حذف نیرو‌های غیر همسو در دولت به وفاق ملی آسیب می‌رساند

16:41 - 27 مرداد 1403
کد خبر: ۴۷۸۸۶۹۲
دسته بندی: سیاست ، مجلس و دولت
حذف نیرو‌های غیر همسو در دولت به وفاق ملی آسیب می‌رساند
نماینده مردم بوئین زهرا در مجلس شورای اسلامی گفت: امروز بعد از گذشت بیش از ۳۰ سال دولت پزشکیان اولین دولتی است که جریانی و با جهت‌گیری سیاسی اعضای کابینه را معرفی نکرد و به عنوان وفاق ملی از همه جریان‌های فکری استفاده کرده است.

خبرگزاری میزان - روح الله عباس‌پور نماینده مردم بوئین زهرا، در نشست علنی نوبت عصر امروز (شنبه، ۲۷ مرداد ماه) مجلس شورای اسلامی در موافقت با کلیات برنامه و خط مشی کابینه دولت چهاردهم، گفت: قاطبه نمایندگان آمادگی داشتند تا از دکتر پزشکیان به دلیل صداقت و انقلابی بودن مخصوصا به دلیل نطق اخیرشان دفاع کنند، یادم نمی‌رود در روز تحلیف وقتی وی صحبت کرد و وقتی به حمایت از جبهه مقاومت و غزه رسید شهید هنیه با ذوق و شوق جهت تشویق برای دکتر دست می‌زد و وقتی برنامه تمام شد اشاره کرد دکتر را نگه دارید سپس وی را بغل کرده و از وی تقدیر کرد و بنده هم به عنوان خدمتگزار مردم در مجلس از جهت گیری‌های انقلابی جناب آقای دکتر پزشکیان بسیار سپاسگزارم.

نماینده مردم بوئین زهرا در مجلس شورای اسلامی، ادامه داد: بزرگترین حوادثی که در این کشور رخ داده است اگر به موفقیت و پیروزی رسیده است در گرو وحدت، انسجام و همدلی بوده است. کما اینکه بزرگترین حادثه تاریخی ما شکل گیری پیروزی انقلاب اسلامی با وفاق و همدلی و با محوریت حضرت امام خمینی (ره) و اگر در دفاع مقدس در مقابل استکبار جهانی به پیروزی رسیدیم به برکت وفاق، همدلی و هم افزایی بود.

وی تصریح کرد: امروز بعد از گذشت بیش از ۳۰ سال دولت آقای دکتر پزشکیان اولین دولتی است که جریانی و با جهت‌گیری سیاسی اعضای کابینه را معرفی نکرد و به عنوان وفاق ملی از همه جریان‌های فکری استفاده کرده است.

این نماینده مردم در مجلس دوازدهم یادآور شد: زمانی وفاق ملی مدنظر دکتر پزشکیان بود که رهبر معظم انقلاب نیز بر آن تاکید فرمودند و ما در مجلس تن به وفاق ملی می‌دهیم و در انتخابمان نباید جریانی و سیاسی فکر کنیم، اگر نیرو‌های همسو در دولت را بپذیریم و نیرو‌های غیر همسو را نپذیریم به وفاق ملی آسیب می‌رسانیم که از ضروریات جامعه است.

وی افزود: متاسفانه همه از پنجره اقتصادی برنامه دولت را دیده‌اند، اگرچه مسئله اقتصادی و معیشت از نظر، ولی امر مسلمین اولویت است، اما مسائل فرهنگی هم مسئله مهم کشور است، همچنین امروز مسئله بهداشت و درمان به یک مسئله امنیتی تبدیل شده است و باید بدانیم مسئله دفاع هم جزو مسائل اولیه کشور است و با این محدودیت‌های بین‌المللی نظامی و تروریستی که برای کشور ایجاد کردند باید به همه این موارد توجه کنیم.

عباس پور گفت: امروز اگر آقای دکتر پزشکیان فرمود برنامه هفتم توسعه برنامه من است نه تنها یک ضعف بلکه فرصت برای مجلس است چرا که بر مبنای قانون اساسی اصالت مجلس ریل‌گذاری و حرکت در ریل‌گذاری قانون است که برنامه هفتم را پذیرفته است.

وی افزود: برنامه دولت فقط برنامه دکتر پزشکیان نیست بلکه برنامه ۱۹ وزارتخانه است.

انتهای پیام


برچسب ها: دولت چهاردهم

ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *