رئیس کل دادگستری هرمزگان از مراحل اجرای طرح ساماندهی دستفروشان در شهرستان بندرعباس بازدید کرد

9:21 - 06 شهريور 1403
کد خبر: ۴۷۹۰۲۸۴
دسته بندی: قضایی ، حقوقی
رئیس کل دادگستری هرمزگان از مراحل اجرای طرح ساماندهی دستفروشان در شهرستان بندرعباس بازدید کرد
رئیس کل دادگستری هرمزگان از مراحل اجرای طرح ساماندهی دستفروشان در شهرستان بندرعباس بازدید و تسریع در روند احداث و بهینه سازی محدوده محل استقرار غرفه‌های دستفروشان بندرعباس را خواستار شد.

خبرگزاری میزان-مجتبی قهرمانی رئیس کل دادگستری هرمزگان به همراه دادستان مرکز استان، شهردار بندرعباس و جمعی از مسئولین از روند ساماندهی دستفروشان این شهرستان بازدید کرد.

رئیس کل دادگستری استان هرمزگان در این بازدید ضمن استماع گزارش مسئولین از مراحل اجرای این طرح و مشاهده وضعیت محل جدید استقرار دستفروشان به منظور تسریع در تکمیل و بهره برداری از این پروژه، پیشنهادات و توصیه‌های لازم را ارائه کرد.

رئیس کل دادگستری استان هرمزگان همچنین ضمن دیدار و گفت‌وگو با تعدادی از دستفروشان و شهروندان پس از استماع مطالبات و مشکلات آنها، در مورد درخواست‌های مطرح شده، دستورات لازم را صادر کرد.

قهرمانی همچنین در گفت‌وگو با مسئولان مربوطه تسریع در روند احداث و بهینه سازی محدوده محل استقرار غرفه‌های دستفروشان بندرعباس را خواستار شد.

رئیس کل دادگستری هرمزگان در حاشیه این بازدید گفت: پیش از این طی مصوباتی از سوی استاندار و شورای پیشگیری از وقوع جرم استان هرمزگان، شهرداری بندرعباس مکلف شده است که از باب حفظ حقوق عامه، پیشگیری از وقوع جرم و زیباسازی مبلمان شهری، دستفروشان را ساماندهی کند.

وی افزود: در چارچوب این مصوبات به مسئولان و متولیان امر تأکید شده است که اقدامات اتخاذ شده به نحوی صورت گیرد تا به هیچ وجه خللی در کسب و کار دستفروشان ایجاد نشود و علاوه بر این ضمن توجه به معیشت و کرامت انسانی این افراد از هرگونه برخورد زشت و نازیبا پرهیز شود.

رئیس کل دادگستری هرمزگان تصریح کرد: سیاست دستگاه قضایی استان هرمزگان این است که به موازات ساماندهی دستفروشان محترم و زیبا سازی محل استقرار آن ها، امکانات رفاهی مورد نیاز برای فعالیت آن‌ها نیز به سرعت فراهم شود.

وی همچنین ابراز امیدواری کرد در نتیجه تدابیر اتخاذ شده از سوی دستگاه قضایی با همکاری اعضای شورای پیشگیری از وقوع جرم استان و شهرداری بندرعباس ضمن حل مشکلات مربوط به دستفروشان پس از ساماندهی به امور و محل فعالیت آن‌ها، از سد معبر‌های غیرمجاز و ترافیک‌های ناشی از تصرف برخی از جاده‌ها و محور‌های مواصلاتی و مخاطرات آن برای شهروندان جلوگیری شود.

رئیس کل دادگستری استان هرمزگان همچنین ضمن تشکر از اقدامات انجام شده در این زمینه، تأکید کرد: نظارت دستگاه قضایی استان در این موضوع تداوم تا رفع کامل مشکلات موجود ادامه خواهد یافت.



انتهای پیام/



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *