طرح نظارت الکترونیک بر سارقین حرفه‌ای و سابقه‌دار در استان هرمزگان از هفته آینده اجرا خواهد شد

9:29 - 31 مرداد 1403
کد خبر: ۴۷۸۹۴۰۴
دسته بندی: قضایی ، حقوقی
طرح نظارت الکترونیک بر سارقین حرفه‌ای و سابقه‌دار در استان هرمزگان از هفته آینده اجرا خواهد شد
رئیس کل دادگستری هرمزگان گفت: با توجه به مصوبه شورای پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان از هفته آینده طرح نظارت الکترونیک بر سارقین حرفه‌ای و سابقه‌دار در استان عملیاتی می‌شود.

خبرگزاری میزان-جلسه شورای پیشگیری از وقوع جرم استان هرمزگان به ریاست مجتبی قهرمانی رئیس‌کل دادگستری استان و با حضور مسئولین، مدیران کل و نمایندگان سازمان‌ها و نهاد‌های عضو برگزار شد.

رئیس کل دادگستری هرمزگان در حاشیه این نشست اظهار کرد: امروز دومین جلسه شورای پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان هرمزگان با حضور همه اعضا برگزار شد و موضوعات مهمی مورد بررسی قرار گرفت.

وی با بیان اینکه این جلسه مصوبات خوبی به همراه داشته است، گفت: با توجه به مصوبه شورای پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان هرمزگان از هفته آینده طرح نظارت الکترونیک بر سارقین حرفه‌ای و سابقه‌دار در استان عملیاتی می‌شود.

قهرمانی افزود: با مصوبه شورای پیشگیری از وقوع جرم دادگستری هرمزگان، مقرر شده است طرح ویژه ساماندهی دستفروشان در شهر بندرعباس تهیه شود و مکان‌های مناسبی در نظر گرفته شود تا این افراد بتوانند در محیط مناسبت تری به کسب و کار و فعالیت خود بپردازند.

رئیس کل دادگستری هرمزگان همچنین با اشاره به بازدید‌های خود از پیست موتورسواری بندرعباس گفت: مقرر شده است که دادستان مرکز استان هرمزگان به همراه معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان با همکاری ادارات مربوطه به ساماندهی این موضوع بپردازند و مکان و طرح مناسبی را برای هیئت موتورسواری استان در نظر بگیرند.

وی با اشاره به موضوع فروش بنزین در کنار خیابان‌های بندرعباس، گفت: در این خصوص ایده‌ای مطرح شده که بر اساس آن، خودرو‌های استاندارد حمل و فروش بنزین در صورت امکان به صورت سیار در سطح شهر بندرعباس فعالیت خواهند کرد.

وی تصریح کرد: امیدواریم با بکارگیری خودرو‌های استاندارد حمل و فروش بنزین، هم نیاز واقعی شهروندان به سوخت حل شود و هم موضوع غیر ایمن و غیر استاندارد فروش بنزین در خیابان‌ها ساماندهی شود.

رئیس کل دادگستری هرمزگان در بخش دیگری از سخنان خود، گفت: به منظور مقابله با تردد خودرو‌های شوتی متعلق به قاچاقچیان در محور‌های مواصلاتی استان، هماهنگی‌های خوبی با فرماندهی انتظامی استان، ادارات مرتبط و با دولت و حوزه استانداری صورت گرفته که در این راستا از این به بعد خودرو‌هایی که توقیف می‌شوند صرفاً به جرم قاچاق سوخت آن‌ها رسیدگی نمی‌شود بلکه اتهامات دیگری از قبیل تغییر پلاک، تغییر وضعیت خودرو و تمرد نسبت به مأمورین نیز در پرونده تخلفات آن‌ها ثبت و ضبط خواهد شد.

وی یادآور شد، علاوه بر این هر خودرویی که به اتهام قاچاق سوخت توقیف می‌شود تحت عنوان یک شبکه بررسی می‌شود که در نتیجه آن هم پرونده‌ها سنگین‌تر می‌شود و هم میزان جرایم ارتکابی سر شبکه‌ها در این پرونده‌ها معلوم می‌شود و برخورد قاطعی با آن‌ها هم در خصوص قاچاق سوخت، هم پولشویی و ضبط اموال و ثروت‌های نامشروع ناشی از قاچاق سوخت انجام خواهد شد.



انتهای پیام /



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *