دادگاه صلح شهرستان تفت افتتاح شد

9:51 - 07 شهريور 1403
کد خبر: ۴۷۹۰۴۵۶
دسته بندی: قضایی ، حقوقی
دادگاه صلح شهرستان تفت افتتاح شد
دادگاه صلح شهرستان تفت با حضور رئیس کل دادگستری استان یزد، امام جمعه و فرماندار شهرستان تفت و جمعی از مقامات اداری و قضایی افتتاح شد.

خبرگزاری میزان- حجت‌الاسلام والمسلمین حسین طهماسبی رئیس کل دادگستری استان یزد در آیین افتتاح دادگاه صلح شهرستان تفت، اظهار کرد: دادگاه صلح یک دادگاه در عرض دادگاه‌های کیفری ۲ و حقوقی است با شرح وظایف مشخص که می‌تواند فرایند رسیدگی را در دعاوی که امکان سازش در آن‌ها وجود دارد تسریع کند.

وی افزود: وقتی دعاوی در دادگاه‌های صلح بدون اطاله‌دادرسی با سازش مختومه شود، خروجی کار برای مردم و اصحاب دعوا مقبول‌تر و عوارض آن کمتر است.

رئیس کل دادگستری استان یزد تصریح کرد: این محکمه، بنای خیری است که مردم باید با سعه صدر و همراهی در تشکیل و تثبیت آن سهیم شوند، مسئولین اجرایی حمایت کنند و مقام‌های قضایی نیز اهتمام ویژه به آن داشته باشند.

حجت‌الاسلام والمسلمین حسین طهماسبی ادامه داد: در کنار دادگاه‌های صلح به طور معمول یک شورای دائمی برای ایجاد صلح و سازش وجود دارد تا حتی‌الامکان پرونده‌ها را با جلب رضایت اصحاب دعوا به سرانجام برسانند.

وی تاکید کرد: در صورت اجرای صحیح و به موقع این قانون قدر مسلم گشایش‌های بیشتری در امور قضایی مردم حاصل شده و رضایتمندی افزایش می‌یابد.

انتهای پیام/



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *