رسایی در مخالفت با برنامه‌های وزیر پیشنهادی ارتباطات:

هاشمی برای عملیاتی کردن اسناد بالادستی هیچ برنامه‌ای ندارد

19:40 - 27 مرداد 1403
کد خبر: ۴۷۸۸۷۱۴
دسته بندی: سیاست ، مجلس و دولت
هاشمی برای عملیاتی کردن اسناد بالادستی هیچ برنامه‌ای ندارد
نماینده مردم تهران در مجلس گفت: برنامه‌های وزیر پیشنهادی ارتباطات دارای ابهامات بسیاری بوده و هیچ برنامه عملیاتی برای اجرای اسناد بالادستی ارائه نشده است.

خبرگزاری میزان –  حمید رسایی در جلسه علنی نوبت عصر امروز (شنبه ۲۷ مرداد ماه) در مخالفت با برنامه‌های ستار هاشمی وزیر پیشنهادی ارتباطات و فناوری ارتباطات گفت: بنده امروز به عنوان موافق برنامه‌های آقای پزشکیان ثبت نام کردم که قرعه به نام بنده نیافتاد. البته موافقت به معنای این نیست که با همه کابینه موافق هستیم و مخالفت به این معنا نیست که با همه کابینه مخالف هستیم.

این نماینده مردم در مجلس عنوان کرد: توقع این بود که آقای پزشکیان در صحبت‌هایشان راهکار‌های اجرایی کردن و عملیاتی کردن سیاست‌های مقام معظم رهبری و برنامه هفتم توسعه را توضیح دهند. استناد به نهج البلاغه چیز مبارکی است، اما توقع این است که در جایگاه ریاست جمهوری به چگونه عملیاتی شدن موارد مطرح شده در نهج البلاغه بپردازیم. اینجا جایگاه شهید مدرس است، در یکی از جلسات مجلس، یکی از روحانیون در نطقش روضه‌ای خواند و شهید مدرس اعتراض کرد که اینجا مجلس است و مرحوم سپهسالار دو ساختمان ساخته یکی مسجد و دیگری مجلس، این محل جای روضه خوانی نیست.

رسایی خطاب به وزیر پیشنهادی ارتباطات اظهار کرد: یکی از کمیسیون‌های تخصصی که شما تشریف آوردید کمیسیون فرهنگی بود که دو جلسه در خدمت شما بودیم، اما متاسفانه نتوانستید به دلیل ابهامات موجود در برنامه موافقت اعضای کمیسیون را به دست بیارید. شما هیچ راهکاری برای عملیاتی کردن تکالیف قانونی خود ارائه ندادید و برخلاف دولت‌های گذشته در دولت شهید رئیسی شبکه ملی اطلاعات تکمیل و توسعه خوبی پیدا کرد و ظرف ۳ سال از کمتر از ۲۰ درصد پیشرفت به بیش از ۶۰ درصد پیشرفت رسید، اما شما هیچ برنامه عملیاتی برای ادامه دادن این مسیر و یا بازگشت به قبل نداشتید.

این نماینده مردم تهران در مجلس اظهار کرد: یکی از ابهامات، مسئله استقلال مدیریتی شما بود که آیا وزیر اصلی و واقعی شما هستید و یا افرادی که نمی‌خواهم نام آن‌ها را بگویم. همچنین از جمله سیاست‌ها و مطالبات مقام معظم رهبری تقویت شبکه‌های اجتماعی بوده که در دوره گذشته شبکه‌های اجتماعی داخلی پیشرفته خوبی داشتند و کاربران این شبکه‌ها ۱۱ برابر شدند و از سوی دیگر پهنای باند مصرفی آن‌ها به همین نسبت افزایش پیدا کرد، اما شما نگفتید برنامه عملیاتی‌تان در این حوزه چیست و آیا این حمایت‌ها ادامه پیدا می‌کند یا خیر؟

این نماینده مردم در مجلس تصریح کرد: فضای حاکم بر سکو‌های خارجی محل تاخت و تاز در عرصه شناختی کشور و تخریب ذهن جوانان و همچنین حذف و سانسور محتوا‌های دینی و متناسب با ارزش‌های دینی و انسانی شده است. برای این موارد برنامه اعلامی شما تنها دارای عبارت‌های زیبا بوده و نشان دهنده رویکرد شما نبود.

عضو کمیسیون فرهنگی مجلس تاکید کرد: بنده خطاب به وزیر پیشنهادی مطرح کردم که وزیر ارتباطات ترکیه زمانی عکس اسماعیل هنیه را در منتشر کرد و اینستاگرام مطلب وی را حذف کرد و وی در پاسخ به این اقدام، تمام اینستاگرام را در کشور مسدود کرد و این امر موجب شد، این شبکه شرایط ترکیه را بپذیرد، این امر در کشور ما محقق نمی‌شود چرا که سیاست شترمرغی در کشورمان حاکم بوده و نه فیلتر می‌کنیم و نه آزاد می‌کنیم ما برای این امر از شما برنامه خواستیم که اگر نمی‌توانید فیلتر کنید، کاملا شبکه‌ها را رها کنید، همچنین از وی سوال کردیم که فیلترشکن‌ها دست چه کسانی است، اما ایشان ابراز بی‌اطلاعی کرد؛ بنده هم عرض کردم از آقای پزشکیان سوال کنید که در مناظره مدعی شدند که فیلترشکن فروش‌ها دست افراد ما هستند؛ که اگر دست ماست بروید و یقه‌شان را بگیرید و بنده هم از این امر حمایت خواهم کرد، هرچند در زمان انتخابات تمامی فیلترشکن‌ها فروش‌ها تبلیغات آقای پزشکیان را می‌کردند؟! هم اکنون ما تنها فحش فیلتر شدن شبکه‌ها را می‌خوریم، بنده صراحتاً مخالف فضای رها در شبکه‌های اجتماعی هستم و توقع دارم برنامه‌هایتان را برای این هم ارائه کنید.

 

انتهای پیام/


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *