شرایط بازداشتگاه‌های مرزی آمریکا؛ مهاجران اعتصاب غذا کردند

8:58 - 05 شهريور 1403
کد خبر: ۴۷۹۰۱۱۵
دسته بندی: حقوق بشر ، عمومی
شرایط بازداشتگاه‌های مرزی آمریکا؛ مهاجران اعتصاب غذا کردند
گزارش‌ها نشان می‌دهد که در ماه آگوست (مرداد/تیر) بیش از ۱۰۰ مورد نقض استاندارد‌ها تنها در ۲ بازداشتگاه مرزی آمریکا ثبت شده است.

خبرگزاری میزان - بازداشتگاه‌های مرزی آمریکا همواره شاهد نقض حقوق بشر علیه مهاجران بازداشت شده بوده‌اند و این روند همچنان ادامه دارد. 

ده‌ها مهاجر در بازداشتگاه‌های نزدیک مرز آمریکا و مکزیک در اعتصاب غذا به‌سرمی‌برند؛ دلیل اعتصاب‌ها این است که مهاجران می‌گویند از حقوق اولیه بشر محروم شده‌اند.

انجمن عدالت مهاجرتی کالیفرنیا (CCIJ) گفت ۶۲ مهاجر زندانی در بازداشتگاه‌های Golden State Annex و Mesa Verde در شهر کرن ایالت کالیفرنیا در این اعتراض شرکت کرده‌اند. 

شرایط بازداشتگاه‌های مرزی آمریکا؛ مهاجران اعتصاب غذا کردند

یکی از مهاجران زندانی می‌گوید که این مراکز برای کسب سود، حقوق بازداشت‌شدگان را نادیده می‌کنند. 

سابقه اعتصاب غذایی در بازداشتگاه‌های مرزی

پیش از این نیز مراکز بازداشت مهاجران زیر نظر اداره مهاجرت و گمرک آمریکا شاهد اعتصاب‌های غذایی در اعتراض به شرایط این مراکز بوده‌اند. 


۵۹ مهاجر در ماه جولای اعتصاب‌های غذایی را در بازداشتگاه‌های موسسه‌های اشاره شده برگزار کرده بودند. 

در ادامه اعتصاب‌ها، ۴۲ نفر از مهاجران بازداشت‌شده در گلدن استیت انکس دست به اعتصاب غذا زدند؛ چندین نفر از مهاجران به مدت ۱۲ روز به اعتصاب غذا ادامه دادند؛ این افراد در ۲۳ جولای (۲ مرداد) از سوی نگهبانان تهدید شدند. 

اعتصاب‌های غذایی در ماه آگوست (مرداد/شهریور) با اعتصاب غذای ۶۲ نفر در هر ۲ مرکز آغاز شد؛ براساس گزارش‌ها، این اعتصاب‌ها همچنان ادامه دارد. 

انجمن عدالت مهاجرتی کالیفرنیا در بیانیه‌ای، گفت: مردم برای حق خوردن یک میوه یا مراجعه به پزشک نباید مجبور به اعتصاب غذا شوند؛ مهاجران از دسترسی به فضای باز محروم بودند و اقلام غیر خوراکی آن‌ها مصادره شده است.

فعالان حقوق بشر در ۲ هفته نخست ماه آگوست بیش از ۱۰۰ مورد نقض استاندارد‌ها را در هر ۲ بازداشتگاه ثبت کردند. 

شرایط بازداشتگاه‌های مرزی آمریکا؛ مهاجران اعتصاب غذا کردند

براساس گزارش‌ها، موارد نقض استاندارد‌ها شامل خودداری از اجازه به افراد بازداشت شده برای برقراری تماس تلفنی، تامین نکردن نیاز‌های غذایی و شرایط نامناسب بهداشتی است.

گزارش‌ها حاکی از آن است که کارکنان بازداشتگاه‌های مرزی به اعضای خانواده مهاجران زندانی می‌گویند که نمی‌توانند با بستگان خود ملاقات کنند. 

همچنین براساس گزارش انجمن عدالت مهاجرتی کالیفرنیا، کارکنان بازداشتگاه گلدن استیت انکس اموال شخصی اعتصاب‌کنندگان مانند قهوه و چای را مصادره کردند. 

نیوزویک گزارش کرد، گفته می‌شود که مقام‌های این بازداشتگاه‌ها مهاجران را به دلیل تصمیم به اعتصاب از دیگر مهاجران بازداشت شده جدا کرده‌اند. 

چالش بازداشت برای مهاجران

اتحادیه آزادی‌های مدنی آمریکا در وب‌گاه خود نوشت که مراکز بازداشت مهاجران به دلیل سوء‌استفاده، بی‌توجهی فراگیر پزشکی و بی‌توجهی کامل به شأن و منزلت افراد تحت بازداشت شناخته می‌شود.

یک گزارش از اتحادیه آزادی‌های مدنی آمریکا، دیگر موسسه‌های غیر دولتی و کارشناسان پزشکی نشان داد که تقریبا تمام مرگ‌های گزارش شده در بازداشتگاه‌های اداره مهاجرت و گمرک آمریکا (ICE) از سال ۲۰۱۷ تا ۲۰۲۱، احتمالا می‌توانستند در صورتی که مراقبت‌های پزشکی مناسب ارائه می‌شد، رخ ندهند.

شرایط بازداشتگاه‌های مرزی آمریکا؛ مهاجران اعتصاب غذا کردند

اداره مهاجرت و گمرک آمریکا با وجود این مرگ‌های غم‌انگیز، مراکز بازداشت مهاجران را فعال نگه داشته است. دولت جو بایدن، رئیس‌جمهور آمریکا به جای اصلاحات، فعالانه تلاش می‌کند تا سیستم بازداشت را با انعقاد قرارداد‌های جدید با شرکت‌های خصوصی گرداننده زندان‌ها که از رنج انسان سود می‌برند، گسترش دهد. 

در همین حال، براساس گزارشی تازه، دیده‌بان حقوق بشر غیردولتی از دولت آمریکا به دلیل اعطای مجوز برای استفاده از سلول انفرادی در زندان‌های خود، و به‌ویژه در بازداشتگاه‌های مهاجران انتقاد کرده است. براساس گزارش‌ها، مهاجران بازداشت شده برای مدت‌هایی که سازمان ملل آن را شکنجه می‌داند در سلول انفرادی حبس می‌شوند.

این سازمان بین‌المللی نه تنها خواستار پایان دادن به استفاده از سلول‌های انفرادی شد، بلکه خواستار لغو تدریجی روند بازداشت مهاجران نیز شده است. دیده‌بان حقوق بشر می‌گوید: تحمیل سلول انفرادی یک محرومیت شدید از حقوق است که با منافع مشروع دولت در زمینه بازداشت مهاجرتی تناسب ندارد.

انتهای پیام/



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *