آنچه در سومین روز بررسی صلاحیت وزرای پیشنهادی در مجلس شورای اسلامی مطرح شد/ دفاع چهار گزینه وزارت از سوابق و برنامه‌های خود

9:57 - 29 مرداد 1403
کد خبر: ۴۷۸۸۹۶۸
دسته بندی: سیاست ، مجلس و دولت
آنچه در سومین روز بررسی صلاحیت وزرای پیشنهادی در مجلس شورای اسلامی مطرح شد/ دفاع چهار گزینه وزارت از سوابق و برنامه‌های خود
سومین روز بررسی کابینه پیشنهادی مسعود پزشکیان در صحن مجلس شورای اسلامی برگزار شد.

خبرگزاری میزان - پس از معرفی اعضای کابینه توسط مسعود پزشکیان وزرای پیشنهادی دولت با حضور در کمیسیون‌های تخصصی مجلس به تشریح برنامه‌های خود و پاسخ به سوالات نمایندگان ملت پرداختند و از صبح روز شنبه ۲۷ مرداد ۱۴۰۳ کار بررسی صلاحیت این افراد پیشنهادی برای تصدی وزارتخانه‌های مختلف دولت در صحن علنی مجلس شورای اسلامی آغاز شده است و تا روز چهارشنبه ادامه دارد.

در ادامه آخرین اخبار از آنچه در روز سوم بررسی صلاحیت‌ها در صحن علنی مجلس شورای اسلامی توسط موافقان و مخالفان وزرای پیشنهادی مطرح می‌شود را مرور خواهیم کرد.

تایید صلاحیت وزیر پیشنهادی جهاد کشاورزی توسط کمیسیون کشاورزی، آب، منابع طبیعی و محیط زیست 

سخنگوی کمیسیون کشاورزی مجلس در گزارشی اعلام کرد که با توجه به ارزیابی‌­های به عمل آمده و نظر به اینکه وزیر پیشنهادی محترم در طی جلسات، توضیحات مناسب و منسجمی از برنامه­ها و اولویت­‌های کاری خود ارائه کردند و همچنین با توجه به تجربیات قبلی ایشان در زمینه‌های متعدد اجرایی و قانونگذاری همچون مدیر جهاد کشاورزی شهرستان، جانشینی قائم مقام وزارت جهاد کشاورزی، سه دوره نمایندگی مجلس شورای اسلامی، عضویت در هیات رئیسه مجلس، معاون اجرایی مجلس و  برخورداری از تجارب اجرایی از سطح روستا تا سطح ملی، در نهایت اعضای کمیسیون به اتفاق آرا صلاحیت ایشان را برای تصدی وزارت جهاد کشاورزی تایید کردند.

مخالف وزیر پیشنهادی جهاد کشاورزی: چگونه قرار است مشکلات کشاورزان حل شود؟

حجت الاسلام و المسلمین سید سلمان ذاکر در مخالفت با کلیات برنامه وزیر پیشنهادی جهاد کشاورزی خطاب به وی گفت: امروز کشاورزان تلاش می کنند اما در پایان سودی مناسب به دست نمی آورند. این مسائل موضوعاتی هستند که باید شنیده شوند. کاهش مصرف آب چگونه ممکن است، چگونه مشکل چاه کشاورزان را حل می کنید؟ حفاظت از اراضی کشاورزی با تجمیع اراضی خرد و بسیار خرد ممکن است؟ ۴۰ میلیون هکتار و چند میلیون هکتار کاشت داریم، شما می‌خواهید چگونه در این شرایط به داد کشاورزان برسید؟ چه برنامه‌ای برای بهبود وضعیت آن‌ها خواهید داشت؟ آیا با تخریب دیوار‌ها قرار است این مشکلات را حل کنید؟

مخالف وزیر پیشنهادی جهاد کشاورزی: برای اصلاح رویه‌ها و از بین بردن فساد برنامه‌‌ای رائه نشده است

احمد بخشایش اردستانی نیز در مخالفت با کلیات برنامه وزیر پیشنهادی جهاد کشاورزی گفت: تمامی مسائل کشاورزی از جمله اصلاح ساختار و روستایی‌محور بودن در این برنامه وزیر پیشنهادی آمده به گونه‌ای که به اعتبار ضرب‌المثل سنگ بزرگ علامت نزدن است در این برنامه مشاهده می‌شود، گویی وزیر در زنگ انشاء از همه چیز سخن گفته اما هیچ کاری را نمی‌خواهد به سرانجام برساند. وزیر پیشنهادی جهاد کشاورزی حداقل یک شاخص به ما بدهد تا طی 4 سال آینده بتوانیم بر اساس آن ایشان را مورد سنجش قرار دهیم در غیر این صورت سنگ بزرگ علامت نزدن است. در برنامه‌های ایشان تأکید شده که رویه‌ها را اصلاح و فساد را از بین می‌برد اما برنامه‌ریزی ندارد، چگونه این آمال و آرزو را محقق می‌کند و در چه بازه زمانی آن را انجام می‌دهد.

موافق وزیر پیشنهادی جهاد کشاورزی: نوری قزلجه مرتبط‌ترین وزیر معرفی شده نسبت به وزارتخانه است

در ادامه سیدابوالحسن مصطفوی‌ غمام به عنوان موافق کلیات برنامه وزیر پیشنهادی جهاد کشاورزی گفت: وزیر پیشنهادی جهاد کشاورزی را می‌توان مرتبط‌ترین وزیر معرفی شده نسبت به وزارتخانه مذکور دانست، زیرا وی تحصیلات، تجارب و تخصص بسیاری در این حوزه دارد. وی اجرای سند ملی امنیت غذایی را مد نظر دارد و در برنامه‌های خود به خوداتکایی در تولید محصولات اساسی، بهینه سازی آب برای حوزه کشاورزی، توجه جدی به توسعه کشاورزی در جوامع روستایی، تکمیل زنجیره ها، استفاده از ظرفیت نخبگان، اصلاح ساختار تشکیلاتی وزارتخانه، پرداخت مطالبات گندم کاران و اصلاح سوخت ماشین آلات کشاورزی توجه کرده است.

موافق وزیر پیشنهادی جهاد کشاورزی: وزیر پیشنهادی درد کشاورزان را به خوبی متوجه می‌شود

حجت الاسلام و المسلمین محمد سبزی نیز در موافقت با کلیات برنامه وزیر پیشنهادی جهاد کشاورزی، گفت: گزینه پیشنهادی وزارت جهاد درد کشاورزان را به خوبی متوجه می‌شود، وی هم قوانین برنامه هفتم و هم سند ملی امنیت غذایی را نقشه راه خود قرار داده است، لذا تکالیف راهگشایی در برنامه هفتم برعهده وزارت جهاد گذاشته شده که اگر این تکالیف به درستی انجام شود مشکلات این بخش برطرف خواهد شد.

مخالف وزیر پیشنهادی جهاد کشاورزی: نوری قزلجه تنها در سطح استان و شهرستان مسئولیت داشته است

در ادمه اسماعیل کوثری نیز به عنوان مخالف وزیر پیشنهادی جهاد کشاورزی گفت: آشنایی با مجموعه وزارتخانه چه از سطح تاکتیک و عملیاتی باید با سطح استراتژی و راهبردی فرق داشته باشد و نگاه‌ها در این زمینه تفاوت دارد چرا که در آنجا قراردادها، تصمیمات و سیاست‌های کلان باید گرفته شود لذا بنده نسبت به وزیر پیشنهادی هم همان احساس را دارم چرا که وی تنها در سطح استان و شهرستان مسئولیت داشته است و درست است که در سوابق خود نوشته است معاون وزارتخانه اما مشخص نیست کدام وزارتخانه و چه مدت در این سمت فعالیت داشته است بنابراین این موضوع برای من در زمان توضیح برنامه‌های آقای نوری قزلجه در کمیسیون امنیت ملی نیز دارای ابهام بود.

موافق وزیر پیشنهادی جهاد کشاورزی: وزیر پیشنهادی برای حل مشکلات کشاورزان برنامه دارد

محمد بیات اما در موافقت با کلیات برنامه وزیر پیشنهادی جهاد کشاورزی گفت: نوری قزلجه تسلط کامل بر حل مشکلات و راهکارهای مسائل حوزه کشاورزی دارد، وی سه دوره عضو کمیسیون کشاورزی مجلس بوده و با حضور موثر در کمیسیون تعامل مناسبی را با نمایندگان داشته و می تواند چالش ها و مشکلات حوزه انتخابیه نمایندگان را رفع کند. نوری برای حل مشکلات کشاورزی برنامه دارد و برنامه محور است و معتقد به محیط زیست و شناخت خوبی از ظرفیت های بخش کشاورزی در کشور دارد و همچنین معتقد به تشکل های کشاورزی است، همچنین عضو تاثیرگذار در تدوین و تصویب برنامه هفتم توسعه بوده و برای اجرای آن تلاش خواهد کرد.

موافق وزیر پیشنهادی جهاد کشاورزی: توجه به اسناد بالادستی یکی از برنامه‌های نوری قزلجه است

در ادامه محمد جلالی نیز به عنوان موافق کلیات برنامه وزیر پیشنهادی جهاد کشاورزی گفت: نوری سابقه و تجربه فعالیت‌ در محیط روستایی و حوزه کشاورزی را دارد و در صورتی که زیربخش‌های مختلف کشاورزی با وزیر پیشنهادی هماهنگ باشد می‌تواند در مدیریت وزارت جهاد کشاورزی موفق عمل کند. به کارگیری مناسب ظرفیت حوزه کشاورزی، توجه به اسناد بالادستی، تولید محصولات کشاورزی و غذایی سالم از برنامه‌های وزیر پیشنهادی جهاد کشاورزی است.

مخالف وزیر پیشنهادی جهاد کشاورزی: برنامه‌ای برای پایین آوردن هزینه کشاورزی ارائه نشده است

رحمت الله نوروزی در مخالفت با کلیات برنامه نوری قزلجه خطاب به وی گفت: راهبرد بلند مدت و کوتاه مدت برای حل مشکلات کشاورزی، عدم تعادل سفرهای زیرزمینی، ناهماهنگی در کشاورزی، بالا بودن هزینه کشاورزی، نبود سود کافی برای کشاورزان، تغییرات اقلیمی، نارضایتی در عرضه و تقاضا، بالا بودن سرانه زمین‌ها، نبود تکنولوژی مناسب، عدم استفاده بهینه از منابع و غیره از مشکلاتی در حوزه کشاورزی هستند که شما برای آنها برنامه‌ای ندارید.

نوری قزلجه: مدیریت مبتنی بر پاک دستی و با روحیه جهادی در وزارت جهاد کشاورزی برقرار می‌کنم / برای تنظیم بازار واردات محصولاتی همچون برنج و چای باید ابتدا تولیدکنندگان داخلی را دریابیم

در ادامه جلسه غلامرضا نوری قزلجه به تشریح برنامه‌ها و سوابق خود پرداخت و گفت: بنده با بخش کشاورزی قدمتی ۳۰ ساله دارد. بنده با تمام وجوح بخش کشاورزی آشنایی دارم. بنده به عنوان یک روستایی، کشاورززاده عضوی از نظام مهندسی، تصمیم گیر، تصمیم‌ساز به این بخش نگاه می‌کنم. بنده از معدود کسانی هستم که به تمام وجوح این بخش آشنایی دارد و باید تاکید کنم که زوایای پیدا و پنهان این بخش را به خوبی می‌شناسم.

بخش کشاورزی بخشی است که اگر فردی قرار است در آن فعالیت کند باید فعالیت خود را از سطح مزرعه تا سالن تولید شروع کند، همچنین این فرد باید متوجه باشد دستوراتی که صادر می‌کند، این دستورات در گستره کشور توسط چهار میلیون بهره بردار اجرا خواهد شد، بنابراین، این فرد باید مزرعه و واحد تولیدی و کشاورز را به خوبی شناخته و متوجه رده‌های سازمانی زیرمجموعه خود باشد؛ لذا بنده چهار سال در پست هم ترازی وزیر خدمت کردم و مناسبات سیاسی و حکمرانی در کشور را به خوبی یاد گرفتم.

بنده مدیریت مبتنی بر پاک دستی و با روحیه جهادی در وزارت جهاد کشاورزی برقرار کرده و بر این وعده قاطعانه تاکید دارم. به دنبال ارتقاء سهم بخشی از ارزش افزوده کل تولید ناخالص داخلی هستیم، ضریب خودکفایی در محصولات کشاورزی که امنیت غذایی به آن‌ها وابسته است حدود ۸۰ درصد بوده که قصد داریم این موضوع را به ۹۰ درصد ارتقا دهیم.

مرغوب‌ترین اراضی کشاورزی همین ۵ میلیونی است که عموماً در حاشیه روستا‌ها و شهر‌ها قرار دارد، اگر از آن‌ها به درستی حفاظت نکنیم مطمئن باشید نسل‌آینده باید دست نیاز به بیرون دراز کنند بنابراین در صورت نیاز باید قانون را در این زمینه اصلاح کنیم، با این رویکرد که نیاز واقعی بخش اعم از کشاورز را هم باید ببینیم و قانون را متناسب با واقعیات بنویسیم.

در تنظیم بازار واردات محصولاتی همچون برنج و چای باید ابتدا تولیدکنندگان داخلی را دریابیم، ارتقای کرامت روستاییان، توجه به انگیزه و توانمندی جوانان و زنان روستایی، توجه به کشاورزان و دامپروران که این بی توجهی در دوره ای از زمان منجر به کمبود گوشت شد، توجه به تامین نهاده های دامی، بحث اصلاح ساختارها در نظام بازار تولید و عرضه، ضرورت توجه به شرکت های دانش بنیان در بخش کشاورزی، شایسته سالاری در بخش وزارتخانه و ... را مورد توجه قرار می دهیم.

تایید صلاحیت وزیر پیشنهادی دادگستری توسط کمیسیون قضایی و حقوقی

سخنگوی کمیسیون قضایی و حقوقی مجلس در گزارشی اعلام کرد که این کمیسیون پس از بررسی صلاحیت، انطباق برنامه های ارائه شده وزیر پیشنهادی دادگستری دولت چهاردهم با اسناد بالادستی، رحیمی را مشروط به اجرای کامل برنامه ها و تعهدات اعلامی، فردی شایسته، توانمند و بسیار مطلوب جهت تصدی وزارت دادگستری تشخیص داد و اعضای این کمیسیون به اتفاق آراء، وی را برای تصدی وزارت دادگستری تأیید کردند.

مخالف وزیر پیشنهادی دادگستری: امکان استعلام برخط و آنی پرونده‌های قضایی در برنامه‌های وزیر پیشنهادی ارائه نشده است

در ادامه بررسی صلاحیت وزرای پیشنهادی حسینعلی حاجی دلیگانی در مخالفت با کلیات برنامه وزیر پیشنهادی دادگستری گفت: وزارت دادگستری مکلف است امکان استعلام برخط و آنی پرونده‌های قضایی را فراهم کند اما متأسفانه این موضوع در برنامه‌های وزیر منعکس نشده است. باید یادآور شوم که این مسئله حتما می‌تواند کمکی به قوه قضاییه و وزارت دادگستری باشد. وزارت دادگستری مکلف است تا سامانه شفافیت درباره عملکرد وکلا، کارشناسان رسمی، کارشناسان مرکز وکلا و کارشناسان رسمی دادگستری را ایجاد کند تا عملکرد این افراد در این سامانه به طور شفاف مشخص باشد تا خدایی ناکرده اگر مردم از این افراد خلافی را مشاهده کردند در این سامانه درج کنند اما این موضوع هم در برنامه وزیر پیشنهادی منعکس نشده است.

مخالفت وزیر پیشنهادی دادگستری: وزیر دادگستری باید فکری به حال سازمان تعزیرات حکومتی کند

سلمان اسحاقی نیز در مخالفت با کلیات برنامه وزیر پیشنهادی دادگستری گفت: مروز آنچه در وزارت دادگستری درد را بر مردم تحمیل می کند سازمان تعزیرات حکومتی است که از متولیان کنترل بازار در کیفیت و کمیت است. ما به شما اعتماد می کنیم تا فکری به حال سازمان تعزیرات حکومتی کنید.

مخالفت وزیر پیشنهادی دادگستری: کمتر از ۵۰ درصد برنامه‌های رحیمی همسو با برنامه توسعه است

در ادامه فرهاد شهرکی نیز به عنوان مخالف وزیر پیشنهادی دادگستری گفت: وزیر پیشنهادی دادگستری تجارب بی‌نهایت ارزشمندی در حوزه خود داشته و ارتباطش با مجلس بی نظیر است، گفت:، اما بر اساس گزارش معاونت نظارت و مرکز پژوهش‌های مجلس برنامه‌های ایشان کمتر از ۵۰ درصد همسو با برنامه، ۳۷ درصد منطبق و ۱۳ درصد نبوده است.

موافق وزیر پیشنهادی دادگستری: رحیمی با با درایت و همکاری سه قوه توانست بحران‌های ایجاد شده در جامعه را کنترل کند

حجت الاسلام و المسلمین محمدعلی نقدعلی در ادامه نشست علینی مجلس شورای اسلامی در موافقت با کلیات برنامه وزیر پیشنهادی دادگستری گفت: بر اساس قانون این رئیس قوه است که وزیر دادگستری را انتخاب می‌کند، اعتماد رئیس قوه قضائیه ملاک پذیرش شخصیت ایشان است، علاوه بر اینکه ایشان در انجام وظایف دادگستری همچون صندوق خسارات بیت المال به درستی عمل کرد، به فرض مثال این صندوق در ۳ سال گذشته حدود ۵۴۰ هزار میلیارد تومان خسارات پرداخت کرد در حالی که در جریان وزارت رحیمی این مبلغ ۳ هزار میلیارد تومان از کل خسارات پرداخت شد. حتی در بخشی از تعزیرات خلاء قانونی داشتیم که ایشان با درایت و همکاری سه قوه توانست بحران‌های ایجاد شده در جامعه را کنترل کند.

موافق وزیر پیشنهادی دادگستری: سوابق رحیمی در دادگستری، قوه قضائیه و دیوان محاسبات مشخص است

در ادامه محمدرضا صباغیان بافقی نیز در موافقت با کلیات برنامه وزیر پیشنهادی دادگستری گفت: رحیمی سوابق زیادی داشته و این سوابق در دادگستری، قوه قضاییه و دیوان محاسبات مشخص و روشن است، همچنین کمیسیون مربوطه نیز با برنامه‌های وی موافقت کرده است.

موافق وزیر پیشنهادی دادگستری: رحیمی برنامه‌های جالبی در حوزه بین‌الملل و مالکیت فکری دارد

یکی از موافقان وزیر پیشنهادی دادگستری فتح‌الله توسلی بود که در تشریح دلایل خود گفت: رحیمی با مسئولیت‌های حوزه وزارت دادگستری به خوبی آشنا است و تجربه مناسبی در این حوزه دارد. در حال حاضر سیستم قضایی با انبوهی از پرونده‌ها مواجه است. از سوی دیگر نیرو‌های انسانی در سیستم قضایی کمترین حقوق را دریافت می‌کنند. قضات حداقل حقوق را دریافت می‌کنند که باید برای این موضوع فکری کرد. نمی‌توان از قاضی که به پرونده‌هایی چندصد میلیاردی رسیدگی می‌کند، اما حقوق ۲۰ میلیونی دریافت می‌کند انتظار داشت که به درستی قضاوت کنند. وزیر پیشنهادی دادگستری برنامه‌های جالبی در حوزه بین‌المللی و مالکیت فکری دارد که باید این برنامه‌ها به درستی اجرایی شود.

رحیمی: فعالیت کارگروه ۵ نفره برای حل مشکلات مردم تداوم می‌یابد

پس از موافقان و مخالفان محمدامین رحیمی به تشریح برنامه‌ها و سوابق خود پرداخت و گفت: تمام موارد و نکاتی که توسط مخالفان، موافقان و نمایندگان در کمیسیون مطرح شد، مدنظر قرار می‌دهم، بی‌تردید در رسیدگی به تمام مسائل همه نکات را مدنظر قرار می‌دهیم. اصل کار وزیر دادگستری ایجاد رابطه بین قوه قضاییه، مجلس و دولت است. با توجه به تجربه‌ای که داشتم تفاهم‌نامه‌ای تنظیم شد، بر اساس آن کارگروه استانی شکل گرفت تا بتوانیم مشکلات را  در سطح جزئی‌تر مورد بررسی قرار دهیم.

امیدوارم با اعتمادی که کسب کرده‌ایم تلاش کنیم تعامل قوه قضاییه، مجلس و دولت را بیش از گذشته برقرار کنیم، تلاش شد در دولت گذشته برای حل مشکلات کارگروهی پنج نفره متشکل از معاون اول رئیس جمهور، معاون اول قوه قضائیه، وزیر دادگستری، رئیس دفتر ریاست جمهوری و رئیس حوزه ریاست قوه قضائیه تشکیل شود و مشکلات را در سطح استانی و ملی مطرح کنیم، در دولت چهاردهم نیز سعی میشود این کارگروه را حفظ کرده تا مشکلات در سطح شهرستان‌ها را به صورت ویژه مورد توجه قرار دهیم.

تایید صلاحیت وزیر پیشنهادی وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح توسط کمیسیون صنایع و معادن

سخنگوی کمیسیون صنایع و معادن مجلس در گزارشی اعلام کرد که پس از بررسی سوابق، عملکرد، برنامه ها و اظهارات عزیز نصیر زاده، درخصوص صلاحیت ایشان برای تصدی وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح، رای گیری به عمل آمد که در نتیجه، صلاحیت وی برای تصدی وزارتخانه مذکور، با اکثریت آراء به تأیید کمیسیون صنایع و معادن رسیده است.

تایید صلاحیت وزیر پیشنهادی وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح توسط کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی

سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس در گزارشی اعلام کرد که اعضای این کمیسیون با استماع مجموعه برنامه‌ها و سیاست‌ها و سابقه عملکردی و مسئولیتی و سطوح علمی، همچنین برنامه‌ریزی موثر در قدرت افزایی نیروهای مسلح، نصیرزاده را با اکثریت قاطع آرا واجد شرایط تصدی وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح دانسته‌ است.

آنچه در نشست علنی نوبت عصر مجلس شورای اسلامی گذشت

مخالف برنامه‌های وزیر پیشنهادی دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح: باید به مسکن و معیشت کارکنان نیروهای مسلح توجه ویژه شود

علی بابایی کارنامی در نشست علنی نوبت عصر امروز مجلس شورای اسلامی در مخالفت با کلیات برنامه وزیر پیشنهادی دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح گفت: در کنار بسیاری از موضوعات که در مسائل دفاعی وجود دارد باید هوشمندسازی را مدنظر قرار دهیم، در برنامه های راهبردی به عنوان کسی که تجربه دارد این مسئله مطرح می شود که حمایت از آن ها می تواند نتایج مطلوبی به دنبال داشته باشد. توجه به موضوع نیروهای مسلح از مسکن تا معیشت باید در برنامه های پیشنهادی وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح باشد و راهبردی عمل کند.

موافق وزیر پیشنهادی دفاع: برنامه‌های نصیرزاده تحولی و در راستای پیشرفت همه جانبه در حوزه دفاعی، نظامی و امنیتی است

در ادامه رحیم زارع در موافقت با کلیات برنامه وزیر پیشنهادی دفاع و نیروهای مسلح گفت: نصیرزاده دومین وزیر خلبان است، این مهم به معنای اوج نظم، ساختارمندی و تخصص است. وی قول‌هایی در مورد نگهداشت نخبگان و فرهیختگان و افراد موثر سازمانی و نخبگان دانشگاه‌های معتبر کشور که منجر به کاهش خروج مغزها از کشور شود داده است و این برنامه مناسبی برای تکنولوژیک ترین وزارتخانه است. برنامه‌های ارائه شده توسط نصیرزاده در کمیسیون تحولی و برای پیشرفت همه جانبه در حوزه دفاعی، نظامی و امنیتی است.

مخالف برنامه‌های وزیر پیشنهادی دفاع: باید نیروهای زبده‌ و کارآمد را در وزارت دفاع حفظ کنیم 

یاسر سلیمانی به عنوان مخالف کلیات برنامه وزیر پیشنهادی دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح گفت: ما امروز باید تمام توانمان را به کار بگیریم که زبده‌ترین و کارآمدترین نیروها را در وزارت دفاع حفظ کنیم نه اینکه به دلیل تفاوت حقوق و مسائل معیشتی مجبور شوند جای دیگری بروند. این بد است که حق ماموریت نیروی در لب مرز از آنکه در تهران و در هتل است کمتر باشد.

موافق وزیر پیشنهادی دفاع: توجه به معیشت کارکنان و بازنشستگان نیروهای مسلح از نکات مثبت برنامه‌های وزیر پیشنهادی است

فرهاد طهماسبی در جریان بررسی برنامه‌های وزرای پیشنهادی دولت چهاردهم در موافقت با برنامه‌های امیر سرتیپ عزیز نصیرزاده گفت: توان هماهنگ سازی وزیر پیشنهادی دفاع در نقش آفرینی میان دولت و نیروهای مسلح و همچنین با مجلس همچنین دارا بودن برنامه جامع، هماهنگ و هدفمند برای پشتیبانی از نیروهای مسلح و تقویت بنیه دفاعی و توجه به معیشت نیروهای مسلح نیز حائز اهمیت است.

مخالف برنامه‌های وزیر پیشنهادی دفاع: باید برای صندوق سرمایه گذاری و بازنشستگی نیروهای مسلح برنامه ویژه داشت

در ادامه مهدی طغیانی در مخالفت با وزیر پیشنهادی دفاع گفت: در برنامه وزیر پیشنهادی در حوزه صنعت و اقتصاد و صندوق های بازنشستگی نیروهای مسلح ایراداتی وجود دارد؛ اداره یکی از صنعتی ترین وزارتخانه های کشور، با نگاه نیروهای مسلح امکان پذیر نیست مگر اینکه سازمان ارتباط صنعتی داخل وزارتخانه و بیرون وزارتخانه باز آرایی شود. صندوق سرمایه گذاری نیروهای مسلح و بازنشستگی نیروهای مسلح کار اقتصادی انجام می دهد و مانند سایر صندوق های ما ممکن است دچار آفت می شود که برای آن باید برنامه ویژه داشت، مهم ترین برنامه برای این حوزه باید این باشد که تصدی گری این وزارتخانه کاهش یابد این در حالی است که در برنامه وزیر پیشنهادی آمده است تقویت دانش طراحی پالایشگاه پتروشیمی و پتروپالایشگاه و بومی سازی استانداردها، حال آن که این موضوع وظیفه وزارت دفاع نیست.

موافق وزیر پیشنهادی دفاع: پرتاب بیش از ۲۰ ماهواره یکی از برنامه‌های نصیرزاده است

ابراهیم نجفی اسپیلی در موافقت با کلیات برنامه وزیر پیشنهادی دفاع و پشتیبانی نیرو‌های مسلح گفت: در حوزه فضایی و هوایی وزیر پیشنهادی برنامه‌هایی همچون توسعه ظرفیت‌های ماهواره‌ای و پرتاب بیش از ۲۰ ماهواره، توسعه زیرساخت‌های پایگاه پرتاب چابهار در زمینه رزم دریایی، توسعه زیرساخت‌های صنعتی، توسعه شناور‌های سطحی و غیرسطحی، تولید انواع اژدر‌های سنگین دومنظوره، توسعه انواع شناور‌های رزمی، ارتقاء شناور‌های تندرو نظامی، توسعه فناوری انواع شناوری‌های تندرو سطحی و زیرسطحی را ارائه داده است.

موافق وزیر پیشنهادی دفاع: نصیرزاده از نخبگان بی‌نظیر کشور و جهان است

سلمان زارع نیز به عنوان موافق وزیر پیشنهادی دفاع گفت: وزیر پیشنهادی دفاع از افتخارات نظام جمهوری اسلامی ایران است، نصیرزاده سال‌ها مدیریت نیروی هوایی ارتش را برعهده داشته و نخبه عرصه هوا و فضا و مدیر، مدبر و پژوهشگر و در رابطه با افزایش قدرت هوایی و پهپادی نظامی در جهان بی‌نظیر است؛ وی از رهبر معظم انقلاب لوح تقدیر دریافت کرده و موفق‌ترین فرمانده ارتش جمهوری اسلامی ایران و طراح عملیات هوا به زمین، تولید کننده اولین نرم افزار بومی سرکش قدرت هوایی و از نخبگان بی‌نظیر کشور و جهان است.

سرتیپ نصیرزاده: هدف ما بازدارندگی فعال است

پس از اظهارات نمایندگان موافق و مخالف امیر سرتیپ عزیز نصیرزاده در تشریح برنامه‌ها و سوابق خود برای تصدی در وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح گفت: کار ویژه اصلی وزارت دفاع به عنوان نماد قدرت و اقتدار و صیانت از حاکمیت ملی حداکثرسازی تولید قدرت است و بر اساس مهم‌ترین ماموریت ما این موضوع در ۲ نکته سخت و نرم متمرکز است که با به کارگیری مولفه‌های سخت افزاری، مغزافزاری و نرم افزاری محقق می‌شود.

هدف ما بازدارندگی فعال است، اگر ما این بازدارندگی فعال را نداشتیم قطعا دشمن به کشور ما حمله کرده بود، بازدارندگی و قدرت است که مانع جسارت دشمن شده است. با توجه به سرعت زیاد تغییرات در محیط‌های راهبردی جمهوری اسلامی ایران و افزایش سطح تهدیدات این وزارتخانه بنا دارد طی ۴ سال آینده تمامی فعالیت‌های خود را در اولویت اول با تکیه بر توانمندی‌های داخلی انجام دهد. توانمندی‌های داخلی یعنی جوانان، نخبگان دانشگاهی، شرکت‌های دانش بنیان و شرکت‌های خصوصی نقطه امید ما هستند و اولویت ما بهره گیری از آن‌ها است.

ایجاد همکاری با کشورهای منطقه، تقویت دیپلماسی دفاعی چندگانه، کنشگری چندجانبه، ارائه خدمات فرصت‌ساز، جلب رضایت کارکنان وزارت دفاع و پشتیبانی، بهبود وضعیت معیشت کارکنان هرچند به این نکته نیز توجه کنید اگر این گروه حقوقی دریافت نکنند در مکتب شهید سلیمانی دفاع از ملت را در اولویت خود قرار می‌دهند، تسریع در مولدسازی اراضی در تأمین معیشت کارکنان، شفافیت کامل، عدم تعارض با بخش خصوصی، برنامه آمایش سرزمینی و توسعه متوازن قابلیت‌ها با ایجاد صنایع نوین، ارتقاء کرامت آمیز معیشت نیروهای مسلح به کمک دولت و مجلس از دیگر برنامه‌های اینجانب در حوزه دفاعی است.

تایید صلاحیت وزیر پیشنهادی راه و شهرسازی توسط کمیسیون کشاورزی مجلس

پس از بررسی صلاحیت وزیر پیشنهادی دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح سخنگوی کمیسیون کمیسیون کشاورزی، آب، منابع طبیعی و محیط زیست مجلس شورای اسلامی در گزارشی اعلام کرد که این کمیسیون با بررسی گسترده پیرامون سوابق فرزانه صادق در اجرا، عملکرد و برنامه ها و استماع نقطه نظرات، ضمن تاکید بر تعامل با نمایندگان ملت، وی را در خصوص روحیه اظهار نظر کارشناسی و فنی، حق مداری و انصاف در مواجهه با نظر منتقدین، اعتقاد به حاکمیت قانون و روحیه  فساد ستیزی، مدیریت برنامه محور، سبک و شیوه مدیریت کارآمدی، مناسب ارزیابی و صلاحیت ایشان را تأیید و حائز شرایط برای تصدی وزارت راه وشهرسازی دانستند.

گزارش کمیسیون عمران درمورد برنامه ها و صلاحیت وزیر پیشنهادی راه و شهرسازی

سخنگوی کمیسیون عمران مجلس در گزارش اعلام کرد که این کمیسیون با عنایت به برگزاری جلسات متعدد و استماع توضیحات و تعهدات شفاهی خانم فرزانه صادق‌مالواجرد در تکمیل برنامه ارسالی و توجه به سوابق مرتبط با وزارت راه و شهرسازی و موضع رسمی ایشان مبنی بر ضرورت تفکیک وزارتخانه مذکور و پیگیری آن و نیز تعهد به تحقق اهداف کمی و تکالیف قانونی، صلاحیت نامبرده را برای تصدی مقام عالی وزارت راه و شهرسازی تأیید می‌نماید.

مخالف برنامه‌های وزیر پیشنهادی راه و شهرسازی: دولت باید سالانه یک میلیون واحد مسکونی تولید کند

حجت الاسلام و المسلمین محمدتقی نقدعلی در مخالفت با کلیات برنامه وزیر پیشنهادی راه و شهرسازی گفت: خانم صادق دارای تخصص بوده و سابقه حضور در وزارت راه را دارند و فرزند شهید است، کاملا مشهود است که ایشان تخصص لازم را دارا هستند، حتی ما در مجلس یازدهم که به دلیل برخی مسائل در شورای عالی معماری به ایشان مراجعه می‌کردیم اشراف وی بر قوانین بر کسی پوشیده نبود. براساس قانون جهش تولید مسکن، دولت باید سالانه یک میلیون واحد مسکن تولید کند، در حال حاضر حداقل به پنج میلیون واحد مسکونی نیاز داریم و در گذشته نسبت به این موضوع کوتاهی شده است.

بخش انبوه سازی یکی دیگر از دغدغه‌های ما است؛ زمانی که پشت تریبون قرار گرفتید در مورد این موضوع توضیح دهید، زیرا راهی جز توسعه و گسترش شهرها و اعطای زمین و آماده سازی زیرساخت برای تولید مسکن ارزان قیمت وجود ندارد. دولت باید سالانه یک میلیون واحد مسکونی براساس قانون تولید کند.

موافق وزیر پیشنهادی راه و شهرسازی: صادق بر اساس تجربه معاونت می‌تواند موفقیت لازم را کسب کند

فرشاد ابراهیم‌پور نورآبادی در موافقت با کلیات برنامه وزیر پیشنهادی راه و شهرسازی گفت: صادق با درک صحیح نسبت به مشکلات و تجربه چندین ساله از حضور در یکی از معاونت‌های تخصصی وزارت راه و شهرسازی و همچنین توفیق موفقیت در این معاونت بر اساس اظهارات کارشناسان ذیربط و همچنین رشد سلسله مراتبی در وزارتخانه و حضور ۸ ساله در شورای معاونان وزارتخانه و با استفاده از ظرفیت نیرو‌های متخصص به طور قطع در این حوزه موفق خواهد شد. کسی که قرار است سکان هدایت این وزارتخانه مهم را برعهده بگیرد باید تا آخر برنامه هفتم تعداد واحد‌های مسکونی را به ۵ میلیون واحد و همچنین ۲۰ درصد بافت فرسوده را کاهش دهد بنابراین برای رسیدن به این افق ما نیازمند فردی کارشناس و کارآزموده داریم که خانم صادق بر اساس تجربه معاونت می‌تواند در این حوزه موفقیت لازم را کسب کند.

مخالف وزیر پیشنهادی راه و شهرسازی: مدیریت گذشته صادق باعث افزایش قیمت مسکن شده است

در ادامه محمدمنان رئیسی به‌عنوان مخالف برنامه‌های فرزانه صادق گفت: متأسفانه طی ۲ سال پیاپی که وزیر پیشنهادی در سمت دبیری این شورا حضور داشت، رشد قیمت مسکن در کلانشهر تهران رتبه نخست را میان ۱۵۰ پایتخت کشور‌های دنیا کسب کرد و ربط این موضوع به شورای عالی شهرسازی این است که بر اساس آمار، قیمت بالای مسکن به دلیل سیاست‌های غلطی است که در حوزه زمین تعیین شده است. وزارت راه و شهرسازی به تنهایی اندازه چند وزارتخانه است لذا هرچقدر وی متعهد باشد نمی تواند از عهده آن برآید.

موافق وزیر پیشنهادی راه و شهرسازی: صادق مالواجرد با ۸ وزیر کار کرده است

در ادامه فاطمه محمدبیگی به عنوان موافق برنامه وزیر پیشنهادی راه و شهرسازی، گفت: امروز صادق مالواجرد سخت‌ترین روزگاران را در سخت‌ترین لحظات سپری کرده است، وی با ۸ وزیر کار کرده و با بسیاری از زیرمجموعه‌های وزارتخانه آشنا است به گونه‌ای که وزارت راه و شهرسازی را همچون خانه خود می‌شناسد و اشراف کامل برآن دارد. او یک زن است. او با پس لرزه‌های وزارتخانه در طول ۲۳ سال آشنا است، او بیشتر از هرکس می‌تواند بازتعریف مسائل و ناکارامدی زیرمجموعه‌های وزارتخانه را تقویت کند و جانی دوباره به آن ببخشد.

موافق وزیر پیشنهادی راه و شهرسازی: وزیر پیشنهادی تمام سطوح مدیریتی را پله به پله در وزارت راه طی کرده است

فضل‌الله رنجبر نیز در موافقت با کلیات برنامه وزیر پیشنهادی راه و شهرسازی گفت: خانم صادق همواره بر پاکدستی تأکید دارد و نگاه کارشناسی وی، اجرای اسناد بالادستی و برنامه هفتم است. وی تمام سطوح مدیریتی خود را پله به پله در وزارت راه طی کرده است و تلفیقی از دانش و تجربه است، همچنین وی دارای جسارت و شجاعت است و نگاهی عدالت‌محور به همه مناطق و استان‌ها دارد.

مخالف وزیر پیشنهادی راه و شهرسازی: وزیر پیشنهادی منابع تامین وام مسکن را مشخص نکرده است

در ادامه جلسه بررسی صلاحیت مجتبی یوسفی در مخالفت با وزیر پیشنهادی راه و شهرسازی گفت: وزیر پیشنهادی راه و شهرسازی در برنامه‌ای که ارایه کرده در خصوص بافت فرسوده و وام مسکن برنامه داده‌اند اما اینکه منبع آن از کجا تامین شود را تعیین نکرده‌اند. در طرح جهش تامین مسکن هم که در برنامه به آن اشاره شده فقط اعلام کرده‌اند که وام مسکن داده می‌شود در صورتی که بانک‌ها اعلام کرده‌اند که امکان پرداخت وام ندارند. در حوزه راه ما تکالیفی برای وزیر راه و شهرسازی مشخص کرده ایم، در حال حاضر راه‌های اصلی و فرعی کشور حدود ۲۳۰ هزار کیلومتر است و فقط ۳۰ هزار کیلومتر آن راه‌های شریانی است. امروز اگر بخواهیم این‌ها را نگهداریم به ۲۰۰ هزار میلیارد تومان منبع مالی احتیاج داریم در حالی که تمام پولی که در سال گذشته با کمک مجلس به وزیر راه و شهرسازی داده شد، ۲۰ هزار میلیارد تومان بود. بنده از وزیر پیشنهادی نمی‌خواهم که شق‌القمر کند، اما به ما بگوید که منابع این‌ها از کجا می‌آید.

موافق وزیر پیشنهادی راه و شهرسازی: صادق مناسب‌ترین گزینه برای تصدی پست وزارت است

حسین محمدزاده نیز در نشست مجلس شورای اسلامی در موافقت با برنامه‌های فرزانه صادق گفت: صادق با ۲۵ سال تجربه و کار درون وزارت راه و شهرسازی به امورات این وزارتخانه اشراف کامل دارد و به حق مناسب‌ترین گزینه برای تصدی پست وزارت است.

فرزانه صادق: یکی از اصلی‌ترین محورهای برنامه‌های من ارتقای ایمنی در حمل و نقل برای کاهش تصادفات و تلفات جاده‌ای است/ تکمیل باقی مانده مساکن مهر و پروژه‌های طرح نهضت ملی مسکن را دنبال می‌کنم

فرزانه صادق پس از شنیدن اظهارات نمایندگان موافق و مخالف در جریان تشریح برنامه‌ها و سوابق خود گفت: وزارت راه و شهرسازی در ۳ بخش مختلف باید مورد توجه قرار بگیرد. توجه به زیرساخت‌های اصلی ناوگان حمل و نقل عمومی، توجه به ساخت بزرگراه‌ها و ترانزیت یکی از اولویت‌های توسعه حمل و نقل ریلی، آزادراهی است که باید مورد توجه قرار بگیرد. توجه به راه‌های روستایی، متناسب سازی مسیر‌ها و جاده‌ها با میزان مسافرپذیری آن‌ها و کریدور‌ها و اتصال‌های آن‌ها با سایر کشور‌ها هدف اصلی در حوزه ناوگان حمل و نقل کشور است.

تکمیل شبکه ترانزیت اصلی، تکمیل شبکه ریلی شمال- جنوب، مرکز شرق و غرب، اتصال به شبکه های توسعه راهی و سایر اتصال های راهی شرقی و غربی از بوشهر گرفته تا عسلویه مورد توجه قرار می دهیم، برقی کردن قطارها، سریع السیر شدن آن ها و توسعه راه های ریلی و دریایی از دیگر اقداماتی است که باید در وزارتخانه به صورت جدی به آن توجه کنیم.

یکی از مهمترین مسائلی که نمایندگان در کمیسیون‌های مختلف مطرح کردند مشکل راه‌های روستایی و توجه به توسعه و تکمیل این راه‌ها است؛ راه‌های روستایی علاوه بر اهمیت حمل و نقل منطقه‌ای و اقتصادی، دارای اهمیت ویژه اجتماعی و عدالت‌محوری نیز محسوب می‌شود و ضمن احیای مجدد ردیف مستقل این موضوع و پیش‌بینی اعتبارات کافی برای آن لازم است.

یکی از اصلی‌ترین محورهای برنامه‌های اینجانب بحث ارتقاء ایمنی در حمل و نقل به ویژه در مورد حمل و نقل جاده‌ای برای کاهش تصادفات و تلفات جاده‌ای است.

بخش مسکن و شهرسازی براساس اصول ۱۲، ۴۳ و ۳۱ قانون اساسی، قانون سامان‌دهی و حمایت از تولید و عرضه مسکن، قانون جهش تولید مسکن خصوصا برنامه ۵ هفتم پیشرفت تکالیف مهمی برای بخش مسکن به عهده دولت و وزارت راه و شهرسازی گذاشته شده و اینجانب به عنوان وزیر پیشنهادی خود را ملزم و موظف به اجرای تکالیف تعیین شده در قوانین مذکور دانسته و ان‌شاءالله با همراهی و حمایت شما نمایندگان شریف و مجموعه متخصصان که دغدغه‌مند هستند، سازندگان انجمن‌های صنفی و صنعتی در صنعتی‌سازی مسکن، جامعه فرهیخته شهرسازان و معماران کشور گامی مهم برای تحقق خواسته به حق مردم که همانا بهره‌مندی از مسکن آسایش‌بخش و مناسب شأن و حریم خانواده ایرانی اسلامی است بردارم.

 از مهم‌ترین برنامه‌های اجرایی، تکمیل باقی مانده مساکن مهر و پروژه‌های طرح نهضت ملی مسکن مطابق تکالیف تعیین شده در قانون برنامه هفتم است.

در کمیسیون‌های مختلف و تخصصی مجلس دغدغه‌های شما نمایندگان مجلس را با گوش جان شنیدم، ۹۰ درصد مشکلاتی که شما بیان کردید مربوط به راه‌های روستایی بود. ۸۵ درصد این مشکلات به چالش مسکن اختصاص داشت، قطعا و یقینا من فرزانه صادق فرزند این نظام و دغدغه‌مند مردم این سرزمین مکلفم که قوانین بالادستی را به بهترین وجه اجرا کنم.

گزارش کمیسیون صنایع و معادن درباره برنامه‌های وزیر صنعت، معدن و تجارت

در بخش دیگری از جلسه بررسی صلاحیت‌ها سخنگوی کمیسیون صنایع و معادن مجلس در گزارشی گفت: پس از بررسی سوابق، عملکرد، برنامه‌ها و اظهارات سید محمد اتابک، درخصوص صلاحیت وی برای تصدی وزارت صنعت و معدن، رای گیری به عمل آمد که در نتیجه، صلاحیت ایشان برای تصدی وزارتخانه مذکور با اکثریت آراء به تأیید کمیسیون صنایع و معادن رسید.

تایید صلاحیت وزیر پیشنهادی صمت تویط کمیسیون اقتصادی

در ادامه نیز سخنگوی کمیسیون اقتصادی گفت: با توجه به برنامه‌های اراوه شده مکتوب‌، سوابق علمی و اجرایی وزیر پیشنهادی صمت و استماع توضیحات و پاسخ‌های ایشان به سؤالات نمایندگان، کمیسیون اقتصادی محمد اتابک را با اکثریت آراء، حائز شرایط لازم برای تصدی وزارت صنعت، معدن و تجارت دانست.

مخالف برنامه‌های وزیر پیشنهادی صمت: سابقه فعالیت اتابک در وزارت صمت یا صفر یا اندک است

حجت الاسلام و المسلمین احد آزادی خواه در مخالفت با کلیات برنامه وزیر پیشنهادی صنعت، معدن و تجارت گفت: سابقه فعالیت اتابک در وزارت صمت یا صفر یا اندک است، البته اینکه وی سابقه‌ای در این زمینه ندارد دلیلی بر اینکه نباید معرفی می‌شد نیست، بلکه منظور سنگینی کار در وزارت صمت است؛ صنایع دنیایی سخن است خودرو، دنیایی سخن است. ما از آقای اتابک انتظار داریم نمازهای قضا شده در این وزارتخانه را به درستی اجرایی کنند. نداشتن سابقه اجرایی وزیر پیشنهادی در وزارت صمت ما را نگران کرده است، اما ما ناامید نشده ایم. عدم پوشش برنامه‌های وزیر پیشنهادی صمت نسبت به اهداف برنامه هفتم و فقدان برنامه‌های عملیاتی از دیگر نکاتی است که باید اصلاح شود.

مخالف برنامه‌های وزیر پیشنهادی صمت: نگرانم که اتابک وزیر پوششی شود و افراد دیگری وزیر اصلی باشند

در ادامه نیز روح الله ایزدخواه در مخالفت با برنامه‌های سیدمحمد اتابک گفت: من وزیر پیشنهادی را به هیچ وجه به عنوان کارشناس حوزه سیاست های صنعتی نمی شناسم چرا که وی حتی یک روز هم در وزارتخانه حضور نداشته، در سازمان های صمت استانی و حوزه تجارت که یکی از چالش های امروز صنعت و معدن کشور است هم سابقه ای نداشته است. فردی که یک روز هم در این حوزه کار نکرده است هم اکنون قصد دارد با این وزارتخانه عریض و طویل آشنا شود. آیا شخص آشناتری با این حوزه وجود نداشت؟ من نگرانم که صرفا به دلیل سالم بودن به این وزیر پیشنهادی رأی دهیم و باعث شویم او وزیر پوششی شود و افراد دیگری وزیر اصلی باشند که آقای اتابک را دقیقه ۹۰ معرفی و به فهرست وزرای پیشنهادی اضافه کرده اند و در نهایت نیز تصمیمات را آن‌ها بگیرند، معاونان را بچینند و سازمان متعدد ذیل وزارتخانه را مدیریت کنند.

موافق وزیر پیشنهادی صمت: رئیس جمهور فردی را برای هدایت وزارت صمت معرفی کرده که نزدیک‌ترین گزینه به شاخص‌های مطلوب برای این وزارتخانه است

جلیل مختار اما در موافقت با کلیات برنامه وزیر پیشنهادی صنعت، معدن و تجارت گفت: برای تصدی وزارت صمت نیازمند وزیری هستیم که کارنامه مناسب داشته و از اداره و توان لازم برای تحقق برنامه‌هایش برخوردار باشد و همچنین اهل صنعت بوده و با حوزه‌های معدن و تجارت آشنایی نزدیک و تخصصی داشته باشد و در این رابطه بسیار خوشحالیم که رئیس جمهور فردی را برای هدایت وزارت صمت معرفی کرده که نزدیک‌ترین گزینه به شاخص‌های مطلوب برای تصدی این وزارتخانه است.

موافق وزیر پیشنهادی صمت: اتابک صنعت سیمان را به خودکفایی رسانده است

مصطفی مطورزاده نیز به عنوان موافق برنامه وزیر پیشنهادی صنعت، معدن و تجارت گفت:  اتابک از شخصیت‌های موفق در حوزه معادن و تجارت بوده است، ایشان تجربیات خود را در این حوزه سال‌ها است که در اختیار ملت قرار داده است، برخی از دوستان انتقاداتی دارند که وزیر پیشنهادی در دولت نبوده، باید توجه کنیم که در سال مشارکت مردمی قرار داریم و باید بخش خصوصی را فعال کنیم. مردم همان تجار، صنعت گران و کشاورزان هستند که باید وارد عرصه اقتصاد شوند. وزیر پیشنهادی صمت انسانی خوب اندیش هستند که خوب عمل می‌کنند، صنعت سیمان را به خودکفایی رسانده است، ایشان تکنولوژی صنعت فولاد را بومی کرده است. امروز در شرایطی قرار گرفته‌ایم که در حوزه صنعت جزو بهترین‌های منطقه هستیم.

مخالف برنامه‌های وزیر پیشنهادی صمت: اتابک ناآشناترین وزیر پیشنهادی نسبت به وزارت صمت است

میثم ظهوریان اما در ادامه و در مخالفت با برنامه‌های اتابک گفت: خواسته ما اجرای برنامه هفتم است و تحقق این مهم به حضور وزیری توانمند و مقتدر و آشنا به وزارتخانه نیاز دارد این درحالی که بین وزرای معرفی شده به مجلس آقای اتابک ناآشناترین وزیر پیشنهادی نسبت به وزارت صمت است. در بین وزرای پیشنهادی ضعیفترین برنامه مربوط به اتابک است و برنامه های وی فاقد اولویت است به این معنا که هرچند حمایت از واحدهای تولیدی کوچک متوسط، ایجاد واحدهای جدید و تکمیل ظرفیت های خالی گذشته از جمله برنامه های وزیر پیشنهادی است اما اولویتی در برنامه‌های وی وجود ندارد.

موافق وزیر پیشنهادی صمت: دشمنان ما نخبگان ما را خوب شناختند ولی خود ما آنها را نشناختیم

حجت الاسلام و المسلمین ذوالنوری در موافقت با وزیر پیشنهادی صمت گفت: اتابک که از دانشگاه میشیگان ارشد تکنولوژی صنعتی گرفته نمی‌داند صنعت چیست؟ کسی که به‌خاطر تولید فولاد در فهرست تحریم آمریکا قرار می‌گیرد از این مسائل سردر نمی‌آورد؟ مشکل ما این است که دشمنان ما نخبگان ما را خوب شناختند ولی خود ما آنها را نشناختیم؛ آنها تحریم می‌کنند ولی ما می‌گوییم ناتوان هستند.

پایان نشست علنی ۲۹ مرداد

محمدباقر قالیباف زنگ پایان نشست علنی نوبت عصر امروز مجلس شورای اسلامی را رأس ساعت ۱۸:۵۵ به صدا درآورد و گفت: نشست بعدی صبح فردا سه شنبه ۳۰ مرداد ماه رأس ساعت ۷:۴۵ با ادامه بررسی صلاحیت وزرای پیشنهادی دولت چهاردهم برگزار می‌شود.

انتهای پیام/



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *