رکوردشکنی جرایم در آلمان؛ جنایت‌های جنسی ۱۵ درصد افزایش یافت

11:15 - 30 مرداد 1403
کد خبر: ۴۷۸۹۲۲۰
دسته بندی: حقوق بشر ، عمومی
رکوردشکنی جرایم در آلمان؛ جنایت‌های جنسی ۱۵ درصد افزایش یافت
جرم و جنایت در آلمان در مسیر فزاینده‌ای رخ می‌دهد و مقام‌های این کشور را در معرض انتقادهای جدی قرار می‌دهد.

خبرگزاری میزان – آلمان در سال‌های اخیر همزمان با افزایش نرخ خشونت پلیس و افزایش جرم و جنایت مواجه شده است؛ گزارش سالانه جدید پلیس فدرال آلمان به وضوح نشان می‌دهد که با ثبت حدود ۷۹۰ هزار جرم و جنایت در این کشور در سال ۲۰۲۳، تعداد جرایم به بالاترین سطح خود از سال ۲۰۱۲ رسید.

ارقام یادشده فقط نشان دهنده بخشی از جنایت‌های ثبت شده از سوی پلیس در آلمان است که مسئولیت ایمن‌سازی ایستگاه‌های قطار، فرودگاه‌ها و مرز‌ها را بر عهده دارد.

وضعیت جرم و جنایت در آلمان در ۲۰۲۳

به گزارش زد‌دی‌اف، پلیس فدرال آلمان گزارش سالانه خود درباره میزان جرم و جنایت در این کشور را منتشر و اعلام کرد که در سال گذشته ۷۹۰ هزار و ۲۴۵ مورد جرم و جنایت را ثبت کرده است؛ این میزان بالاترین رقم از سال ۲۰۱۲ است.

براساس این گزارش سالانه، این میزان نسبت به سال قبل ۱۲.۵ درصد افزایش یافته است؛ جرایم جنسی حدود ۱۵ درصد، جرایم خشن حدود ۱۰ درصد و سرقت بیش از ۱۶ درصد رشد داشته است.

در مورد مکان‌های وقوع جرم نیز موضوع قابل توجهی در گزارش پلیس فدرال آلمان وجود داشت؛ بیش از نیمی از تمام جرایم در حوزه قضایی پلیس فدرال معادل ۴۲۵ هزار جرم در قطارها، ایستگاه‌ها و دیگر تاسیسات راه‌آهن رخ دادند.

در گزارش پلیس فدرال آلمان آمده است: مانند سال‌های اخیر، ایستگاه‌های اصلی قطار شهری به‌ویژه تحت تاثیر جرایم خشونت‌آمیز قرار گرفته‌اند؛ با وجود این، حتی جدی‌ترین جنایت‌های ثبت شده به‌طور فزاینده‌ای در شهر‌های کوچک یا مناطق روستایی و در قطار‌ها کشف می‌شوند.

بخشی از گزارش پلیس فدرال آلمان نیز به ورود غیرقانونی مهاجران به این کشور اختصاص یافته است؛ براساس این گزارش در سال گذشته بیش از ۱۲۷ هزار مهاجر به‌صورت غیرقانونی وارد آلمان شدند که بالاترین میزان از سال ۲۰۱۶ است.

 

رکوردشکنی جرایم در آلمان؛ جنایت‌های جنسی ۱۵ درصد افزایش یافت

این رقم در مقایسه با سال ۲۰۲۲ حدود ۳۹ درصد افزایش داشته است.

افزایش بازداشت مهاجران غیرقانونی در آلمان درپی تشدید کنترل‌های مرزی سبب افزایش میزان دستگیری قاچاقچیان شده است و همین امر دادگاه‌های آلمان را با چالش افزایش پرونده‌ها مواجه کرده است.

افزایش حمله به افسران پلیس در سال گذشته بخش دیگری از گزارش سالانه پلیس فدرال آلمان بود؛ براساس گزارش یادشده در سال ۲۰۲۳ شمار حمله به افسران پلیس ۲ هزار و ۹۷۹ مورد بود؛ ۱۱ درصد این افراد قادر به ادامه کار نبودند.

براساس اعلام پلیس فدرال آلمان، این رقم از سال ۲۰۰۱ یک رکورد محسوب می‌شود.

نانسی فزر، وزیر کشور فدرال آلمان با ارائه این گزارش سالانه، اعلام کرد که قصد تقویت پلیس را دارد و برای همین موضوع بودجه اضافی را در سال ۲۰۲۵ برای پلیس در نظر گرفته است؛ این موضوع از سوی وزیر کشور آلمان در حالی مطرح شد که انتقاد‌ها به خشونت پلیس آلمان در سال‌های اخیر افزایش یافته است.

براساس گزارش‌ها، پلیس ضدشورش آلمان در سال گذشته حدود چهار میلیون ساعت اضافه کاری انجام داده است؛ بخش مهمی از این امر، ناشی از تلاش برای سرکوب اعتراض‌های مسالمت‌آمیزی مانند اعتراض به تداوم جنایت‌های رژیم صهیونیستی در غزه بود.

رئیس اتحادیه پلیس آلمان ادعا کرد که دلیل موضوع یادشده تغییر روحیه جامعه این کشور به سمت خشونت و جنایت‌های خشن است.

بحران تشدید جرایم با سلاح سرد در آلمان

بحران رو‌به‌رشد جرایم و حمله‌ها با چاقو در آلمان در سال‌های اخیر نگرانی‌های جدی را برای مقام‌های این کشور ایجاد کرد؛ بحران جرایم با چاقو اکنون برای آلمان یک مشکل سراسری فزاینده است.

از این رو، مقام‌های آلمانی درصدد هستند تا با طراحی و اجرای برنامه‌های مختلف با این بحران مقابله کنند؛ ایجاد مناطق بیشتر عاری از سلاح در اماکنی مانند قطار‌ها و مناطق داخلی یکی از برنامه‌های یادشده است که براساس اعلام مقام‌های آلمانی با وجود گذشت ۲ سال نتوانسته تاثیری در روند رشد جرایم با چاقو داشته باشد؛ یکی از مهم‌ترین دلایل ناکامی این برنامه‌ها، اختلاف گسترده میان مقام‌های آلمانی است.

براساس گزارش‌های پلیس مناطق مختلف آلمان، تعداد حمله‌های با چاقو در این کشور در حال افزایش است و این آمار و ارقام دلیل موجهی برای نگرانی‌های شدید به‌ویژه در زمینه امنیتی محسوب می‌شوند.

یوخن کوپلکه، رئیس اتحادیه پلیس آلمان نیز شمار بالای حمله‌های با چاقو در این کشور را نگران‌کننده خواند و گفت: این اتحادیه در سال ۲۰۲۳ تقریبا ۹ هزار حمله با چاقو را در سراسر کشور ثبت کرده است؛ این در حالی است که در سال ۲۰۲۲ آلمان ۸ هزار و ۱۶۰ مورد حمله با چاقو را ثبت کرده بود.

وی تاکید کرد که جمع‌آوری چاقو‌های سبب نگرانی‌های شدید جاری در آلمان، امنیت عمومی بیشتر را تضمین می‌کند؛ رشد نرخ جرایم و خشونت‌ها با چاقو در آلمان محدود به سال‌های اخیر نبوده است، بلکه فقط در این یکی دو سال اخیر رشد سریع‌تری داشت.

یک جرم‌شناس آلمانی از موسسه بزهکاری و پیشگیری از جرم در دانشگاه علوم کاربردی زوریخ می‌گوید: تعداد حمله‌های با چاقو در بسیاری از شهر‌های آلمان در حال افزایش است؛ به‌ویژه مردان جوان اغلب چاقو به همراه دارند.

 

رکوردشکنی جرایم در آلمان؛ جنایت‌های جنسی ۱۵ درصد افزایش یافت

رشد جرایم جنایی در آلمان در ۲۰۲۲ 

جرایم جنایی در آلمان در سال ۲۰۲۲ در قیاس با سال ۲۰۲۱ حدود ۱۱.۵ درصد رشد داشته است.

 براساس اعلام اداره پلیس جنایی فدرال (BKA) و وزارت کشور آلمان، شمار جرایم جنایی در این کشور در سال ۲۰۲۲ در قیاس با سال گذشته شاهد رشدی نگران‌کننده بوده است؛ براساس آمارها، در سال ۲۰۲۲ بیش از ۵.۶ میلیون جرم در سراسر آلمان به ثبت رسید که نشان‌دهنده رشد همه انواع فعالیت‌های مجرمانه است.

شمار جرایم خشن ثبت شده در آلمان نیز، هم در قیاس با سال ۲۰۲۱ و هم در قیاس با سال پیش از شیوع کرونا رشد داشت؛ یکی از مهم‌ترین دلایل افزایش جرایم در آلمان افزایش شدید فقر در چند سال گذشته و افزایش جمعیت جوانان اعلام شد.

به گفته رئیس پلیس فدرال آلمان، این امر به ویژه با سطوح بالاتر جرم و جنایت در میان نوجوانان و جوانان مرتبط است؛ تعداد کودکان و نوجوانان مرتکب جرم در سال‌های ۲۰۱۹ تا ۲۰۲۳ در آلمان ۱۶ درصد رشد داشته است.

انتهای پیام/


برچسب ها: پلیس آلمان

ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *