نماینده موافق: علی آبادی برنامه جامعی در خصوص دفع خطر تنش آبی و کم آبی در کشور دارد

10:13 - 31 مرداد 1403
کد خبر: ۴۷۸۹۴۳۱
دسته بندی: سیاست ، مجلس و دولت
نماینده موافق: علی آبادی برنامه جامعی در خصوص دفع خطر تنش آبی و کم آبی در کشور دارد
نماینده مردم خرم آباد در مجلس با بیان اینکه در آینده با تنش آبی و کم آبی مواجه هستیم، گفت: علی آبادی برنامه جامعی در مورد دفع خطر تنش آبی و کم آبی در کشور دارد.

خبرگزاری میزان - هادی هاشمی نیا در نشست علنی صبح امروز (سه چهارشنبه، ۳۱ مرداد ماه) مجلس شورای اسلامی در موافقت با برنامه‌های عباس علی آبادی وزیر پیشنهادی نیرو، گفت: با توجه به اینکه با تغییر اقلیم هوا گرم‌تر خواهد شد ما در آینده با تنش آبی مواجهیم و این خطری جدی است که باید با دقت بیشتری مورد توجه قرار گیرد.

نماینده مردم خرم آباد در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: بنابراین مدیریت بهینه انرژی یکی از وظایف مهم وزارت نیرو است که باید حوزه آب و برق را به طور جدی مورد توجه قرار دهد، از آن جا که وضعیت فعلی منابع آب کشور و مصرف آب شرب در شهر‌ها و روستا‌ها تا حدود زیادی به منابع زیرزمینی وابسته است لذا می‌طلبد که برنامه دقیق تری داشته باشیم.

وی افزود: می‌توان با مدیریت صحیح در مقابل تنش آبی و خطری که وجود دارد آمادگی داشته باشیم از طرفی نیز برنامه ریزی و مدیریت می‌تواند راهگشا باشد، همچنین ایجاد سد باعث خواهد شد آب کشاورزی تامین شود.

هاشمی نیا بیان کرد: نباید آب از حوزه آبی به حوزه دیگر انتقال یابد و طبق برنامه هفتم توسعه نیز نباید باعث ایجاد مشکل شود بنابراین اگر مدیریت صورت گیرد می‌توان بسیاری از خطرات را دفع کرد.

نماینده مردم خرم آباد و چگینی در مجلس دوازدهم ادامه داد: آقای علی آبادی مدت بسیاری در شرکت مپنا کار کرده و این شرکت را به رتبه‌های عالی رساند و مدیریت صحیح ایشان باعث شد که نامی از ایشان در جهان مطرح شود لذا با شناخت و درک درستی که ایشان از حوزه انرژی دارند می‌تواند کمک کند که وزارت نیرو به خوبی مدیریت شود.

وی اضافه کرد: یکی از برنامه‌های آقای علی آبادی تامین آب مورد نیاز صنایع غذایی است که برای بهینه سازی آن حدود ۱۵ هزار پایگاه باد نیاز داریم، همچنین مدیریت ایشان می‌تواند بسیاری از صنایع تجدیدپذیر را برای کشور مهیا کند بنابراین لازم است از ایشان حمایت کامل صورت گیرد.

انتهای پیام/


برچسب ها: دولت چهاردهم

ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *