدیدی بر مهاجران تحمیل شده است. 

آمار‌های منتشر شده نشان می‌دهد که تعداد بیشتری از مهاجران و پناهجویان از حمایت محروم می‌شوند، اغلب در طول مسیر در تنگنا قرار می‌گیرند و از سوی گروه‌های جنایتکار شکار می‌شوند؛ همچنین مرگ‌ومیر مهاجران در مرز آمریکا و مکزیک افزایش یافته است. 

سیاست‌های مرزی آمریکا؛ عامل افزایش مرگ مهاجران

اعداد و ارقام موجود با روایت‌های تندروها، مانند دولت ایالتی تگزاس، که اصرار دارند سرکوب شدید مهاجران به‌دنبال حمایت موثر بوده، در تضاد است.

کارشناسان می‌گویند که ۱۰ سال سرکوب مکرر نتوانسته مهاجرت را برای بیش از چند ماه محدود کند، و بعید است که فشار فعلی نتیجه متفاوتی به‌همراه داشته باشد. 

سیاست‌های سرکوب‌گرانه

ورود مهاجران به آمریکا در نتیجه ۲ سرکوب مهاجرتی که در سال ۲۰۲۴ با هم تداخل دارند، به‌شدت کاهش یافته است، که به ویژه برای مهاجرانی که به دنبال حمایت هستند، سخت بوده است؛ نخست، دولت مکزیک از آغاز سال ۲۰۲۴ تلاش‌های تهاجمی خود را برای جلوگیری از ورود مهاجران افزایش داده و ده‌ها هزار نفر از آن‌ها را با اتوبوس به بخش جنوبی کشور منتقل کرده است.

سپس، در اوایل ژوئن (خرداد) دولت آمریکا دومین سرکوب را آغاز کرد؛ یک اعلامیه و دستور اجرایی برای امتناع از ارائه درخواست پناهندگی برای بیشتر افرادی که از مرز در زمان‌های شلوغ عبور می‌کنند.

سیاست‌های مرزی آمریکا؛ عامل افزایش مرگ مهاجران

حال، دولت آمریکا با فریبکاری در رسانه‌های خود کاهش ورود مهاجران را به‌عنوان موفقیت سیاست‌های مهاجرتی خود تبلیغ می‌کند؛ اما واقعیت این است که این کاهش آمار ورود مهاجران صرفا به دلیل اجرای سیاست‌های سرکوب‌گرانه بوده است.

افزایش آمار مرگ‌ومیر مهاجران در مرز

براساس آمار‌های دولتی، بخش ال‌پاسو گشت مرزی آمریکا (در غرب تگزاس و نیومکزیکو) از سال ۲۰۲۳ شاهد کاهش ۳۵ درصدی بازداشت‌ها بوده است؛ با این حال، به‌طرز نگران‌کننده‌ای، مرگ‌ومیر در این بخش همانند کاهش عبور مهاجران نبوده است؛ گزارش‌ها حاکی از افزایش مرگ مهاجران در این منطقه است. 

مرگ‌ومیر مهاجران همچنان در تابستان بسیار گرم در صحرای چیهواهوان در حال افزایش است؛ این موارد عمدتا شامل مرگ ناشی از گرمازدگی و کم‌آبی، به‌علاوه چند سقوط از دیوار مرزی بوده است. 

شمار کشته‌ها در منطقه‌ای که هرگز بیش از ۳۲ جسد در آن طی یک سال پیدا نمی‌شد، به حدی رسیده که غیرقابل تصور بوده است؛ براساس گزارش‌ها، از اغاز سال تا ۱۹ آگوست (۲۹ مرداد) ۱۶۴ مورد بقایای انسانی در این منطقه کشف شده است.

سیاست‌های مرزی آمریکا؛ عامل افزایش مرگ مهاجران

 

بازداشت و اخراج بیش از ۲ میلیون مهاجر در سال ۲۰۲۴

براساس آمار‌های ارائه شده از سوی اداره گمرک و حفاظت از مرز‌های آمریکا، بیش از ۳ میلیون و ۲۰۰ هزار مهاجر طی سال مالی ۲۰۲۳ (۱۵ مهر ۱۴۰۱ تا ۸ مهر ۱۴۰۲) در مرز آمریکا بازداشت و یا اخراج شدند.

این آمار برای سال مالی ۲۰۲۴، که هنوز پایان نیافته، بیش از ۲ میلیون و ۴۲۰ هزار مهاجر بوده است.

انتهای پیام/



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *