۹۹ درصد اراضی شهرک صنعتی استان آذربایجان غربی دارای سند تک برگی شدند

12:38 - 10 شهريور 1403
کد خبر: ۴۷۹۰۹۶۷
دسته بندی: قضایی ، حقوقی
۹۹ درصد اراضی شهرک صنعتی استان آذربایجان غربی دارای سند تک برگی شدند
رئیس کل دادگستری آذربایجان غربی گفت: هفتاد و یک و نیم درصد اراضی زراعی و ۹۹ درصد اراضی شهرک صنعتی و ۹۹ درصد اراضی اوقافی دارای سند تک برگی شدند. 

خبرگزاری میزان- ناصر عتباتی رئیس کل دادگستری آذربایجان غربی در جلسه قرارگاه شهید سلیمانی ثبت اسناد و املاک استان که روز شنبه دهم شهریورماه با حضور مجیدی دادستان مرکز استان و مدیران کل مربوطه و نیز حضور ویدیو کنفرانسی روسا و دادستان‌ها و مدیران ثبت حوزه‌های قضایی استان برگزار شد با تسلیت ایام رحلت نبی مکرم اسلام (ص) و شهادت امام حسن مجتبی (ع) و امام رضا (ع) گفت: تلاش‌ها و زحمات زیادی در جهت تثبیت مالکیت اراضی زراعی صورت گرفته و برای ۷۱.۵ درصد اراضی سند تک برگی صادر شده است که خوب است، ولی کافی نیست و می‌بایست تقویت شود و تا پایان سال به حداکثر میزان خود برسد.

عتباتی با بیان اینکه آذربایجان غربی با وجود یک میلیون و دویست هزار هکتار اراضی زراعی از بسیاری از استان‌ها متفاوت است گفت: این استان به لحاظ وجود اراضی زراعی زیاد نیاز به کار و تلاش مضاعف دارد.

رئیس کل دادگستری استان ضمن تشکر از زحمات مدیران ثبت گفت: با همت عزیزان ۹۹ درصد از اراضی شهرک‌های صنعتی استان ونیز ۹۹ درصد از اراضی اوقافی استان دارای سند تک برگی شده اند که ان شاء الله تا پایان سال به اتمام خواهد رسید.

عتباتی با اشاره به عملکرد کمیسیون رفع تداخلات هم گفت: در سال ۱۴۰۳، ۲۹۵ هزار و ۳۶۵ هکتار از اراضی رفع تداخل شده‌اند که می‌بایست روند کمیسیون رفع تداخلات با قوت و سرعت انجام پذیرد و وقفه در کار سنددار کردن اراضی زراعی ایجاد نشود و ان شاءالله تا پایان سال میزان صدور اسناد تک برگی به بیش از ۹۵ درصد برسد.

وی به برگزاری جلسات راهبردی، کاربردی و موثر قرارگاه شهید سلیمانی و کمیسیون رفع تداخلات هم تاکید کرد و گفت: جلسات برای پیشیرد سریع امور بسیار حائز اهمیت هستند و نباید به هیچ وجه تعطیل شوند.

رئیس کل دادگستری استان به آثار مثبت و تاثیرگذار صدور اسناد تک برگی و تثبیت مالکیت‌ها اشاره و گفت: در آینده این آثار ملموس خواهد بود و بسیاری از موضوعاتی که به علت نبود سند مالکیت موجب اختلاف می‌شوند مرتفع و از تشکیل پرونده جلوگیری خواهد شد.

عتباتی با اشاره به قانون الزام به ثبت معاملات غیرمنقول گفت: این موضوع حقوق عامه است و ارتباط با نظم عمومی و پیشگیری از وقوع بسیاری از جرایم دارد و کارگروهی در این زمینه تشکیل شده است که با حضور نماینده دادسرا و نماینده ثبت اسناد بر مشاورین املاک و بنگاه‌های ملکی نظارت کنند تا موضوع ثبت معاملات اموال غیرمنقول در جامعه کاملاً اجرایی و نهادینه شود.

در ادامه اعضای حاضر در جلسه به بیان نقطه نظرات خود پرداختند و جلسه با تصویب مصوباتی به کار خود خاتمه داد.

انتهای پیام/


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *