رئیس کل دادگستری استان هرمزگان:همکاری و پشتیبانی دستگاه قضایی از دولت برای پیشبرد اهداف نظام وجود دارد

12:34 - 04 شهريور 1403
کد خبر: ۴۷۹۰۰۴۹
دسته بندی: قضایی ، حقوقی
رئیس کل دادگستری استان هرمزگان:همکاری و پشتیبانی دستگاه قضایی از دولت برای پیشبرد اهداف نظام وجود دارد
رئیس کل دادگستری و استاندار هرمزگان بر تعامل بیش از پیش دستگاه قضا و دولت جهت احقاق حقوق مردم تأکید کردند.

خبرگزاری میزان- مجتبی قهرمانی رئیس کل دادگستری استان هرمزگان به مناسبت هفته دولت با مهدی دوستی استاندار هرمزگان دیدار کرد. 

رئیس کل دادگستری هرمزگان و استاندار هرمزگان در این دیدار با اشاره به منویات مقام معظم رهبری، بر تعامل دستگاه قضا و دولت جهت احقاق حق و رفع مشکلات مردم تأکید کردند.

مجتبی قهرمانی در جریان این دیدار که اعضای شورای قضایی استان هرمزگان نیز حضور داشتند، ضمن تبریک هفته دولت و با تجلیل از اقدامات اثرگذار مهدی دوستی استاندار هرمزگان در راستای تلاش برای توسعه متوازن استان اظهار کرد: هفته دولت امسال با یاد و خاطره مجاهدت‌های شهدای خدمت به ویژه شهید آیت اللّه رئیسی معطر شده است. 

رئیس کل دادگستری هرمزگان افزود: خدمات دولت شهید آیت اللّه رئیسی ماندگار است و مردم آنچه در حدود سه سال دولت وی رخ داده را به خوبی در خاطر دارند و در سطح استان نیز در این مدت کار‌های بزرگ و شاخصی انجام شده و بر همین مبنا شهید جمهور در دهه فجر به استان سفر کرد و شخصاً پروژه‌های متعددی را مورد بهره‌برداری قرار داد.

وی همچنین برای دولت چهاردهم در جهت خدمت به مردم و استفاده از تمامی ظرفیت‌ها در جهت توسعه کشور و استان هرمزگان آرزوی موفقیت کرد. 

رئیس کل دادگستری هرمزگان همچنین با تأکید بر همکاری و پشتیبانی دستگاه قضایی از دولت برای پیشبرد اهداف نظام، به اقدامات ویژه دادگستری استان در زمینه برقراری امنیت، ایجاد صلح و سازش، رسیدگی به پرونده‌های مهم، مقابله با فساد، برخورد با قاچاق، حمایت از سرمایه‌گذاری و تولید و احیای کارخانه‌ها و کارگاه‌های تعطیل و نیمه تعطیل نیز اشاره کرد و خواستار ارتقای سطح همکاری‌ها در این خصوص شد.

قهرمانی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره بر تعامل روزانه با استاندار هرمزگان گفت: خدمات و تلاش‌های استاندار هرمزگان در مسیر احقاق حق و عمل بر مبنای قانون است که نمونه بارز آن در مسئله مهم مبارزه با قاچاق سوخت قابل مشاهده است. 

وی گفت: در جهت مبارزه با قاچاق سوخت، کار‌های بزرگ و قانونی با همراهی استانداری هرمزگان انجام شده و در نتیجه آن از هدر رفت و تاراج بیت‌المال به دست عده‌ای منفعت طلب و وارد شدن ضربه‌های سنگینی به اقتصاد کشور جلوگیری شده است.

اهمیت عمل گرایی و نتیجه گرایی شکل گرفته بین قوا در استان هرمزگان

مهدی دوستی، استاندار هرمزگان نیز در این دیدار نگاه مثبت مجموعه دستگاه قضایی استان را عامل مهمی در مسیر توسعه استان و مبارزه با فساد برشمرد و گفت: تعامل سازنده دولت و قوه قضاییه و زیر مجموعه آن‌ها در استان‌ها به ویژه در استان هرمزگان سبب رقم خوردن اتفاقات مثبت زیادی در جهت صیانت از بیت المال شده است.

وی افزود: بسیاری از مسائل بر زمین مانده استان و پرونده‌هایی که دهه‌ها موجب سردرگمی بخشی از مردم استان شده بود از جمله مسئله رسوب کالا در گمرکات و انبارگردانی با همراهی و تعامل استانداری و دادگستری هرمزگان برطرف شد.

استاندار هرمزگان عمل گرایی و نتیجه گرایی شکل گرفته بین قوا در استان را مهم برشمرد و تصریح کرد: با این رویکرد ضمن برخورد با قاچاق سازمان یافته در حل مسئله قاچاق سوخت نیز گام‌های بلندی برداشته‌ایم.

دوستی همچنین با اشاره به هفته دولت و گرامیداشت یاد و خاطره شهدای دولت به ویژه شهید جمهور، آیت اللّه سید ابراهیم رئیسی، گفت: شهید رئیسی مرز‌های مدیریت انقلابی و جهادی را تغییر داد چراکه وی همزمان با دغدغه معیشت مردم و گسترش جاده‌های روستایی به مسائل بزرگ و اساسی کشور نیز توجه داشت.

وی تأکید کرد: شهید رئیسی شخصیتی جامع الاطراف و معتقد به شعار محوری و کلیدی پیشرفت تؤام با عدالت بود و در همین راستا گام برداشت و در نهایت نیز در راه خدمت به مردم مظلومانه به شهادت رسید.

دوستی در این جلسه همچنین گزارشی از برنامه‌های استان در هفته دولت و بهره برداری و کلنگ زنی طرح‌های مختلف در سطح استان ارائه کرد.

انتهای پیام /



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *