آغاز کارزار واکسیناسیون کودکان غزه در برابر فلج اطفال

17:52 - 10 شهريور 1403
کد خبر: ۴۷۹۱۰۴۵
دسته بندی: حقوق بشر ، عمومی
آغاز کارزار واکسیناسیون کودکان غزه در برابر فلج اطفال
سازمان‌های بهداشتی بین‌المللی از امروز شنبه، ۱۰ شهریور واکسیناسیون کودکان غزه را در برابر فلج اطفال آغاز کردند.

خبرگزاری میزان - وزارت بهداشت غزه واکسیناسیون فلج اطفال را در جنوب نوار غزه راه‌اندازی کرده که به‌طور خاص کودکان زیر ۱۰ ساله را شامل می‌شود. 

این کارزار از امروز شنبه، ۱۰ شهریور در خان‌یونس با هدف واکسیناسیون بیش از ۹۰ درصد از کودکان در تمام مناطق غزه تا ۱۲ سپتامبر (۲۲ شهریور) آغاز شد.

برنامه واکسیناسیون که با همکاری سازمان بهداشت جهانی (WHO)، یونیسف و آژانس امدادوکار سازمان ملل برای آوارگان فلسطینی، آنروا (UNRWA) انجام می‌شود، پس از کنفرانس مطبوعاتی مشترک این سازمان‌ها در بیمارستان ناصر آغاز شد.

رئیس کمیته فنی ناظر بر تلاش واکسیناسیون، اظهار کرد که این کارزار ابتدا از اول تا ۴ سپتامبر (۱۱ تا ۱۴ شهریور) بر مرکز غزه متمرکز خواهد شد؛ کارزار سپس از ۵ تا ۹ سپتامبر (۱۵ تا ۱۹ شهریور) در خان‌یونس، و از ۹ تا ۱۲ سپتامبر (۱۹ تا ۲۲ شهریور) در شهر غزه و مناطق شمالی به پایان می‌رسد.

واکسیناسیون در بحبوحه بحران انسانی شدید در غزه انجام می‌شود، جایی که درگیری‌های مداوم و محاصره به کمبود شدید غذا، آب سالم و تجهیزات پزشکی منجر شده است؛ وخامت شرایط نگرانی‌ها را درمورد شیوع احتمالی بیماری‌ها از جمله فلج اطفال افزایش داده است.

فوریت این کارزار با تایید نخستین مورد فلج اطفال غزه در یک کودک ۱۰ ماهه در ماه گذشته مورد تاکید قرار گرفت؛ آنتونیو گوترش، دبیر کل سازمان ملل در ۱۶ آگوست (۲۶ مرداد) خواستار آتش‌بس ۷ روزه بشردوستانه برای واکسیناسیون ۶۴۰ هزار کودک شده بود؛ این درخواست از سوی آنروا نیز مورد حمایت قرار گرفت.

کارزار واکسیناسیون فلج اطفال درحالی انجام می‌شود که حمله‌های نظامی رژیم صهیونیستی به غزه ادامه دارد. 

انتهای پیام/



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *