بازداشت، تجاوز و مرگ؛ سرنوشت مهاجران در مرز آمریکا

12:17 - 16 مرداد 1403
کد خبر: ۴۷۸۶۸۰۱
دسته بندی: حقوق بشر ، عمومی
بازداشت، تجاوز و مرگ؛ سرنوشت مهاجران در مرز آمریکا
گزارش‌های متعددی وجود دارد که نشان می‌دهد مهاجران در مرز‌های آمریکا با انوع چالش‌ها و خطرها، از جمله خطر مرگ و تجاوز روبرو هستند.

خبرگزاری میزان - مهاجرانی که خواهان ورود به آمریکا هستند همواره با مشکل‌هایی مواجه هستند که از جمله مهم‌ترین آن‌ها می‌توان به بازداشت از سوی افسران گمرگ و مرزبانی آمریکا اشاره کرد. 

آمار‌های منتشر شده نشان می‌دهد که ماهانه ده‌ها هزار مهاجر در مرز آمریکا و مکزیک بازداشت می‌شوند. 

براساس گزارش‌ها، منابع آگاه به نیویورک تایمز گفتند که تعداد بازداشت‌ها در ماه جولای (۱۱ تیر تا ۱۰ مرداد) به حدود ۶۰ هزار نفر رسید.

یک منبع آگاه هم به فاکس نیوز گفت که شمار بازداشت‌شدگان در ماه جولای تقریبا ۵۷ هزار نفر بوده است. 

بازداشت و اخراج بیش از ۲ میلیون مهاجر در سال جاری

براساس آمار‌های ارائه شده از سوی اداره گمرک و حفاظت از مرز‌های آمریکا، بیش از ۳ میلیون و ۲۰۰ هزار مهاجر طی سال مالی ۲۰۲۳ (۱۵ مهر ۱۴۰۱ تا ۸ مهر ۱۴۰۲) در مرز آمریکا بازداشت و یا اخراج شدند. 

این آمار برای سال مالی ۲۰۲۴، که هنوز پایان نیافته، بیش از ۲ میلیون و ۴۲۰ هزار مهاجر بوده است. 

بازداشت، تجاوز و مرگ؛ سرنوشت مهاجران در مرز آمریکا

 

چالش بازداشت برای مهاجران

مهاجران خواهان ورود به آمریکا پس از بازداشت با چالشی دیگر، یعنی حبس در بازداشتگاه‌های مرزی روبرو هستند.

اتحادیه آزادی‌های مدنی آمریکا در وب‌گاه خود نوشت که مراکز بازداشت مهاجران به دلیل سوء‌استفاده، بی‌توجهی فراگیر پزشکی و بی‌توجهی کامل به شأن و منزلت افراد تحت بازداشت شناخته می‌شود.

یک گزارش جدید از اتحادیه آزادی‌های مدنی آمریکا، دیگر موسسه‌های غیر دولتی و کارشناسان پزشکی نشان داد که تقریبا تمام مرگ‌های گزارش شده در بازداشتگاه‌های اداره مهاجرت و گمرک آمریکا (ICE) از سال ۲۰۱۷ تا ۲۰۲۱، احتمالا می‌توانستند در صورتی که مراقبت‌های پزشکی مناسب ارائه می‌شد، رخ ندهند. 

بازداشت، تجاوز و مرگ؛ سرنوشت مهاجران در مرز آمریکا

اداره مهاجرت و گمرک آمریکا با وجود این مرگ‌های غم‌انگیز، مراکز بازداشت مهاجران را فعال نگه داشته است. دولت جو بایدن، رئیس‌جمهور آمریکا به جای اصلاحات، فعالانه تلاش می‌کند تا سیستم بازداشت را با انعقاد قرارداد‌های جدید با شرکت‌های خصوصی گرداننده زندان‌ها که از رنج انسان سود می‌برند، گسترش دهد.

در همین حال، براساس گزارشی تازه، دیده‌بان حقوق بشر غیردولتی از دولت آمریکا به دلیل اعطای مجوز برای استفاده از سلول انفرادی در زندان‌های خود، و به‌ویژه در بازداشتگاه‌های مهاجران انتقاد کرده است. براساس گزارش‌ها، مهاجران بازداشت شده برای مدت‌هایی که سازمان ملل آن را شکنجه می‌داند در سلول انفرادی حبس می‌شوند.

این سازمان بین‌المللی نه تنها خواستار پایان دادن به استفاده از سلول‌های انفرادی شد، بلکه خواستار لغو تدریجی روند بازداشت مهاجران نیز شده است. دیده‌بان حقوق بشر می‌گوید: تحمیل سلول انفرادی یک محرومیت شدید از حقوق است که با منافع مشروع دولت در زمینه بازداشت مهاجرتی تناسب ندارد.

مرگ مهاجران در مرز آمریکا

براساس گزارش سازمان بین‌المللی مهاجرت، ۵۴۸ مهاجر در سال ۲۰۲۳ در تلاش برای عبور از مرز آمریکا جان خود را از دست دادند.

همچنین براساس گزارش گشت مرزی آمریکا، مرگ‌ومیر ناشی از عبور از مرز در سال جاری ۱۸۸ درصد افزایش یافته است.

بازداشت، تجاوز و مرگ؛ سرنوشت مهاجران در مرز آمریکا

در همین حال، با در نظر داشتن این واقعیت که اجساد بسیاری از مهاجران هیچ‌گاه در مرز‌های آمریکا و مکزیک پیدا نمی‌شوند، وزارت امنیت داخلی آمریکا اعلام کرد که از سال ۱۹۹۸ تاکنون بیش از ۹ هزار و ۵۰۰ جسد پس از عبور از مرز مکزیک پیدا شده‌اند.

با احتساب بسیاری از اجسادی که هیچ‌گاه کشف نمی‌شوند، تعداد واقعی مرگ‌ومیر‌ها احتمالا بسیار بیشتر است؛ در عین حال، تعیین دلیل مرگ‌ومیر‌ها نیز ناممکن است، هرچند می‌توان حدس زد که عمده دلیل این مرگ‌و‌میر‌ها کم‌آبی و گرمازدگی است. 

تجاوز و آزار جنسی در مرز‌های آمریکا

کودکان مهاجر بی‌سرپرست که از طریق مرز جنوبی آمریکا وارد این کشور می‌شوند با تهدیدی بزرگتر در مقایسه با خطر‌های سفر خود مواجه می‌شوند؛ این تهدید بزرگ آزار و سوء‌استفاده جنسی است. 

به تازگی گزارشی منتشر شده که نشان می‌دهد، کارکنان بزرگترین موسسه تامین‌کننده محل اسکان برای کودکان مهاجر بدون همراه در آمریکا، دست‌کم به‌مدت ۸ سال به‌طور مکرر کودکان تحت مراقبت خود را مورد آزار و اذیت جنسی قرار داده‌اند.

کارکنان ساوث‌وست کی، از جمله سرپرستان، کودکان مهاجر را از سال ۲۰۱۵ و احتمالا پیش از آن مورد تجاوز و آزار جنسی قرار داده و از آن‌ها تصاویر برهنه گرفته‌اند.

بازداشت، تجاوز و مرگ؛ سرنوشت مهاجران در مرز آمریکا

تجاوز به زنان و دختران مهاجر در مرز آمریکا و مکزیک نیز با وجود تکرار فراوان همچنان یکی از بدترین جنایت‌های بشری در این جغرافیاست.

زنان و دختران مهاجر نه فقط از سوی قاچاقچیان انسان بلکه از سوی کارکنان اقامتگاه‌ها، بازداشتگاه‌ها و ایست‌های مهاجرتی آمریکا مورد آزار و تجاوز جنسی قرار می‌گیرند.

رویترز در سال گذشته گزارشی درباره تجاوز به مهاجران در مرز آمریکا و مکزیک منتشر کرد که ابعاد تازه‌ای از بحران تجاوز به مهاجران خواهان ورود به آمریکا را نمایان می‌کند. 

انتهای پیام/



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *