روز آخر بررسی صلاحیت وزرای پیشنهادی در مجلس شورای اسلامی/ کابینه پزشکیان رای اعتماد گرفت

9:49 - 31 مرداد 1403
کد خبر: ۴۷۸۹۴۱۹
دسته بندی: سیاست ، مجلس و دولت
روز آخر بررسی صلاحیت وزرای پیشنهادی در مجلس شورای اسلامی/ کابینه پزشکیان رای اعتماد گرفت
پنجمین روز بررسی کابینه پیشنهادی مسعود پزشکیان در صحن مجلس شورای اسلامی برگزار شد.

خبرگزاری میزان - پس از معرفی اعضای کابینه توسط مسعود پزشکیان وزرای پیشنهادی دولت با حضور در کمیسیون‌های تخصصی مجلس به تشریح برنامه‌های خود و پاسخ به سوالات نمایندگان ملت پرداختند و از صبح روز شنبه ۲۷ مرداد ۱۴۰۳ کار بررسی صلاحیت این افراد پیشنهادی برای تصدی وزارتخانه‌های مختلف دولت در صحن علنی مجلس شورای اسلامی آغاز شده است و امروز با رای‌گیری از نمایندگان ملت به انتها می‌رسد.

در روزهای گذشته صلاحیت وزرای پیشنهادی ارتباطات، اطلاعات، اقتصاد، امورخارجه، بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، تعاون، کار و رفاه اجتماعی، جهادکشاورزی، دادگستری، دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح، راه و شهرسازی، صمت، علوم، فرهنگ و ارشاد اسلامی، کشور، میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری و نفت توسط نماشندگان مجلس بررسی شده است.

در ادامه بخشی از آنچه در روز روز آخر بررسی صلاحیت‌ها در صحن علنی مجلس شورای اسلامی توسط موافقان و مخالفان وزرای پیشنهادی مطرح شده است را مرور خواهیم کرد.

مخالف وزیر پیشنهادی نیرو: باید یک متخصص منابع آبی به‌عنوان وزیر نیرو معرفی می‌شد

صبح امروز چهارشنبه ۳۱ شهریور ۱۴۰۳ محسن بیگلری در مخالفت با کلیات برنامه وزیر پیشنهادی نیرو گفت: علی آبادی در حوزه خود یعنی صنعت، معدن و تجارت بسیار کارشناس بوده و باید به این وزارتخانه معرفی می‌شد، هم به جهت سوابق کاری و هم به جهت سوابق تحصیلی، باید کسی به عنوان وزیر پیشنهادی نیرو معرفی می‌شد که در زمینه مدیریت منابع آبی متخصص باشد.

موافق وزیر پیشنهادی نیرو: علی‌آبادی باید برای حل و فصل مشکلات ایجاد شده با همسایگان در حقآبه هیرمند و ارس قول بدهد

در ادامه رحمت الله نوروزی در موافقت با برنامه‌های عباس علی آبادی گفت: انتخاب وزیری توانمند برای وزارتخانه نیرو با توجه به بحران شدید آب و برق در تمامی کشور و حتی با همسایگان بسیار ضروری است چرا که ما در این حوزه علاوه بر داخل کشور با همسایگان نیز دچار تنش و چالش شده ایم. اصلاح سیاست الگوی کشت و افزایش بهره وری، ضعف دولت‌ها در دیپلماسی آب و عدم حل و فصل مشکل ایجاد شده با همسایگان در حقآبه هیرمند و ارس از جمله مسائلی است که وزیر پیشنهادی باید برای حل و فصل آن قول دهد.

موافق وزیر پیشنهادی نیرو: علی‌آبادی توانایی لازم را برای حل مشکلات وزارت نیرو دارد

غلامرضا شریعتی اندراتی نیز به عنوان موافق برنامه وزیر پیشنهادی نیرو گفت: علی آبادی تحصیلات مرتبط با وزارت نیرو را از بهترین دانشگاه‌های کشور که دانشگاه تهران بوده، اخذ نموده است و از لحاظ تخصصی برای حل مسایل این وزارتخانه این اطمینان را می‌دهد. فارغ از برخورداری از دانش و تخصص لازم ایشان دارای تجربه قوی در زمینه ساخت پروژه‌های نیروگاهی را دارد و توانایی لازم را برای حل مشکلات این وزارتخانه دارد. تجربه ایشان در زمینه فنی و مهندسی و ساخت نیروگاه‌ها و همچنین احداث سدها و طرح‌های انتقال آب و برق کشور از دیگر امتیازات وی بوده است.

مخالف وزیر پیشنهادی نیرو: انتخاب علی‌آبادی تیر خلاص به تمام امیدهای مردم است

در ادامه حمیدرضا گودرزی به عنوان مخالف کلیات برنامه وزیر پیشنهادی نیرو گفت: رئیس جمهور در شرایطی علی آبادی را برای تصدی وزارت نیرو به مجلس معرفی کرده است که همه می‌دانند سوابق وی به حوزه آب و برق باز نمی‌گردد، همچنین انتخاب ایشان نه تنها دستاوردی برای کشور نخواهد داشت بلکه تیر خلاص به تمام امیدهای مردم خواهد زد. علی آبادی با مشکلات بخش خودروسازی چه کرد؟ که باید امروز وزارت نفت را به آن بسپاریم. علی آبادی در وزارت صمت دستاوردی نداشته است و باعث شد تا ما شاهد افت صنعت خودرو باشیم. همچنین باید این مسئله را یادآور شوم که حافظه تاریخی ملت از عملکرد وی در گروه مپنا همچنان فراموش نشده است.

موافق وزیر پیشنهادی نیرو: شناخت و درک علی‌آبادی ار حوزه انرژی به مدیریت وزارت نیرو کمک می‌کند

هادی هاشمی نیا در ادامه جلسه علنی مجلس شورای اسلامی در موافقت با برنامه‌های علی آبادی گفت: علی آبادی مدت بسیاری در شرکت مپنا کار کرده و این شرکت را به رتبه های عالی رساند و مدیریت صحیح ایشان باعث شد که نامی از ایشان در جهان مطرح شود لذا با شناخت و درک درستی که ایشان از حوزه انرژی دارند می تواند کمک کند که وزارت نیرو به خوبی مدیریت شود. یکی از برنامه‌های وی تامین آب مورد نیاز صنایع غذایی است که برای بهینه‌سازی آن حدود پانزده هزار پایگاه باد نیاز داریم، همچنین مدیریت وی می تواند بسیاری از صنایع تجدیدپذیر را برای کشور مهیا کند.

موافق وزیر پیشنهادی نیرو: علی‌آبادی سوابق مدیریتی مناسبی در حوزه آب و برق دارد

روح الله لک‌علی‌آبادی نیز در موافقت با کلیات برنامه وزیر پیشنهادی نیرو گفت: مشکل اصلی کشور در حوزه صنعت مربوط به برق و آب است که بسیار به کشاورزان و صنعتگران آسیب وارد کرده است. وزیر پیشنهادی نیرو سوابق مدیریتی مناسبی در حوزه آب و برق دارند، وی نگاه فرابخشی دارند، با سوابق اجرایی که ایشان دارند بی‌تردید می‌توانند در این حوزه موفق عمل کنند.

علی‌آبادی: چالش حقابه‌ها می‌تواند به فرصت تبدیل شود/ برای تحقق اهداف برنامه هفتم به ایجاد جذابیت در محیط کسب و کار حوزه برق نیازمندیم

در ادامه نشست علنی مجلس شورای اسلامی عباس علی‌آبادی به تشریح برنامه‌ها و سوابق خود پرداخت گفت: توجه به اقتصاد آب و برق و رفع ناترازی امری ضروری است البته جبران این ناترازی زمان بر خواهد بود و نیاز به برنامه ریزی دقیق و سرمایه گذاری قابل توجه در افزایش تولید، اصلاح شبکه و مدیریت مصرف دارد. اینجانب به شما اطمینان می دهم که در صورت تامین منابع مالی و با توجه به پیشرفت های کشور، در حوزه فنی به هیچ مشکل ویژه ای بر نخواهیم خورد.

اینجانب در صورت تائید شما بزرگواران مصمم هستم اهداف تعیین شده در برنامه هفتم و قانون مانع زدایی از صنعت برق را اجرایی کنم، این اهداف در برنامه تقدیمی در قالب اعداد و ارقام ذکر شده است و شما می دانید و ما هم معتقدیم تکیه بر منابع دولتی برای رسیدن به اهداف بلند برنامه هفتم راهی واقع بینانه نیست. اگرچه برادران ما در سازمان برنامه و بودجه و بانک مرکزی و سایر عزیزان به ویژه آقای دکتر عارف باید مساعدت خود را برای حل این مسائل بیش از پیش کنند. البته من نیز مطالبه خواهم کرد.

انباشت تعهدات وزارت نیرو سبب شده سرمایه گذاران قبلی متضرر شوند و سایر سرمایه گذاران که می توانستند در این حوزه سرمایه گذاری کنند به دلیل نابسامانی اقتصاد برق پا به این عرصه نگذاشته اند و از حضور و مشارکت در این عرصه امتناع می کنند.

متاسفانه مهاجرت نخبگان از صنعت برق به سایر حوزه‌ها خسارت بزرگی را در پی داشته است. ما می‌توانیم با اصلاح اقتصاد برق و کاهش مداخلات دولتی وزارت نیرو را از حوزه رقیب بخش خصوصی خارج کنیم.

در حوزه‌های مربوط به برق دو اقدام اولیه ضرورت دارد، برنامه‌ریزی برای بهره‌گیری حداکثری از قانون مانع زدایی از صنعت برق برای اصلاح اقتصاد برق و همچنین توانمند سازی کلیه مصرف کنندگان و برنامه ریزی برای حذف تدریجی قیمت‌گذاری دستوری، آن هم برای جذاب سازی محیط کسب و کار از جمله این موارد است.

اعتقاد دارم که می‌توانیم مبتنی بر فناوری‌های روز شرایطی را فراهم کنیم که به جای گران فروختن برق به مردم از ایشان سهمیه یارانه برق را به قیمت واقعی خریداری کنیم تا مردم اختیار داشته باشند که برقشان را مصرف کنند و یا به قیمت‌های بین‌المللی و صنعتی گران بفروشند.

سرمایه گذاری در فناوری‌های جدید تصفیه آب بدون شک در دستور کار جدی ما قرار خواهد داشت و توسعه این بخش و تأمین آب مورد نیاز شهرهای ساحلی و سپس تزریق آب به داخل سرزمین در دستور کار است، متأسفانه ما در خوزستان از نظر آبی با مشکل آب مواجه هستیم که باعث تاسف است، موضوع بحث تصفیه پساب نیز محور مهم است که به صورت موازی و با جدیت دنبال خواهد شد.

در حال حاضر با چالش حقابه‌ها در کشور مواجه هستیم و معتقدیم این چالش با کامل کردن بسته همکاری‌های وزارت نیرو با کشورهای همسایه در مدیریت یکپارچه منابع باعث دفاع از سایر ظرفیت‌های نظیر انرژی می‌تواند به فرصت تبدیل شود.

تایید صلاحیت وزیر پیشنهادی ورزش و جوانان توسط کمیسیون فرهنگی

سخنگوی کمیسیون فرهنگی مجلس در گزارشی اعلام کرد که با بررسی گسترده پیرامون سوابق، عملکرد، برنامه ها و اظهارات احمد دنیامالی اعضای کمیسیون  فرهنگی  با اتفاق آراء صلاحیت وی را برای تصدی وزارت ورزش و جوانان تایید کردند.

موافق وزیر پیشنهادی ورزش و جوانان: دنیامالی برنامه‌های خوبی برای توسعه زیرساخت‌های ورزشی دارد

در ادامه جلسه عانی مجلس شورای اسلامی حمیدرضا گودرزی در موافقت با کلیات برنامه وزیر پیشنهادی ورزش و جوانان گفت: دنیامالی با سالها تجربه ملی و بین‌المللی و شناخت عمیق از نیازها در این حوزه به عنوان گزینه مناسب برای تصدی این وزارتخانه شناخته می‌شود. گزینه پیشنهادی راهکارهای خوبی برای تحول در امور ورزش ارائه خواهد کرد. همچنین یکی از برنامه دنیامالی رویکرد علمی و پژوهشی در مدیریت ورزش است لذا قطعاً با بهره‌گیری از مشاوران تخصصی می‌توان برنامه‌های خوبی را طراحی کرد که به ورزش کشور کمک کند. یکی از نقاط مثبت برنامه‌های دنیامالی همراستا شدن این برنامه‌ها با منویات رهبری در این بخش است، همچنین باید یاداور شوم که موضوع ورزش بانوان در برنامه‌های گزینه‌ پیشنهادی وزارت ورزش منعکس شده است.

گزینه پیشنهادی وزارت ورزش و جوانان برنامه‌های خوبی برای توسعه زیرساخت‌های ورزشی دارد، همچنین تأمین منابع مالی و جذب سرمایه‌گذاری بخش خصوصی در ورزش در اولویت برنامه‌های دنیامالی قرار دارد.

مخالف وزیر پیشنهادی ورزش و جوانان: دنیامالی با مفاهیم تخصصی حوزه ورزش و جوانان آشنا نیست

مجتبی زارعی اما در مخالفت با برنامه‌های احمد دنیامالی گفت: دنیامالی در حوزه شهرسازی تخصص دارد و در تمام ادوار نمایندگی خود در حوزه های عمرانی فعالیت کرده است بنابراین با مفاهیم تخصصی حوزه ورزش و جوانان آشنا نیست، البته در چند رشته ورزشی لاکچری که دغدغه جوانان نیست فعالیت داشته است اما مثلا در همان حوزه قایقرانی در المپیک هیچ مدالی کسب نکردیم این در حالی است که جوانان موتور متحرک کشور هستند اما دنیامالی هیچ برنامه علمی و حتی تجربه ای در حوزه جوانان ندارد.

موافق وزیر پیشنهادی ورزش و جوانان: دنیامالی برنامه مدونی برای رفع کمبود زمین ورزشی مناسب دارد

در ادامه مهرداد گودرزوندچگینی در موافقت با کلیات برنامه وزیر پیشنهادی ورزش و جوانان گفت: دنیامالی سابقه ورزشی دارند و چندین سال ریاست فدراسیون قایقرانی برعهده داشتند. از طرفی نیز در فدراسیون قایقرانی آسیا نیز نایب رئیس بودند که نشان می‌دهد با ورزش نیز آشنایی کامل دارد. کمبود زیرساخت‌ها همچنین کمبود زمین ورزشی مناسب در کشور مشاهده می‌شود که وزیر پیشنهادی برنامه مدونی برای حل این مشکلات دارند، همچنین در حوزه جوانان نیز با توجه به برنامه وی کارهای شایسته‌ای در این حوزه صورت خواهد گرفت.

مخالف وزیر پیشنهادی ورزش و جوانان: سیاست‌زدگی ورزش یکی از مشکلات بارز در وزارتخانه ورزش و جوانان است

صدیف بدری به عنوان مخالف برنامه‌های احمد دنیامالی وزیر پیشنهادی ورزش و جوانان، گفت: افزایش سن ازدواج، نبود اشتغال مناسب، افزایش بیماری ها و ... از مشکلات وزارتخانه ورزش و جوانان است که بدون دخالت دولت حل نشدنی هستند. عدم وجود توازن برنامه بین ورزش و جوانان، عدم بررسی مشکلات جوانان، ابهام در نظام باشگاه داری، تلاش برای اشتغال در حوزه ورزش، عدم تحقق ظرفیت های ورزشی و سیاست زدگی ورزش از جمله مشکلات بارز در وزارتخانه ورزش و جوانان است.

موافق وزیر پیشنهادی ورزش و جوانان: دنیامالی فرزند ورزش است

در ادامه غلامحسین زارعی در موافقت با برنامه‌های احمد دنیامالی وزیر پیشنهادی ورزش و جوانان، گفت: برخی نمایندگان مخالف تاکید داشتند که دنیامالی رشته مرتبطی ندارد لذا بنده باید یادآور شوم که دنیامالی فرزند ورزش و بزرگ شده این بخش است. دنیامالی هر آنچه که مدیریت ورزش و امور جوانان نیاز دارد اعم از رشته، اعتقاد، تخصص را دارد.

مخالف وزیر پیشنهادی ورزش و جوانان: بخش رفع وابستگی ورزش به بودجه‌های دولتی در برنامه دنیامالی دارای تناقض است

در ادامه حمیدرضا عزیزی‌فارسانی در مخالفت با کلیات برنامه وزیر پیشنهادی ورزش و جوانان خطاب به دنیامالی گفت: سهم ورزش از تولید ناخالص ملی ما شش دهم درصد است، راهکار مناسبی در برنامه شما دیده نشده است که باید در این رابطه توضیحات لازم را ارایه بدهید. همچنین در برنامه شما رفع وابستگی ورزش به بودجه‌های دولتی است اما تعارضی در اینجا دیده می‌شود که آن نیز در مناطق محروم نظیر شهرستان‌های فارسان، اردل، کیار و کوهرنگ که بخش خصوصی توانمندی در آنجا سرمایه‌گذاری نمی‌کند پارادوکس وجود دارد و شما می‌خواهید این تناقض را چگونه برطرف کنید.

دنیامالی: ورزش می‌تواند یاریگر حوزه دیپلماسی باشد/ ارزان سازی خدمات مشاوره ازدواج پیگیری می‌شود

احمد دنیامالی پس از مطرح شدن دیدگاه نمایندگان موافق و مخالف به تشریح برنامه‌ها و سوابق خود پرداخت گفت: وزارت ورزش و جوانان باید فراتر از رویه های جاری و معمول عمل کند. اینکه تصور کنیم با مصوبه و سند میتوان مشکلات نوجوانان و جوانان را حل کرد تصور نادرستی است لذا می طلبد که وزارت ورزش و جوانان با پیگیری دقیق و کامل مصوبات شورایعالی نوجوانان و جوانان ستادهای ساماندهی امور جوانان در سطوح ملی استانی و شهرستانی به دستگاهی پیشرو و مسئولیت پذیر در حل مشکلات وجوانان و جوانان تبدیل شده و ضمن تبدیل به نقطه امید آینده سازان جامعه زمینه افزایش رضایتمندی جوانان مؤمن و پاک ایران اسلامی را فراهم نماید.

باید بیش از پیش برای آگاهی بخشی مستمر و هدفمند در موضوع ترویج فرهنگ ازدواج جوانان با محوریت اجرای کامل قانون تسهیل ازدواج تلاش کنیم در این راستا پرورش مشاوران ازدواج و خانواده با رویکرد ،اسلامی ارزان سازی خدمات مشاوره ازدواج و خانواده تسهیل شرایط ازدواج با استفاده از ظرفیت خیرین و همچنین ارتقاء مهارتهای زندگی جوانان از جمله مهمترین طرح‌هایی است که در راستای تحقق این راهبرد مهم طراحی شده اند.

ورزش می‌توان هزینه های گزاف حوزه درمان را کاهش داد و با همکاری وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، الگوی حکمرانی سلامت کشور را از درمان محوری به سمت پیشگیری سوق داد. و از همه مهمتر؛ ورزش میتواند یاریگر کشور در حوزه دیپلماسی باشد، آنجا که ورزش میتواند به عنوان یکی از مهمترین عناصر قدرت نرم نظام نقش آفرینی کند و زمینه دستیابی کشور به اهداف دیپلماتیک خود را تسریع نماید. این سه مقوله سه ظرفیتی هستند که تاکنون مغفول مانده‌اند و آنچنان که باید از ظرفیت ورزش در مسیر حل مشکلات کشور استفاده نشده است. بنده با تکیه بر تجارب چندین ساله خود در عرصه های سیاستگذاری و مدیریتی کشور مصمم به فعال سازی این ظرفیت عظیم هستم و معتقدیم جایگاه و اهمیت راهبردی ورزش در نظام جمهوری اسلامی ایران هنوز برای بسیاری از سیاستگذاران و مدیران اجرایی کشور آشکار نشده است.

 از دیگر راهبرد اینجانب برای قرارگیری ورزش بر مدار تعالی و پیشرفت، ترویج و توسعه ورزش همگانی است که به شما نمایندگان محترم اطمینان میدهم با طراحی و اجرای برنامه ها و پویشهای تحولی زمینه کاهش کم تحرکی ملی و اعتلای جایگاه ورزش در نظام سلامت کشور را فراهم نمایم و این امر جز با آگاهی بخشی افزایش دسترسی عادلانه و ارزان مردم به اماکن ورزشی هم افزایی و هماهنگی حداکثری دستگاه های متولی ورزش همگانی و همچنین توزیع عادلانه و عالمانه منابع میسر نمی شود.

امروزه به لطف، همیت و اراده بخش خصوصی شاهد فعالیت بیش از ۳۳ هزار باشگاه ورزشی در سراسر کشور هستیم که بخش عظیمی از مسئولیت دولت در حوزه ورزش و تندرستی ملی را به دوش می کشند این باشگاه‌های مردمی با سرمایه گذاری مولد و اشتغال آفرینی پایدار در حوزه ورزش گام بلندی برای پیشرفت ورزش کشور برداشته‌اند و بنده اطمینان دارم اگر همین مشوق‌های قانونی موجود که با لطف مجلس شورای اسلامی به تصویب رسیده در عمل به خوبی اجرا شود قطعاً شاهد تو سعه کمی این باشگاهها و تأثیر مثبت آنها بر تولید ناخالص داخلی کشور خواهیم بود.

 ورزش بانوان از دو جهت مهم است؛ یکی اهمیت آن به عنوان خنثی کننده تبلیغات دشمن که اشاره کردم و دیگری نقش کلیدی و مهم آن در تندرستی جامعه؛ زنان و مادران ستون خانواده هستند و اگر مادری ورزشکار باشد قطعاً فرزندان این مادر هم فرزندانی پرتحرک شاداب و بانشاط خواهند بود ضمن اینکه معتقدم قهرمانان ما از دامان مادرانشان به سکومی روند و حتماً یک قهرمان ملی مادری ،دلسوز فداکار و با بصیرت ایستاده است. از این رو باید در راستای ارتقای جایگاه مدیریتی ورزش بانوان ارتقای علمی منابع انسانی ورزش بانوان و همچنین بهبود زیر ساختها و فضاهای اختصاصی ورزش بانوان تلاش کنیم.

عدم بهره برداری و بازسازی بهنگام و درست اماکن در زمان مناسب، عدم نگهداری کیفی از زیرساخت های موجود، کم توجهی به استانداردهای روز دنیا در ساخت اماکن ورزشی، توسعه نامتوازن و نامتعادل اماکن ورزشی بدون توجه به آمایش سرزمینی و همچنین انباشت مستمر پروژه های عمرانی نیمه تمام بخش ورزش در اقصی نقاط کشور زنگ خطر را برای ما و شما نمایندگان محترم به صدا درآورده است.

رئیس جمهور: راه نجات ما وحدت، انسجام، وفاق و همدلی است

در پایان بررسی صلاحیت وزرای پیشنهادی رئیس جمهور در دفاع از لیست کابینه خود با تاکید بر وحدت و یکپارچگی برای رسیدن به اهداف نظام بیان کرد: اگر دست به دست هم بدهیم می‌توانیم قدرت و عزت را به کشورمان برسانیم، راه نجات ما وحدت و انسجام و وفاق و همدلی است. فردا در مديريت و اجرا من به عنوان مسئول می‌توانم تنها تصمیم بگیرم اما میخواهم از نظرات نخبگان و کارشناسان استفاده کنم.

اکثر وزرای پیشنهادی دولت چهاردهم کارشناس حوزه خود هستند. عزیزانی که به عنوان کاندیدا اینجا معرفی شدند از یک جناح و یک دسته و یک گروه نیستند. مجموعه‌ای از سلایق نظرها و جناح‌ها هستند، اما در یک اصل با هم مشترکیم. چشم انداز سیاست‌های کلی و قانون برنامه و متعهدیم آن را اجرا کنیم.

وزرای پیشنهادی هماهنگ شده هستند هم با کمیته‌ها هم با بالاتر. خودتان می‌دانید، عراقچی، خطیب، سیمایی صراف و نصیرزاده را بدون هماهنگی معرفی نکردیم.

آغاز رای‌گیری برای کابینه پزشکیان

پس از اظهارات رئیس جمهور، اعضای کابینه پیشنهادی دولت چهاردهم صحن علنی را ترک کردند تا فرآیند اخذ رای اعتماد به کابینه آغاز شود.

همه وزرا رای اعتماد گرفتند

پس از انجام رای‌گیری برای کابینه پزشکیان در مجلس شورای اسلامی همه وزرای پیشنهادی رئیس جمهور موفق به کسب رای اعتماد از نمایندگان شدند.

نتایج رای نمایندگان مجلس به وزرای پیشنهادی رئیس دولت چهاردهم

وزارت آموزش و پرورش: علیرضا کاظمی - ۲۶۸ رای

وزارت ارتباطات: ستار هاشمی - ۲۶۴ رای 

وزارت اطلاعات: سید اسماعیل خطیب - ۲۶۱ رای

وزارت اقتصاد: عبدالناصر همتی - ۱۹۲ رای

وزارت امور خارجه: عباس عراقچی - ۲۴۷ رای

وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی: محمدرضا ظفرقندی- ۱۶۳ رای

وزارت تعاون کار، و تامین اجتماعی: احمد میدری- ۱۹۱ رای

وزارت جهاد کشاورزی: غلامرضا نوری‌قزلجه - ۲۵۳ رای

وزارت دادگستری: امین‌حسین رحیمی- ۲۶۸ رای

وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح: عزیز نصیرزاده - ۲۸۱ رای

وزارت راه و شهرسازی: فرزانه صادق- ۲۳۱ رای

وزارت صنعت، معدن و تجارت: محمد اتابک - ۲۳۱ رای

وزارت علوم، تحقیقات و فناوری: حسین سیمایی - ۲۲۱ رای

وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی: عباس صالحی - ۲۷۲ رای

وزارت کشور: اسکندر مومنی - ۲۵۹ رای

وزارت میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری: محمدرضا صالحی امیری - ۱۶۸ رای

وزارت نفت: محسن پاک‌نژاد- ۲۲۲ رای

وزارت نیرو: عباس علی‌آبادی - ۲۵۵ رای

وزارت ورزش و جوانان : احمد دنیامالی - ۲۵۳ رای

انتهای پیام/

 



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *