دادگاه صلح شهرستان مهریز راه‌اندازی شد/ رئیس کل دادگستری یزد: محاسن دادگاه‌های صلح باید برای مردم تبیین شود

12:17 - 07 شهريور 1403
کد خبر: ۴۷۹۰۵۲۲
دسته بندی: قضایی ، حقوقی
دادگاه صلح شهرستان مهریز راه‌اندازی شد/ رئیس کل دادگستری یزد: محاسن دادگاه‌های صلح باید برای مردم تبیین شود
رئیس کل دادگستری استان یزد گفت: اجرای موفق قانون دادگاه صلح نیازمند حمایت مسئولین اجرایی و قضایی و تبیین و تشریح صحیح موضوع برای مردم است.

خبرگزاری میزان- حجت‌الاسلام والمسلمین حسین طهماسبی در آیین راه‌اندازی دادگاه صلح شهرستان مهریز استان یزد، اظهار کرد: مردم باید با محاسن دادگاه‌های صلح آشنا شوند تا استقبال مردم برای استفاده از این ظرفیت بیشتر شود.

وی تصریح کرد: ائمه جمعه می‌توانند در حاشیه خطبه‌ها و در سایر سخنرانی‌های خود به تشریح این دادگاه‌ها پرداخته و مردم را نسبت به این قانون آگاه سازند.

رئیس کل دادگستری استان یزد تولید محتوای مناسب برای انتشار در رسانه‌ها را خواستار شد و گفت: برای همه جنبه‌های بصری و شنیداری به طور خلاصه باید محتوای مناسب تهیه شود تا همه مردم نسبت به مزایا و محاسن دادگاه‌های صلح آشنا شوند.

وی با اشاره به اینکه پیش‌بینی می‌شود دادگاه‌های صلح حدود ۳۰ درصد از پرونده‌های دادگاه‌های کیفری ۲ و حقوقی و ۷۰ درصد از پرونده‌های شورای حل اختلاف را به خود اختصاص دهند، عنوان کرد: اجرای صحیح، به موقع و کامل قانون دادگاه‌های صلح، برای مردم بسیار گره‌گشا و دارای نکات مثبت زیادی است.

انتهای پیام/



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *