دولت به دنبال کارگردانی اقتصاد و کاهش تصدی‌گری است

16:14 - 27 مرداد 1403
کد خبر: ۴۷۸۸۶۸۶
دسته بندی: سیاست ، مجلس و دولت
دولت به دنبال کارگردانی اقتصاد و کاهش تصدی‌گری است
نماینده اسفراین در مجلس گفت: در برنامه‌های دولت کارگردانی اقتصاد در دست دولت است و مردم بازیگران اصلی اقتصاد خواهند بود.

خبرگزاری میزان - هادی قوامی در نشست علنی نوبت عصر امروز (شنبه، ۲۷ مرداد ماه) مجلس شورای اسلامی در موافقت با کلیات برنامه و خط مشی کابینه دولت چهاردهم گفت: اگر بخواهیم مشارکت مردمی را در اداره کشور داشته باشیم باید توانمندسازی و بهره‌مندسازی اقتصادی را ایجاد کنیم و شرط ضروری تأمین نیاز‌های اساسی مردم مثل خوراک، پوشاک، آموزش و ... است و این موضوع در برنامه توسعه و با تصویب مجلس و در راستای از بین بردن فقر مطلق و تأمین نیاز‌های اساسی مردم دیده شده است.

نماینده اسفراین در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: در برنامه‌های اعلامی رئیس جمهور به کاهش تصدی‌گری دولت اشاره شده و تأکید شده است که دولت نباید تصدی‌گری کرده و باید کارگردان باشد و بازیگران اصلی مردم باشند و اگر بخواهیم در صنعت، معدن، گردشگری، تجارت، اقتصاد، موفق عمل کنیم باید نقش مردم را در این عرصه ببینیم و اگر اینگونه شد، شاهد رشد اقتصادی خواهیم بود.

وی تصریح کرد: کاهش رشد اقتصادی و کاهش تورم محقق خواهد شد اگر مردم به عنوان بازیگران اصلی اقتصاد نقش‌آفرینی کنند و در آن صورت خواهیم دید بیکاری نیز کاهش می‌یابد لذا باید منافع فردی و جمعی و کوتاه مدت و طولانی مدت همراستا شود و هر سه قوا برای دستیابی به رشد اقتصادی و نقش آفرینی مثبت مردم همکاری و تعامل کنند و لذا مجلس باید در این مسیر از کابینه حمایت کند.

انتهای پیام/


برچسب ها: دولت چهاردهم

ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *