رئیس کل دادگستری استان ایلام از حوزه قضایی بخش زرین‌آباد و سراب میمه بازدید کرد

13:35 - 09 شهريور 1403
کد خبر: ۴۷۹۰۸۲۰
دسته بندی: قضایی ، حقوقی
رئیس کل دادگستری استان ایلام از حوزه قضایی بخش زرین‌آباد و سراب میمه بازدید کرد
رئیس کل دادگستری استان ایلام در بازدید از حوزه قضایی بخش زرین آباد و سراب میمه وجود اماکن مذهبی، بقاع متبرکه، قلعه‌های تاریخی و ۱۲ هزار هکتار اراضی کشاورزی را ظرفیت بسیار بزرگ برای توسعه و پیشرفت منطقه دانست.

خبرگزاری میزان - عمران علی محمدی رئیس کل دادگستری استان در اثنای بازدید از حوزه قضایی بخش زرین آباد و سراب میمه با تعدادی از اهالی منطقه بزرگان معتمدین و اعضای شورای حل اختلاف دیدار کرد.

وی با اشاره به وجود اماکن مذهبی و بقاع متبرکه، قلعه‌های تاریخی و بیش از ۱۲ هزار هکتار اراضی کشاورزی بخش زرین آباد و سراب میمه گفت: برنامه ریزی و استفاده صحیح از این مزیت‌ها و بستر‌ها می‌تواند به عنوان ظرفیت‌هایی بزرگ، توسعه و پیشرفت منطقه را به دنبال داشته باشد و با اتصال به سامانه گرمسیری، إن‌شا الله شاهد رونق هرچه بیشتر تولید در زمین‌های مزروعی خواهیم بود.

رئیس کل دادگستری استان ایلام گفت: مردم ولایتمدار و مرزدار این بخش دارای همبستگی اجتماعی و فرهنگ ریشه‌دار و قوی هستند و به خوبی نقش خود را در دوران ۸ ساله جنگ تحمیلی ایفا کردند.

وی گفت: در موضوعاتی نظیر سرقت‌های مسلحانه، قاچاق مواد مخدر و قاچاق سلاح و مهمات و مواردی دیگر که موجب ناامنی در جامعه می‌شود، رویکرد دادگستری استان، برخورد جدی، قاطع و اثر بخش و بدون اغماض با مجرمین است، اما در سایر پرونده‌های قضایی مانند اختلافات ملکی، مطالبات مالی و دعاوی خانوادگی که جنبه خصوصی دارد انتظار است بزرگان، اعضای شورای حل اختلاف و هیئت‌های صلح با ورود جدی خود، دعاوی مطروحه را حل کرده و به صلح و سازش برسانند.

علی محمدی گفت: خواسته مردم منطقه مبنی بر ارتقا ساختار سیاسی بخش‌های زرین آباد و سراب میمه به شهرستان از طریق استانداری و وزارت کشور در حال پیگیری است و در این صورت امکانات و ادارات مرتبط در مرکز شهرستان متمرکز خواهد شد.

وی گفت: ایران وعده گاه ظهور بوده و نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران در دنیا بی‌نظیر است و اگر امروز چشم طمع دشمنان به نظام جمهوری اسلامی است به دلیل پیشرفت‌ها، امکانات و مواهب الهی بسیاری است که در ایران به عنوان ام القرای جهان اسلام وجود دارد.

انتهای پیام/



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *