ذوالنوری در موافقت با برنامه‌های وزیر پیشنهادی ارتباطات:

ستار هاشمی جزو ۲ درصد نخبگان جهانی در عرصه جهانی فناوری اطلاعات است

19:39 - 27 مرداد 1403
کد خبر: ۴۷۸۸۷۱۳
دسته بندی: سیاست ، مجلس و دولت
ستار هاشمی جزو ۲ درصد نخبگان جهانی در عرصه جهانی فناوری اطلاعات است
نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی گفت: آقای هاشمی جزو ۲ درصد نخبگان دنیا در این عرصه است. شما نمی‌توانید در کشور نقطه‌ای در زمینه ای‌تی پیدا کنید که جای پای تاثیرگذار ستار هاشمی در آن دیده نشده باشد.

خبرگزاری میزان - حجت السلام مجتبی ذوالنوری در نشست علنی امروز (شنبه، ۲۷ مرداد ماه) مجلس شورای اسلامی در موافقت با کلیات برنامه وزیر پیشنهادی ارتباطات و فناوری اطلاعات گفت: از رییس جمهور برای معرفی گزینه مطلوب و نخبه کشوری و جهانی آقای ستار هاشمی تقدیر می‌کنم. امروز اینترنت نه تنها جزو لاینفک زندگی مردم است بلکه اساس زندگی مردم به آن وابسته است، دولت الکترونیک را ترویج می‌کنیم، امروز حاکمیت ملی نظامی، اقتصادی، پولی و پانکی، نظامی، امنیتی، اجتماعی، سیاسی و فرهنگی متاثر از فضای مجازی و اینترنت است در آینده نزدیک این مصاف نزدیکتر می‌شود.

نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: با اجرای پروژه بسیار گسترده استارلینک و فعال شدن ده‌ها هزار ماهواره در مدار‌های مختلف فضایی و ماهواره‌های مختلف پژوهشی و مخابراتی، تجاری و جاسوسی در بالای سر کشور شرایط بسیار پیچیده‌ای خواهیم داشت. امروز حملات سایبری می‌تواند پدافند غیرعامل را تحت تاثیر قرار دهد. امروز باید بپذیریم اقتصاد مردم ارتباط ما با دنیا تبادل اطلاعات به میزان اقتدار ما در عرصه فضای مجازی بستگی دارد. کسی نمی‌تواند این را انکار کند. امروز ظهور پلت فرم‌ها، پیام رسان‌ها، نرم افزارها، باج افزارها، بدافزار‌ها می‌توانند همه ابعاد زندگی را تحت تاثیر قرار دهد. چه کسی می‌تواند پرچم مقابله و مبارزه را در این عرصه با جنگ نرم دشمن، روایت‌ها در فضای مجازی از حوادث مختلف و ثیانت از منافع ملی به دست بگیرد تا مردم بتوانند بهره لازم از این عرصه و امتیازی که نتیجه قرن‌ها تلاش علمی بشر است و خطرات ناامنی از مردم دفع کند.

این نماینده مردم در مجلس دوازدهم یادآور شد: امروز تشکیل شبکه ملی اینترنت پایه‌ای که در ترمیم موتور جست‌وجو فضای ابری، محتوا و پلتفرم لازم و همه نیازمند‌ها به شکلی که هم تهدید‌ها را دفع کند و ارتباط دانشمندان، پژوهشگران، نخبگان و تجار با دنیا را تامین کند یک نیاز و ضرورت جدی است. در همه آشوب‌ها آن چیزی که امنیت ملی را تهدید می‌کند استفاده از فضای مجازی توسط دشمن است.

وی یادآور شد: ممکن است گزینه‌های متعددی تصدی این وزارتخانه وجود داشته باشد، آقای پزشکیان یک نخبه جوان را سکاندار کشتی ترقی و تعالی قرار داده است. آقای هاشمی جزو ۲ درصد نخبگان دنیا در این عرصه است. شما نمی‌توانید در کشور نقطه‌ای در زمینه ای‌تی پیدا کنید که جای پای تاثیرگذار ستار هاشمی در آن دیده نشده باشد. مخالفان وی نکته جانداری نگفتند، نمی‌توان در مدت یک هفته توقع ارایه یک برنامه منسجم و کاربردی وجود داشته باشد.

 

انتهای پیام/


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *