گفت‌وگو|

کاهش میزان اهدای خون در میان جوانان زیر ۳۵ سال

9:00 - 08 شهريور 1403
کد خبر: ۴۷۹۰۴۸۵
کاهش میزان اهدای خون در میان جوانان زیر ۳۵ سال
مدیر عامل سازمان انتقال خون ضمن اشاره به اینکه میزان اهدای خون در افراد زیر ۳۵ سال حدود ۳۰ درصد است، گفت: آمار اهدای خون در میان این افراد نسبت به سنوات گذشته در حال کاهش است.

مصطفی جمالی در گفت‌وگو با میزان به مناسبت پنجاهمین سالگرد تاسیس سازمان انتقال خون درباره میزان اهدای خون در میان جوانان با بیان اینکه اهدای خون افراد زیر ۳۵ سال حدود ۳۰ درصد است گفت: اهدای خون بین سنین ۳۶ تا ۴۰ سال حدود ۲۰ درصد است.

وی با اشاره به این نکته که آمار اهدای خون در افراد زیر ۳۵ سال نسبت به سنوات گذشته در حال کاهش است ادامه داد: میزان اهدای خون در این رده سنی هر سال یک تا ۲ درصد کاهش پیدا می‌کند.

مدیرعامل سازمان انتقال خون افزود: تفاهم‌نامه‌های بسیاری در جهت ترویج اهدای خون از طریق معاونت اجتماعی سازمان انتقال خون منعقد شده که در راستای فرهنگ‌سازی هستند و از جمله آن‌ها می‌توان به تفاهم‌نامه با بسیج، جهاد دانشگاهی دانشگاه‌های تهران، شهید بهشتی و تربیت مدرس اشاره کرد و تفاهم‌نامه‌هایی را نیز برای همکاری با شهرداری و هلال احمر داشتیم. تفاهم‌نامه‌هایی که با جهاد دانشگاهی دانشگاه‌ها بسته شده در جهت ترویج اهدای خون جوانان است. همچنین اطلاع‌رسانی‌هایی در این مورد در حال انجام است و بازید‌هایی دوره‌ای از مراکز اهدای خون و برگزاری دوره‌ها و تور‌های آموزشی برای جوانان در تهران و شهرستان‌ها نیز انجام می‌شود.

جمالی با بیان اینکه بیشتر اهداکنندگان از افراد تجربه کننده دوران دفاع مقدس و آگاه به فرهنگ ایثار و شهادت هستند، توضیح داد: باید مسیری برای جوانان ایجاد کنیم که بیشتر مورد توجه‌شان است و از جمله این مسیرها می‌توان به اطلاع‌رسانی‌ از طریق سایت سازمان انتقال خون، شبکه‎‌های اجتماعی، همایش‌ها و گردهمایی‌های دانشگاهی، زیرنویس تلویزیونی اشاره کرد. همچنین مناسبت‌های مختلف نظیر پیاده‌روی اربعین، زیارت مشهد و سفره اطعام در عید غدیر فرصت بسیار خوبی برای فرهنگ‌سازی در مورد ترویج اهدای خون در جوانان است که در این مراسم‌ها نیز فرهنگ‌سازی انجام می‌دهیم.

انتهای پیام/



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *