مرگ یک زندانی در آمریکا

13:44 - 20 مرداد 1403
کد خبر: ۴۷۸۷۴۰۸
دسته بندی: حقوق بشر ، عمومی
مرگ یک زندانی در آمریکا
یک زندانی که با وجود اثبات بی‌گناهی همچنان در آمریکا در حبس بود، در بیمارستان یکی از زندان‌های این کشور درگذشت.

خبرگزاری میزان – کریس مهاراج، زندانی ۸۵ ساله که با وجود بی‌گناهی همچنان در زندانی در آمریکا در حبس قرار داشت، درگذشت.

به گزارش ریپابلیک ورد، کریس مهاراج، مرد هندی‌الاصلی که در سال ۱۹۸۶ به اشتباه در آمریکا به اعدام و در سال ۲۰۰۲ با تغییر در حکم به ۳۸ زندان محکوم شد، در بیمارستان یکی از زندان‌های این کشور درگذشت.

وی پیش از بازداشت و محکومیت در آمریکا، زندگی مرفهی در انگلیس داشت و به تجارت اسب‌های مسابقه و خودرو‌های رولزرویس مشغول بود.

مهاراج در سال ۲۰۱۹ از سوی دادگاهی در آمریکا بی‌گناه اعلام شد، اما دادگاه استیناف این کشور با ادعای کافی نبودن مدارک بی‌گناهی برای آزادی، وی را همچنان در زندان نگه داشت.

این زندانی هندی‌الاصل که در سال‌های حبس برای اثبات بی‌گناهی خود تلاش زیادی کرده بود، با وجود دریافت حکم بی‌گناهی همچنان در آمریکا در حبس بود و روز ۵ آگوست ۲۰۲۴ (۱۵ مرداد ۱۴۰۳) در بیمارستان زندان محل گذراندن محکومیتش درگذشت.

وکیل مهاراج تاکید کرد که مبارزه برای اثبات نهایی بی‌گناهی وی را ادامه می‌دهد و آرزوی موکلش یعنی اثبات بی‌گناهی را محقق می‌کند.

وی گفت: مهاراج ۳۸ سال برای اثبات بی‌گناهی خود تلاش کرد و مرگش در زندان بسیار غم‌انگیز است.

سازمان حقوق بشری آمریکایی Reprieve با اشاره به پرونده مهاراج تاکید کرد که وی قربانی بی‌عدالتی و اشتباه در سیستم قضایی آمریکا شده است؛ چراکه شاهدانی وجود داشتند که فاصله زیاد مهاراج از محل وقوع جرم انتسابی را تایید می‌کردند، اما در جریان محاکمه معرفی و دعوت نشدند.

انتهای پیام/



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *